Урок 72 Тема: Чи можна керувати дощем? А. Григорук «Як "видоїти" хмару?». ЗагадкиМета: закріплювати навички виразного читання; учити викладати свої думки в логічній послідовності; збагачувати активний словник школярів; розширювати їх світогляд; виховувати допитливість, працелюбність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Гра «Утвори слово» — Додайте склад або букви, утворіть слова. Очі — (ов)очі; рій — (об)рій; він — (дз)він; міль — (дж)міль; кіл — (со)кіл; так — (лі)так; парк — парк(ет); жир — жир(аф); доба — доба(вка); крок — крок(одил); лимон — лимон(ад); кит — кит(иця); 2 Читайте! Помічайте! Продовжте! Рано — нора; мило — ломи; мара — рама; сосна — насос; банка — кабан; Марко — комар; товар — варто; терка — катер; наказ — казна; наша — шана. 3 Робота над скоромовкою Віл везе важучій віз — Вовну, вату, верболіз. Вперся віл, і впало з воза Вісім в’язок верболозу. Ю. Кругляк 4 Продовжуй! Дощ — як хлопчик по стежині: Туп — (туп-туп). І гуркоче грім у небі: Го — (го-го). Блискавиця б’є по хмарі: Бу — (бу-бу). Дзюркотить вода у річці: Хлюп — (хлюп-хлюп). Д. Мостовий III. Перевірка домашнього завдання 1. Конкурс на краще повідомлення з дитячої енциклопедії 2. Читання народної усмішки «Гав!» IV. Повідомлення теми і мети уроку — Відгадайте загадку. Білосніжна вата Пливе нижче хати, А чим хата нижче, То і дощик ближче. (Хмара) Вправа «Мікрофон» — А чи любите ви дощ? Чому? — Про значення дощу в нашому житті ми дізнаємося з оповідання Анатолія Григорука «Як "видоїти” хмару?» V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання Анатолія Григорука «Як "видоїти" хмару?» 1) Мовчазне читання оповідання учнями. — Прикладіть пальчик до губ, ніби показуєте комусь «Тихо». Читайте оповідання мовчки, а пальчик хай тримає губки, щоб вони не рухалися. Читаючи, поміркуйте, що у тексті видалося вам складним, незрозумілим. 2) Словникова робота. Читання «луною» за вчителем слів: рясніший, посушливого, цілісінький, діждешся, вщухає, націлюють, спеціальну, перетворюватись. 3) Читання оповідання учнями «ланцюжком». — Чому дощ для хлібороба означає дуже багато? — Прочитайте, як примушують хмару пролитися на землю дощем. 4) Гра «Квіточка». Читає учень, на парту якого впала квіточка. — Прочитайте закличку, якою закликали дощ. — Що таке хмара? 5) Гра «Розвідники». — Скільки абзаців у тексті? (5) — Прочитайте найкоротші абзаци. Скільки речень у кожному з них? (По одному) — Знайдіть найдовший абзац. — Скільки в ньому речень? (11) — Прочитайте цей абзац. 6) Гра «Хвилі». Обирається ведучий, який задає тон і темп гри. Текст читають так, ніби хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо. Цікаво знати! Людина може залишитися під дощем абсолютно сухою, якщо перебуває у пустелі. Насправді дощі в пустелі бувають, але про них неможливо дізнатися. Краплі просто не долітають до землі, випаровуючись під впливом гарячого повітря. 2 Робота над загадками Самостійне читання учнями загадок. — Які слова допомогли вам відгадати загадки? VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Послухайте вірш Надії Красоткіної «Дощ». Дощ танцює гопака І вщухать не хоче. В нього спритність он яка! Та ще й грім гуркоче, Як ударний інструмент — З музикою танці! Зафіксуй оцей момент, Бо не буде вранці. Це ж буває не щодня І не в кожну пору. От вже й хмари навмання Полетіли вгору. Рештки вітер розігнав, Хмари відступили. Дощ своє відтанцював, Сонце засвітило. — Пам’ятайте, що в природи немає поганої погоди! VII. Домашнє завдання Стисло переказувати оповідання. | |
| |
Переглядів: 5213 | |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20 |
Водойми рідного краю |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24 |
Всього коментарів: 0 | |