Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Тема: Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Мета: розширити уявлення учнів про природу, про методи пізнання природи; навчати характеризувати різноманітність живої і неживої природи; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, обґрунтовувати свою точку зору; виховувати любов до природи. Природознавство 3 клас Різноманітність природи. Пізнання природи людиною Категория: Природознавство 3 клас Різноманітність природи. Пізнання природи людиною Мета: розширити уявлення учнів про природу, про методи пізнання природи; навчати характеризувати різноманітність живої і неживої природи; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, обґрунтовувати свою точку зору; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності — Ми продовжуємо вивчати природознавство. А що ж вивчає природознавство? Природознавство — це знання про природу. Пам’ятайте! Природа відкриває свої таємниці тільки тому, хто добре вивчає її. Знання про природу допоможуть вам охороняти, примножувати природні багатства нашої прекрасної Батьківщини — України. Прочитайте звернення авторів підручника до вас. Які побажання в ньому висловлені? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, про різноманітність природи й методи пізнання природи людиною. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (с. 4–7) — Пригадайте, як людина пізнає природу. Що допомагає вам знайомитися з навколишнім світом і пізнавати нове? — Пригадайте! Що належить до неживої природи, а хто — до живої природи? Чи можна назвати природою те, що виготовлено руками людини? Наведіть приклади об’єктів живої і неживої природи. Де можна побачити представників рослинного і тваринного світу? — Чим рослини відрізняються між собою? — Чим тварини відрізняються між собою? — Без чого жива природа не може існувати? — Запам’ятайте! Природа відзначається величезною різноманітністю. Люди завжди шукали шляхи пізнання природи. Найдавнішим методом вивчення неживої й живої природи було спостереження. Допомагають людині проводити спостереження органи чуття: зір, слух, нюх, смак і дотик. — За чим можна спостерігати? — Які прилади допомагають ученим вивчати найдрібніші організми і віддалені небесні тіла? На основі даних, отриманих під час спостережень, учені роблять припущення, що перевіряються в ході дослідів. За їх допомогою вивчають явища природи. Досліди можна проводити за різних умов. Завдяки дослідам зроблено безліч наукових відкриттів. — Запам’ятайте! Дослід — це відтворення природних явищ у штучних умовах. Ще одним важливим методом пізнання природи є вимірювання. Які прилади для вимірювання ви знаєте? — Що таке експеримент? Наведіть приклади. — За якої температури найкраще проростає насіння соняшнику? Робота в парі За допомогою мірної стрічки виміряйте зріст свого товариша по парті. Вимірювання проведіть з точністю до сантиметра. — Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»? 2. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація отриманих знань 1. Робота в групах — Уявіть, що вам із друзями запропонували взяти участь у проекті «Облаштовуємо нашу планету». Обговоріть, які природні умови повинні на ній бути. Чи подобається вам природа нашої планети? 2. Робота над загадками - Скляна трубочка тоненька, Рідина в ній червоненька. Як тепло — вгору стрибає, А як холод — униз спадає. Є шкала й цифри малі... Як же звуть, скажи, її? (Термометр) - Вийшло сонечко на небі, Промінці до нас послало. Й від кілочка, що надворі, Тінь на землю впала. Ця загадка для нас на урок. Що це в дворі за кілок? (Гномон) 3. Робота над прислів’ям З природою живи в дружбі, то й буде вона тобі в службі. 4. Фронтальна робота — Які методи були застосовані автором цих рядків для вивчення природи? - За 1 годину в лісі мурашки беруть у «полон» 2 тис. гусениць. - Льон цвіте блакитними квіточками тільки до обіду. - Найбільше суцвіття — в однієї з індійських пальм. Воно досягає заввишки 14 м, його діаметр — 12 м. - Брудний сніг швидше тане, ніж чистий. — Природа прекрасна, різноманітна, велична, багата. Природа — це наш дім. Людина — частина природи, і вона не може без неї існувати. Спостерігайте, вимірюйте та експериментуйте. Але ніколи не завдавайте природі шкоди! VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія — Прочитайте висновки на с. 7 — Наведіть приклади різноманітності рослин, тварин і грибів. — Назвіть методи пізнання природи. — Що ви хочете дослідити за допомогою мікроскопа та телескопа? — Чому потрібно вивчати природу? VІІ . Домашнє завдання С. 4–7.__ | |
| |
Переглядів: 1708 | |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Свято Букваря! |
Всього коментарів: 0 | |