Тема: Комбінована робота. Писанки на квітці (до свята Великодня)Мета: удосконалювати навички роботи з картоном, кольоровим папером; виконати комбіновану роботу «Писанка на квітці»; розвивати увагу, творчі здібності, уміння працювати у групі; виховувати охайність, посидючість, терпіння, бажання прислухатися до порад. Обладнання: ілюстрації із зображенням писанок, шаблони, картон, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, вологі серветки для рук. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок — Нас закликає до навчання. Ми поспішаємо на урок, І знову йдемо в світ пізнання. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо працювати у групах. Виконаємо колективну роботу до світлого свята Великодня «Писанка на квітці». 2 Вступна бесіда На дошці — ілюстрації із зображенням писанок. Діти читають вірші. СВЯТО ПАСХИ НЕДАЛЕЧКО Свято Пасхи недалечко, Люди звичай бережуть, — Розмальовують яєчка, Пишні пасочки печуть. Святкування йде віками, — Це такі чудові дні: В гості йти, під рушниками Страви нести запашні. Доброзичливо, з любов’ю Мати щирі почуття, Людям зичити здоров’я І щасливого життя. Святість — це чарівне слово, Тільки треба так зуміть, Щоб життя своє святково У труді й добрі прожить. Н. Куфко МАРИНЧИНА ПИСАНКА Як весні раділа кожна людська хата, — До людей зближались Великодні свята. Готувались люди — і дорослі, й діти: Як же то найкраще їх собі зустріти. У Маринки мама — як усе до свята — Вміє дуже гарно писанки писати. І Маринка маму дуже попросила, Щоб її писати писанку навчила. Сіли мама й доня писанку писати. І матуся доні стала повідати, Що іде Великдень, зовсім недалечко, І чому виходить писанка з яєчка. А на ній всі знаки дихають віками, Їх передавали дітям їхні мами. Ось уже й Великдень зовсім недалечко. У Маринки писанка вийшла із яєчка. С. Кузьменко 3 Повідомлення вчителя про писанки — Як же виготовляють писанки? Писанка — яйце, поверхня якого покрита різнокольоровим розписом, з допомогою воску та барвників. Інструмент, яким розмальовують писанки, називається писаль-цем, або писачком. Найзручніший — у вигляді мініатюрної металевої лієчки на дерев’яному держальці. У писачок кладуть віск, нагрівають над полум’ям свічки і виводять по поверхні яйця лінії, які на писанці мають бути білого кольору. Потім писанку обережно занурюють на кілька хвилин у холодний розчин найсвітлішого барвника, наприклад, жовтого. Просушивши яйце, віск наносять писачком на ті частини орнаменту, які мають бути жовтими, й опускають яйце в інший барвник. Порядок виконання роботи повторюється стільки разів, скільки кольорів задумано в орнаменті, від найсвітлішого до найтемнішого. Закінчивши розпис, писанку підносять збоку до свічки і м’якою тканиною стирають розігрітий віск. — Що означають кольори у писанкарстві? Кожен колір у писанкарстві має своє символічне значення: • червоний — радість, любов, вогонь небесний; • жовтий, оранжевий — достигле зерно, врожай, тепло, світло, надія на краще життя, а також місяць і зорі; • зелений — колір весни, пробудження природи, багатства рослинного та тваринного світу, надія на майбутній урожай; • блакитний — небо, повітря, вода, сила і здоров’я, здоровий дух; • коричневий — земля, щедрість, урожай; • чорний — нескінченність життя людини, продовження його в потойбічному світі; • білий — чистота і світлість людської душі. III. Фізкультхвилинка Плакав зайчик під пеньком, Посварився з їжаком. Дуже сумно одному Тепер гратися йому. Зайчик руки в боки склав І швиденько пострибав. Головою похитав, Вушками помахав. Подивився на пеньок, Там сумує їжачок, Помиріться, друзі, швидше, Буде разом веселіше. Посміхніться, руки в боки, Руки вгору, вдих глибокий. Підстрибніть, поприсідайте І тихесенько сідайте. IV. демонстрація та аналіз зразка ► Інструктаж — Узяти шаблон прямокутної форми (4 х 18 см). Вибрати картон уподобаного кольору (можна зеленого кольору — стебло квітки). — Обвести на картоні шаблон та вирізати. — З кольорового картону вирізати за шаблоном квіточки. — Із зеленого картону вирізати пелюсточки. — У квіточках і пелюсточку вирізати кола, щоб можна було поставити яєчко і воно не впало. — Скласти листочки і квіточки і приклеїти до «стеблинки». — Вставити крашене яєчко — писанку на стеблину. V. практична робота учнів Діти працюють у групах по 6-7 чоловік. Кожен учень з групи виготовляє свою квітку. Коли роботу буде закінчено — учні виставляють свої вироби на тарілку або піднос. VI. виставка та оцінювання робіт — Яка з груп впоралася з роботою скоріше? — Чиї вироби найохайніші? — Чи сподобалася вам робота у групі? VII. підсумок уроку — До якого свята ми готуємося? — Що ви знаєте про це свято? — Що таке писанка? — Коли жінки розписували писанки? | |
| |
Переглядів: 3642 | |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |