💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Тема: Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Мета: розширити уявлення учнів про природу, про методи пізнання природи; навчати характеризувати різноманітність живої і неживої природи; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, обґрунтовувати свою точку зору; виховувати любов до природи.

Природознавство 3 клас Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Категория: Природознавство 3 клас
Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Мета: розширити уявлення учнів про природу, про методи пізнання природи; навчати характеризувати різноманітність живої і неживої природи; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, обґрунтовувати свою точку зору; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
— Ми продовжуємо вивчати природознавство. А що ж вивчає природознавство?
Природознавство — це знання про природу. Пам’ятайте! Природа відкриває свої таємниці тільки тому, хто добре вивчає її. Знання про природу допоможуть вам охороняти, примножувати природні багатства нашої прекрасної Батьківщини — України.
Прочитайте звернення авторів підручника до вас. Які побажання в ньому висловлені?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, про різноманітність природи й методи пізнання природи людиною.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 4–7)
— Пригадайте, як людина пізнає природу. Що допомагає вам знайомитися з навколишнім світом і пізнавати нове?
— Пригадайте! Що належить до неживої природи, а хто — до живої природи? Чи можна назвати природою те, що виготовлено руками людини? Наведіть приклади об’єктів живої і неживої природи. Де можна побачити представників рослинного і тваринного світу?
— Чим рослини відрізняються між собою?
— Чим тварини відрізняються між собою?
— Без чого жива природа не може існувати?
— Запам’ятайте! Природа відзначається величезною різноманітністю. Люди завжди шукали шляхи пізнання природи. Найдавнішим методом вивчення неживої й живої природи було спостереження. Допомагають людині проводити спостереження органи чуття: зір, слух, нюх, смак і дотик.
— За чим можна спостерігати?
— Які прилади допомагають ученим вивчати найдрібніші організми і віддалені небесні тіла? На основі даних, отриманих під час спостережень, учені роблять припущення, що перевіряються в ході дослідів. За їх допомогою вивчають явища природи. Досліди можна проводити за різних умов. Завдяки дослідам зроблено безліч наукових відкриттів.
— Запам’ятайте! Дослід — це відтворення природних явищ у штучних умовах. Ще одним важливим методом пізнання природи є вимірювання. Які прилади для вимірювання ви знаєте?
— Що таке експеримент? Наведіть приклади.
— За якої температури найкраще проростає насіння соняшнику?
Робота в парі
За допомогою мірної стрічки виміряйте зріст свого товариша по парті. Вимірювання проведіть з точністю до сантиметра.
— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в групах
— Уявіть, що вам із друзями запропонували взяти участь у проекті «Облаштовуємо нашу планету». Обговоріть, які природні умови повинні на ній бути. Чи подобається вам природа нашої планети?
2. Робота над загадками
- Скляна трубочка тоненька,
Рідина в ній червоненька.
Як тепло — вгору стрибає,
А як холод — униз спадає.
Є шкала й цифри малі...
Як же звуть, скажи, її? (Термометр)
- Вийшло сонечко на небі,
Промінці до нас послало.
Й від кілочка, що надворі,
Тінь на землю впала.
Ця загадка для нас на урок.
Що це в дворі за кілок? (Гномон)
3. Робота над прислів’ям
З природою живи в дружбі, то й буде вона тобі в службі.
4. Фронтальна робота
— Які методи були застосовані автором цих рядків для вивчення природи?
- За 1 годину в лісі мурашки беруть у «полон» 2 тис. гусениць.
- Льон цвіте блакитними квіточками тільки до обіду.
- Найбільше суцвіття — в однієї з індійських пальм. Воно досягає заввишки 14 м, його діаметр — 12 м.
- Брудний сніг швидше тане, ніж чистий.
— Природа прекрасна, різноманітна, велична, багата. Природа — це наш дім. Людина — частина природи, і вона не може без неї існувати. Спостерігайте, вимірюйте та експериментуйте. Але ніколи не завдавайте природі шкоди!
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Прочитайте висновки на с. 7
— Наведіть приклади різноманітності рослин, тварин і грибів.
— Назвіть методи пізнання природи.
— Що ви хочете дослідити за допомогою мікроскопа та телескопа?
— Чому потрібно вивчати природу?
VІІ . Домашнє завдання
С. 4–7.__
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: Льоля (29.10.2016)
Переглядів: 1708 | Рейтинг: 0.0/0
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Екскурсія до шкільної майстерні
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
Свято Букваря!
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]