💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Незвичайна яблуня. О. Палійчук «Лічилка». А. М'ястківський «Казка про яблуню»

Урок 38

Тема: Незвичайна яблуня. О. Палійчук «Лічилка». А. М'ястківський «Казка про яблуню»

Мета: удосконалювати навички усвідомленого, виразного читання художніх творів; формувати вміння знаходити за допомогою вибіркового читання уривки тексту, які характеризують дійових осіб; виховувати працелюбність, бажання допомогти природі.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Нумо, діти, до роботи!

Для навчання час настав.

Наберімося охоти До потрібних добрих справ.

II. Мовленнєва розминка

 1 Робота над чистомовкою

Ік-ік-ік — на порозі Новий рік.

Ра-ра-ра — рада святу дітвора.

Іс-іс-іс — підем дружно всі ми в ліс.

Ам-ам-ам — понесем гостинці звірятам: білочкам,зайчатам.

 2 Робота над скоромовкою

Мишеня у нірку чорну Притягло трубу підзорну.

Ми тепер собі з нори Всі побачимо двори.

І угледимо здаля —

Де той клятий кіт гуля.

 3 Гра «Розшифруй прислів'я»

Охт рпо юлзем аєдб, онав муот єатрпоев.

(Хто про землю дбає, вона тому повертає.)

— Прочитайте прислів’я на одному мовному видиху.

III. Перевірка домашнього завдання

Учні розказують підготовлені прислів’я, пояснюють їх зміст.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Яка пора року за вікном?

— Хто потребує нашої допомоги?

— Як допоможемо птахам узимку?

— На вулиці — мороз і сніг, а на столі у нас — свіжі яблука, картопля, капуста.

— що потрібно робити, щоб усе це потрапило до нашого столу? Як турбуватися про рослини, щоб вони віддячили нам щедрим урожаєм, ми дізнаємося сьогодні з казки. Та спочатку опрацюємо лічилку Олекси Палійчука.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Робота над лічилкою Олекси Палійчука

— Для чого діти розучують лічилки?

— Коли їх застосовують?

Хорове читання лічилки у різному темпі, кожного разу — швидше.

— Що засуджується в лічилці?

— Чи доводилося вам бачити мурашник? Яку користь він приносить природі?

 2 Опрацювання «Казки про яблуню» Андрія М'ястківського

1) Читання казки вчителем.

— Чи сподобалася вам казка?

— На що вона схожа?

— Як побудовані речення?

2) Словникова робота.

Читання слів «луною» за вчителем: узлісся, зжовтів, прищепив, розвеселилось, засміялися, дозрівали.

«Довідкове бюро»

Узлісся — смуга, край лісу.

Вільце — обрядове дерево українського весілля, що прикрашається квітами, ягодами, колосками.

Корячок — посудина для води.

Щепа — прищеплене фруктове дерево.

Чухрати — тут: обгризати кору.

Осоння — місце, що добре прогрівається сонцем.

3) Читання тексту «ланцюжком».

4) Аналіз змісту казки. Вибіркове читання.

— Де росла дичка?

— Хто так називав деревце?

— Як ставилося до цього деревце? Чи знало воно ким буде?

— Хто впізнав деревце?

— Чому сміялися лопухи?

— Хто помітив деревце?

— Як про деревце сказав дідусь? Прочитайте.

— Що дідусь вирішив зробити із деревцем?

— Чи здійснив він свій задум?

— Коли дідусь прийшов за деревцем?

— Як він його доглядав? Прочитайте.

— Що виросло з яблуні-дички? Прочитайте.

— Що можна сказати про дідуся?

— Як віддячила йому яблунька?

5) Гра «Відшукайте риму».

Рову — ... (корову). Вільце — ... (деревце). Лисичка — ... (дичка). Давно — ... (воно). Дике — ... (велике). Невеличке — ... (кринички).

6) Гра «Морські хвилі».

Читання твору то тихіше, то голосніше, за необхідності поступово змінюючи силу голосу.

7) Гра «Земля — небо».

За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

8) Гра «Слідопити».

Учитель читає початок (або кінець) речення, учні мають відшукати це речення і прочитати.

VI. Підсумок уроку

— Прочитайте прислів’я. Яке з них найточніше розкриває зміст казки, яку ми прочитали?

Дерево криве,.

Гірко поробиш,

Без труда — .

VII. Домашнє завдання

Переказувати казку. Намалювати портрет дідуся.

 .солодко з’їси. .нема плода.

 .та яблука солодкі.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 2450 | Рейтинг: 0.0/0
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Дещо з історії
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]