Без води нема життя. Властивості води - рідини
Тема: Без води нема життя. Властивості води - рідини
Мета. Розширити уявлення про значення води в природі, про три стани води і властивостях води - рідини; формувати елементарні поняття: вода - речовина; узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість, відповідальність за виконану роботу.
Обладнання. склянка з водою, банка з ложкою для демонстрації, пляшки різної форми (порожні), ілюстрації, картки для групової роботи.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.
Продзвенів і змовк дзвінок
Починається урок.
ІІ. Фенологічні спостереження.
Учитель. Щодня життя людини починається з новин про погоду. От і ми прослухаємо прогноз синоптика на сьогодні за таким планом:
1. Пора року, дата.
2. Температура повітря.
3. Стан неба.
4. Зміни в природі.
5. За народним календарем.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Тест.
1. Повітря відноситься до:
а) живої природи;
о) неживої природі.
2. Повітря це:
а) газоподібне тіло;
б) тверде тіло.
3. Що називається атмосферою:
а) повітря навколо людини;
б) шар повітря навколо міст;
в) шар повітря навколо Землі.
4. Чи добре пропускає товстий шар чистого повітря сонячні промені:
г) ні
д) так

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Зараз я пропоную переглянути невеликий фільм і сказати, про що піде мова на сьогоднішньому уроці.
- Подивиться , будь ласка, на відповіді тесту, ви нічого не помітили? Якщо ми переставимо букви?
о а в д в о д а
- А давайте скажемо одним словом: це …. (Вода)
- Тепер нам залишилося визначити тему уроку. Хто здогадався, про що йтиме мова? (Про воду).
Оголошується тема уроку: «Без води немає життя. Властивості води – рідини»
V. Актуалізація опорних знань.
- Чи доводилося вам бачити воду в природі?
- Де вона знаходиться?
- Для чого потрібна вода?
.
Твердому: сныг,лід,бурульки,іній,крига
Рідкому:Дощ,роса ,туман
Газоподібному:водяна пара

VІІІ. Ознайомлення з властивостями води.
- Ви нам багато цікавого розповіли про воду, а тепер поговоримо про властивості води - рідини. Я показую вам досліди, а ви мені говорите які властивості має вода - рідина.
Дослід №1. Якщо вилити небагато води, наприклад, на стіл або на тарілку. Що трапиться з водою? (Розтечеться). Значить вона ТЕКУЧА.
Дослід №2. З банки переллємо воду у пляшки різної форми. Яку форму мала вода в банці? Яку форму має вода в пляшках? А свою форму має вода? (Вода набуває форми тієї посудини, в якій знаходиться).
Значить вода НЕ МАЄ ВЛАСНОЇ ФОРМИ.
Дослід №3. Якщо в склянку з чистою водою опустимо ложку. Чи добре її видно? Про яку властивість води це свідчить?
Вода ПРОЗОРА.
Дослід №4. Подивися, чи має вода колір? Визначте, має запах?
Вода БЕЗБАРВНА, БЕЗ ЗАПАХУ.
Висновок. Вода текуча, не має власної форми, безбарвна, прозора, без запаху.
- Вода - рідина має також властивість, про яку ми дізналися, коли вивчали термометр. Хто пригадає цю властивість? (При нагріванні вода розширюється, а при охолодженні - стискається). Молодці!

- Запам'ятаєте ще одну цікаву властивість води. Коли вода замерзає і перетворюється на лід, вона перестає стискатися і починає розширюватися. У цьому легко переконатися, якщо пляшку, наповнену водою вщерть, щільно закрити пробкою і поставити на мороз. Як тільки вода змерзне, пляшка трісне.
ІX. Закріплення знань.
1. Гра на увагу ( на правильну відповідь діти хлопають у долоні).
Лід, сніг, крига - це вода в... а) газоподібному стані;
б) рідкому стані;
в) твердому стані.

Дощ, роса, туман - це вода в...а) газоподібному стані;
б) твердому стані
в) рідкому стані.

Водяна пара - це вода в... а) рідкому стані;
б) твердому стані;
в) газоподібному стані.

2. Робота в групах. "Метод інтрига". (Діти відгадують слово і записують в клітинки).

Перевірка завдання.
1. Вночі спить на землі, а вранці висихає (РОСА)
2. Улітку біжить,
Узимку спить.
Весна настала,
Знову побіжала. (РІКА)
3. Надворі переполох:
З неба сиплеться горох.
З'їла шість горошин Ніна,
У неї тепер ангіна. (ГРАД)
4. Рибам зиму жити тепло:
Дах - товсте стекло. (ЛІД)
5. Молоко над річкою плило,
Нічого не видно було.
Розчинилося молоко -
Стало видно далеко. (ТУМАН)
- Про що ці всі загадки?
- Чому так багато народних загадок присвячено воді?
- Чому багато різної літератури присвячено воді?
- А зараз я хочу, щоб ви подивилися на виставку книг, які я вам приготувала. Із цих книг ми довідаємося з вами багато цікавого про воду, а саме:
- Чому мокрі речі висихають?
- Чому запотівають вікна?
- Чому морська вода солона?
- Що важить більше - літр води або літр льоду?
- Скільки важить вода?
X. Узагальнення та систематизація знань.
Технологія "Мікрофон".
1. Де на Землі є вода?
2. Які властивості води ви вже знаєте?
3. Яку особливу властивість має вода при замерзанні?
4. У яких трьох станах перебуває вода в природі?
XІ. Підсумок уроку.
А тепер ми довідаємося як ви працювали на уроці, відгадавши ребуси:

XІ. Домашнє завдання.
1. Опрацювати статтю "Без води немає життя", "Властивості води - рідини".
2. Виконати завдання № 1,2 у зошиті.
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: krutko (31.10.2016)
Переглядів: 1400 | Рейтинг: 0.0/0
Лукаві "є" та "и"
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «...
Уроки чемності
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту...
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]