Тема: Від чого буває вітер. Як людина використовує силу вітру. Згубна дія буревію. Як дбати про чистоту повітряМета: дати учням уявлення про те, від чого буває вітер, ознайомити з тим, як людина використовує силу вітру; викликати інтерес, бажання зрозуміти сутність явищ; виховувати бажання дбати про чистоту повітря Обладнання: накидки голубого, синього і чорного кольорів; іграшковий вітрячок. Хід уроку І. Організація класу ІІ. Підсумок спостережень за погодою за тиждень Який стан неба? Які опади були? Яка температура переважала? Чи готові ви до підгодовування птахів? ІІІ. Актуалізація опорних знань 1) Зробіть, діти, глибокий вдих і видих. Що потрапляє в наші легені? 2) Закінчіть речення: Повітря є … (всюди). Воно … кольору. Без повітря не можуть жити … Небо – це товстий шар…Повітря належить до … природи. Вітер – це … 3) – Чи можна побачити повітря? Який дослід на минулому уроці допоміг його відчути? IV. Оголошення теми і мети уроку 1. Проблемна ситуація. а) Іграшковий вітрячок плаче. Він не виграє своїми лопастями, немає вітру. Вітерцю, прилітай, пограємося. б) А ось плаче шпак. Цієї ночі у нього сталося нещастя. Вчитель читає вірш «Перекинута шпаківня». Шпак просить: Не прилітай до нас, Вітриську! 2. Сьогодні, діти, ми поговоримо про вітер, коли він корисний, а коли шкідливий.Також з’ясуємо як турбуватися про чистоту повітря. V. Опрацювання нового матеріалу 1. Виступ підготовлених учнів в голубій, синій і чорній накидках. а) Я – вітерець утворююся, колитепле і прохолодне повітря змішується. Я ласкавий і добрий. Я люблю гратися з Вітрячком, з вами, діти, обвіваючи ваші гарячі личка, люблю шурхотіти листочками і шепотіти в траві, допоможу злетіти повітряному змію. б) Я – Вітер. Буваю досить сильний і вмію виконувати роботу: кручу лопасті вітряного млина, надимаю вітрила човнів, дую на вітряні електростанції і утворюю електричний струм. Але будь обережним зі мною. В холодну погоду я можу тебе застудити. Тому – одягайся тепліше! в) А я – Вітрище – Буревій. Ще мене називають Вітрюганом, Смерчем, Ураганом. У мене недарма чорний одяг. Я сію розруху, каліцтво, смерть. Мені неважко вирвати з коренем дерево, підняти в повітря автомобіль, зірвати дах з будинку. Моя подружка – Гроза. А утворююся я, коли змішується дуже гаряче повітря з дуже холодним. Стережись мене! Ховайся в укриття під землею! 2. Бесіда. - Хто з гостей вам сподобався? - Хто заставив ним захоплюватися? - А кого ви злякалися? VI. Поглиблення та закріплення знань 1. Загадка. Я берізку гойдну, Я тебе штовхну, Налечу, засвищу, Можу й куряву підняти. Хто я? Можете вгадати. (Вітер) Що таке курява? А що ще забруднює повітря? (дим, автомобільні гази, кіптява). 2. Розповідь учителя. Для людини важливо дихати чистим, багатим на корисний газ – кисень повітрям. Якщо люди разом з повітрям вдихають бруд, пил, сажу, отруйні гази, сморід смітників, дим – вони можуть захворіти. Тому, наприклад, яди на поля люди вносять в масках, які фільтрують повітря. Також на цементних заводах та інших шкідливих виробництвах працюють в захисних пристроях. 3. Порадьтеся з сусідом по парті і запропонуйте, як боротися з чистотою повітря в класі, селі, на Землі. VII. Підсумок уроку З яким явищем природи ми ознайомилися? Чому ми називаємо вітер різними іменами? Відгадай, про якого з вітрів загадка. Летить коник, басує, Полем-долом пустує, Ніхто його не впіймає І не загнуздає. (Вітерець) Крил не має, скрізь літає Та ще й куряву здіймає. (Вітер) Літає часто він довкола, Дерев чимало поламав, Але ніхто, ніде й ніколи Його не бачив, не тримав. (Вітрюган) Як ти будеш боротися за чистоту повітря? | |
| |
Переглядів: 8799 | |
Підсумковий урок за І семестр |
Значення повітря для живої природи |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Всього коментарів: 0 | |