Урок 38 Тема: Незвичайна яблуня. О. Палійчук «Лічилка». А. М'ястківський «Казка про яблуню»Мета: удосконалювати навички усвідомленого, виразного читання художніх творів; формувати вміння знаходити за допомогою вибіркового читання уривки тексту, які характеризують дійових осіб; виховувати працелюбність, бажання допомогти природі. Хід Уроку I. Організаційний момент Нумо, діти, до роботи! Для навчання час настав. Наберімося охоти До потрібних добрих справ. II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Ік-ік-ік — на порозі Новий рік. Ра-ра-ра — рада святу дітвора. Іс-іс-іс — підем дружно всі ми в ліс. Ам-ам-ам — понесем гостинці звірятам: білочкам,зайчатам. 2 Робота над скоромовкою Мишеня у нірку чорну Притягло трубу підзорну. Ми тепер собі з нори Всі побачимо двори. І угледимо здаля — Де той клятий кіт гуля. 3 Гра «Розшифруй прислів'я» Охт рпо юлзем аєдб, онав муот єатрпоев. (Хто про землю дбає, вона тому повертає.) — Прочитайте прислів’я на одному мовному видиху. III. Перевірка домашнього завдання Учні розказують підготовлені прислів’я, пояснюють їх зміст. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Яка пора року за вікном? — Хто потребує нашої допомоги? — Як допоможемо птахам узимку? — На вулиці — мороз і сніг, а на столі у нас — свіжі яблука, картопля, капуста. — що потрібно робити, щоб усе це потрапило до нашого столу? Як турбуватися про рослини, щоб вони віддячили нам щедрим урожаєм, ми дізнаємося сьогодні з казки. Та спочатку опрацюємо лічилку Олекси Палійчука. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота над лічилкою Олекси Палійчука — Для чого діти розучують лічилки? — Коли їх застосовують? Хорове читання лічилки у різному темпі, кожного разу — швидше. — Що засуджується в лічилці? — Чи доводилося вам бачити мурашник? Яку користь він приносить природі? 2 Опрацювання «Казки про яблуню» Андрія М'ястківського 1) Читання казки вчителем. — Чи сподобалася вам казка? — На що вона схожа? — Як побудовані речення? 2) Словникова робота. Читання слів «луною» за вчителем: узлісся, зжовтів, прищепив, розвеселилось, засміялися, дозрівали. «Довідкове бюро» Узлісся — смуга, край лісу. Вільце — обрядове дерево українського весілля, що прикрашається квітами, ягодами, колосками. Корячок — посудина для води. Щепа — прищеплене фруктове дерево. Чухрати — тут: обгризати кору. Осоння — місце, що добре прогрівається сонцем. 3) Читання тексту «ланцюжком». 4) Аналіз змісту казки. Вибіркове читання. — Де росла дичка? — Хто так називав деревце? — Як ставилося до цього деревце? Чи знало воно ким буде? — Хто впізнав деревце? — Чому сміялися лопухи? — Хто помітив деревце? — Як про деревце сказав дідусь? Прочитайте. — Що дідусь вирішив зробити із деревцем? — Чи здійснив він свій задум? — Коли дідусь прийшов за деревцем? — Як він його доглядав? Прочитайте. — Що виросло з яблуні-дички? Прочитайте. — Що можна сказати про дідуся? — Як віддячила йому яблунька? 5) Гра «Відшукайте риму». Рову — ... (корову). Вільце — ... (деревце). Лисичка — ... (дичка). Давно — ... (воно). Дике — ... (велике). Невеличке — ... (кринички). 6) Гра «Морські хвилі». Читання твору то тихіше, то голосніше, за необхідності поступово змінюючи силу голосу. 7) Гра «Земля — небо». За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати. 8) Гра «Слідопити». Учитель читає початок (або кінець) речення, учні мають відшукати це речення і прочитати. VI. Підсумок уроку — Прочитайте прислів’я. Яке з них найточніше розкриває зміст казки, яку ми прочитали? Дерево криве,. Гірко поробиш, Без труда — . VII. Домашнє завдання Переказувати казку. Намалювати портрет дідуся. .солодко з’їси. .нема плода. .та яблука солодкі. | |
| |
Переглядів: 2450 | |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Дещо з історії |
Всього коментарів: 0 | |