💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Дружбу дружбою шукають. Микола Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»

Урок 90

Тема: Дружбу дружбою шукають. Микола Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»

Мета: учити дітей виразного читання тексту казки, виявляючи інтонацією своє ставлення до зображеного; розвивати вміння визначати дійових осіб, давати їм характеристику; виховувати бажання працювати в колективі та самостійно.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Ось і все, дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Буде він у нас цікавий —

В ньому казочок чимало.

II. Перевірка домашнього завдання

 1 Виразне читання «Безконечних казочок» Марійки Підгірянки

 2 Перевірка складених казочок-мініатюр

Вправа «Мікрофон»

В уявний «мікрофон» діти по черзі зачитують свої казочки-мініатюри. Учні передають його одне одному, по черзі беручи слово. Говорить тільки той, хто отримує мікрофон. Відповіді дітей не коментуються.

Аркуші з казочками-мініатюрами складаються до альбому «Наші скарбнички».

III. Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні ми ознайомимося з казкою Миколи Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку».

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Розповідь учителя про Миколу Трублаїні

— З автором казки, Миколою Трублаїні (справжнє ім’я — Труб-лаєвський Микола Петрович), ми зустрічаємося вперше.

Народився він у 1907 році на Вінниччині у дуже бідній сім’ї. Батько його поїхав заробляти гроші у Сибір на лісорозробки. А Миколу виховували мама і бабуся. мама у нього була вчителькою і часто брала його із собою до школи. У віці 5 років хлопчик міг читати, був працелюбним, умів наслідувати голоси людей, птахів.

Коли Микола Трублаїні виріс, він багато подорожував. Відвідував Сибір, Чукотку, Якутію, Камчатку, Карелію, Помор’я, Кавказ, Крим. Все побачене і почуте він записував у своєму щоденнику. А потім писав оповідання, нариси, казки.

Коли почалася Велика Вітчизняна війна, він добровольцем пішов на фронт. В одному з боїв біля міста Мелітополя його було поранено осколком бомби. Коли його перевозили у санітарному поїзді, що прямував на Ростов, у ніч з 5-го на 6-те жовтня 1941 року він помер. Похований у братській могилі разом з іншими бійцями біля залізничного насипу недалеко від міста Ровеньки.

Учитель демонструє портрет Миколи Трублаїні.

 2 Ознайомлення з казкою Миколи Трублаїні «Про дівчинку Наталочку

і сріблясту рибку»

Читання тексту із зупинками

Учитель розподіляє текст на частини. Після читання кожної частини проводиться рефлексія діяльності учнів із застосуванням прийому прогнозування, тобто від учнів вимагається вміння передбачати деякі висновки або наслідки з опрацьованого матеріалу.

 3 Робота над казкою

1) Робота за картками.

Кожен учень отримує картку з ключовими виразами: рибка, лебідь, черевички, жабка, горобчик, дівчинка Наталочка.

— На зворотній стороні намалюйте малюнок до цих слів.

— Про що може бути казка? (Заслуховуються дитячі передбачення.)

2) Читання казки вчителем частинами.

Після читання кожної частини діти розкривають своє передбачення.

Складання таблиці передбачень

Що, на вашу думку, Які докази ви маєте? Що сталося

дійсно станеться?насправді?

 

Заповнення таблиці — під час читання кожної частини. Діти самостійно роблять висновок.

Фізкультхвилинка

 4 Аналіз змісту прочитаної казки

— Чого ж навчає нас ця казочка? (Завжди приходити на допомогу тим, хто цього потребує.)

1) Самостійне читання казки.

2) Відповіді на питання за змістом прочитаного.

— Хто жив у глибокому озері?

— Кого зустрів великий білий лебідь?

— Що попливла шукати рибка?

— Чому вона плакала під очеретом?

— Про що розмовляли між собою рибка і жабка?

— Про що жабка попросила горобчика-молодчика?

— Чому горобчик полетів у садок?

— Чи допомогла горобчику Наталочка? Чим?

 5 Розповідь казочки за малюнкамиРобота в парах

Після того, як діти одне одному розкажуть казочку за малюнками, вони беруться за руки і піднімають їх угору. А самі придумують запитання до казки.

Далі пари обмінюються запитаннями і дають на них відповіді.

 6 Визначення дійових осіб, їх характеристика

— Скільки дійових осіб у цій казці?

— Які вони?

 7 Читання казки за особами

V. Підсумок уроку

— Чого вас навчила ця казочка?

— Чи відповідають змісту казки слова: «Друзі пізнаються в біді»?

Скоро продзвенить дзвінок І скінчиться наш урок.

Будемо відпочивати,

А казки — не забувати!

VI. Домашнє завдання

Виразно читати і детально переказувати казку.

Проектантам дізнатися про життя риб, лебедів, горобців, жаб, лисиць. (Призначаються охочі учні.)

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 3796 | Рейтинг: 0.0/0
Істинні та хибні висловлення
Це цікаво знати
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто...
Водойми рідного краю
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]