Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Тема: Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Мета: розширити уявлення учнів про природу, про методи пізнання природи; навчати характеризувати різноманітність живої і неживої природи; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, обґрунтовувати свою точку зору; виховувати любов до природи.

Природознавство 3 клас Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Категория: Природознавство 3 клас
Різноманітність природи. Пізнання природи людиною
Мета: розширити уявлення учнів про природу, про методи пізнання природи; навчати характеризувати різноманітність живої і неживої природи; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, обґрунтовувати свою точку зору; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
— Ми продовжуємо вивчати природознавство. А що ж вивчає природознавство?
Природознавство — це знання про природу. Пам’ятайте! Природа відкриває свої таємниці тільки тому, хто добре вивчає її. Знання про природу допоможуть вам охороняти, примножувати природні багатства нашої прекрасної Батьківщини — України.
Прочитайте звернення авторів підручника до вас. Які побажання в ньому висловлені?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, про різноманітність природи й методи пізнання природи людиною.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 4–7)
— Пригадайте, як людина пізнає природу. Що допомагає вам знайомитися з навколишнім світом і пізнавати нове?
— Пригадайте! Що належить до неживої природи, а хто — до живої природи? Чи можна назвати природою те, що виготовлено руками людини? Наведіть приклади об’єктів живої і неживої природи. Де можна побачити представників рослинного і тваринного світу?
— Чим рослини відрізняються між собою?
— Чим тварини відрізняються між собою?
— Без чого жива природа не може існувати?
— Запам’ятайте! Природа відзначається величезною різноманітністю. Люди завжди шукали шляхи пізнання природи. Найдавнішим методом вивчення неживої й живої природи було спостереження. Допомагають людині проводити спостереження органи чуття: зір, слух, нюх, смак і дотик.
— За чим можна спостерігати?
— Які прилади допомагають ученим вивчати найдрібніші організми і віддалені небесні тіла? На основі даних, отриманих під час спостережень, учені роблять припущення, що перевіряються в ході дослідів. За їх допомогою вивчають явища природи. Досліди можна проводити за різних умов. Завдяки дослідам зроблено безліч наукових відкриттів.
— Запам’ятайте! Дослід — це відтворення природних явищ у штучних умовах. Ще одним важливим методом пізнання природи є вимірювання. Які прилади для вимірювання ви знаєте?
— Що таке експеримент? Наведіть приклади.
— За якої температури найкраще проростає насіння соняшнику?
Робота в парі
За допомогою мірної стрічки виміряйте зріст свого товариша по парті. Вимірювання проведіть з точністю до сантиметра.
— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в групах
— Уявіть, що вам із друзями запропонували взяти участь у проекті «Облаштовуємо нашу планету». Обговоріть, які природні умови повинні на ній бути. Чи подобається вам природа нашої планети?
2. Робота над загадками
- Скляна трубочка тоненька,
Рідина в ній червоненька.
Як тепло — вгору стрибає,
А як холод — униз спадає.
Є шкала й цифри малі...
Як же звуть, скажи, її? (Термометр)
- Вийшло сонечко на небі,
Промінці до нас послало.
Й від кілочка, що надворі,
Тінь на землю впала.
Ця загадка для нас на урок.
Що це в дворі за кілок? (Гномон)
3. Робота над прислів’ям
З природою живи в дружбі, то й буде вона тобі в службі.
4. Фронтальна робота
— Які методи були застосовані автором цих рядків для вивчення природи?
- За 1 годину в лісі мурашки беруть у «полон» 2 тис. гусениць.
- Льон цвіте блакитними квіточками тільки до обіду.
- Найбільше суцвіття — в однієї з індійських пальм. Воно досягає заввишки 14 м, його діаметр — 12 м.
- Брудний сніг швидше тане, ніж чистий.
— Природа прекрасна, різноманітна, велична, багата. Природа — це наш дім. Людина — частина природи, і вона не може без неї існувати. Спостерігайте, вимірюйте та експериментуйте. Але ніколи не завдавайте природі шкоди!
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Прочитайте висновки на с. 7
— Наведіть приклади різноманітності рослин, тварин і грибів.
— Назвіть методи пізнання природи.
— Що ви хочете дослідити за допомогою мікроскопа та телескопа?
— Чому потрібно вивчати природу?
VІІ . Домашнє завдання
С. 4–7.__
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: Льоля (29.10.2016)
Переглядів: 1894 | Рейтинг: 0.0/0
Таблиця віднімання числа 4. Складання прикладів за шкалою лінійки. Розпізнава...
Поняття композиції (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (вел...
Таблиця додавання числа 2. Задача на різницеве порівняння чисел
Закріплення знань про звуки [с], [с']
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатися...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]