Без води нема життя. Властивості води - рідини
Тема: Без води нема життя. Властивості води - рідини Мета. Розширити уявлення про значення води в природі, про три стани води і властивостях води - рідини; формувати елементарні поняття: вода - речовина; узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість, відповідальність за виконану роботу. Обладнання. склянка з водою, банка з ложкою для демонстрації, пляшки різної форми (порожні), ілюстрації, картки для групової роботи. Хід уроку. І. Організаційний момент. Продзвенів і змовк дзвінок Починається урок. ІІ. Фенологічні спостереження. Учитель. Щодня життя людини починається з новин про погоду. От і ми прослухаємо прогноз синоптика на сьогодні за таким планом: 1. Пора року, дата. 2. Температура повітря. 3. Стан неба. 4. Зміни в природі. 5. За народним календарем. ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Тест. 1. Повітря відноситься до: а) живої природи; о) неживої природі. 2. Повітря це: а) газоподібне тіло; б) тверде тіло. 3. Що називається атмосферою: а) повітря навколо людини; б) шар повітря навколо міст; в) шар повітря навколо Землі. 4. Чи добре пропускає товстий шар чистого повітря сонячні промені: г) ні д) так ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. - Зараз я пропоную переглянути невеликий фільм і сказати, про що піде мова на сьогоднішньому уроці. - Подивиться , будь ласка, на відповіді тесту, ви нічого не помітили? Якщо ми переставимо букви? о а в д в о д а - А давайте скажемо одним словом: це …. (Вода) - Тепер нам залишилося визначити тему уроку. Хто здогадався, про що йтиме мова? (Про воду). Оголошується тема уроку: «Без води немає життя. Властивості води – рідини» V. Актуалізація опорних знань. - Чи доводилося вам бачити воду в природі? - Де вона знаходиться? - Для чого потрібна вода? . Твердому: сныг,лід,бурульки,іній,крига Рідкому:Дощ,роса ,туман Газоподібному:водяна пара VІІІ. Ознайомлення з властивостями води. - Ви нам багато цікавого розповіли про воду, а тепер поговоримо про властивості води - рідини. Я показую вам досліди, а ви мені говорите які властивості має вода - рідина. Дослід №1. Якщо вилити небагато води, наприклад, на стіл або на тарілку. Що трапиться з водою? (Розтечеться). Значить вона ТЕКУЧА. Дослід №2. З банки переллємо воду у пляшки різної форми. Яку форму мала вода в банці? Яку форму має вода в пляшках? А свою форму має вода? (Вода набуває форми тієї посудини, в якій знаходиться). Значить вода НЕ МАЄ ВЛАСНОЇ ФОРМИ. Дослід №3. Якщо в склянку з чистою водою опустимо ложку. Чи добре її видно? Про яку властивість води це свідчить? Вода ПРОЗОРА. Дослід №4. Подивися, чи має вода колір? Визначте, має запах? Вода БЕЗБАРВНА, БЕЗ ЗАПАХУ. Висновок. Вода текуча, не має власної форми, безбарвна, прозора, без запаху. - Вода - рідина має також властивість, про яку ми дізналися, коли вивчали термометр. Хто пригадає цю властивість? (При нагріванні вода розширюється, а при охолодженні - стискається). Молодці! - Запам'ятаєте ще одну цікаву властивість води. Коли вода замерзає і перетворюється на лід, вона перестає стискатися і починає розширюватися. У цьому легко переконатися, якщо пляшку, наповнену водою вщерть, щільно закрити пробкою і поставити на мороз. Як тільки вода змерзне, пляшка трісне. ІX. Закріплення знань. 1. Гра на увагу ( на правильну відповідь діти хлопають у долоні). Лід, сніг, крига - це вода в... а) газоподібному стані; б) рідкому стані; в) твердому стані. Дощ, роса, туман - це вода в...а) газоподібному стані; б) твердому стані в) рідкому стані. Водяна пара - це вода в... а) рідкому стані; б) твердому стані; в) газоподібному стані. 2. Робота в групах. "Метод інтрига". (Діти відгадують слово і записують в клітинки). Перевірка завдання. 1. Вночі спить на землі, а вранці висихає (РОСА) 2. Улітку біжить, Узимку спить. Весна настала, Знову побіжала. (РІКА) 3. Надворі переполох: З неба сиплеться горох. З'їла шість горошин Ніна, У неї тепер ангіна. (ГРАД) 4. Рибам зиму жити тепло: Дах - товсте стекло. (ЛІД) 5. Молоко над річкою плило, Нічого не видно було. Розчинилося молоко - Стало видно далеко. (ТУМАН) - Про що ці всі загадки? - Чому так багато народних загадок присвячено воді? - Чому багато різної літератури присвячено воді? - А зараз я хочу, щоб ви подивилися на виставку книг, які я вам приготувала. Із цих книг ми довідаємося з вами багато цікавого про воду, а саме: - Чому мокрі речі висихають? - Чому запотівають вікна? - Чому морська вода солона? - Що важить більше - літр води або літр льоду? - Скільки важить вода? X. Узагальнення та систематизація знань. Технологія "Мікрофон". 1. Де на Землі є вода? 2. Які властивості води ви вже знаєте? 3. Яку особливу властивість має вода при замерзанні? 4. У яких трьох станах перебуває вода в природі? XІ. Підсумок уроку. А тепер ми довідаємося як ви працювали на уроці, відгадавши ребуси: XІ. Домашнє завдання. 1. Опрацювати статтю "Без води немає життя", "Властивості води - рідини". 2. Виконати завдання № 1,2 у зошиті. | |
| |
Переглядів: 1435 | |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Всього коментарів: 0 | |