💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Комбінована робота. Писанки на квітці (до свята Великодня)

Тема: Комбінована робота. Писанки на квітці (до свята Великодня)

Мета: удосконалювати навички роботи з картоном, кольоровим папером; виконати комбіновану роботу «Писанка на квітці»; розвивати увагу, творчі здібності, уміння працювати у групі; виховувати охайність, посидючість, терпіння, бажання прислухатися до порад.

Обладнання: ілюстрації із зображенням писанок, шаблони, картон, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, вологі серветки для рук.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок —

Нас закликає до навчання.

Ми поспішаємо на урок,

І знову йдемо в світ пізнання.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати у групах. Виконаємо колективну роботу до світлого свята Великодня «Писанка на квітці».

 2 Вступна бесіда

На дошці — ілюстрації із зображенням писанок. Діти читають вірші.

 СВЯТО ПАСХИ НЕДАЛЕЧКО

 Свято Пасхи недалечко,

 Люди звичай бережуть, —

 Розмальовують яєчка,

 Пишні пасочки печуть.

 Святкування йде віками, —

 Це такі чудові дні:

 В гості йти, під рушниками Страви нести запашні.

 Доброзичливо, з любов’ю Мати щирі почуття,

 Людям зичити здоров’я І щасливого життя.

 Святість — це чарівне слово,

 Тільки треба так зуміть,

 Щоб життя своє святково У труді й добрі прожить.

 Н.  Куфко

 МАРИНЧИНА ПИСАНКА

 Як весні раділа кожна людська хата, —

 До людей зближались Великодні свята.

 Готувались люди — і дорослі, й діти:

 Як же то найкраще їх собі зустріти.

 У Маринки мама — як усе до свята —

 Вміє дуже гарно писанки писати.

 І Маринка маму дуже попросила,

 Щоб її писати писанку навчила.

 Сіли мама й доня писанку писати.

 І матуся доні стала повідати,

 Що іде Великдень, зовсім недалечко,

 І чому виходить писанка з яєчка.

 А на ній всі знаки дихають віками,

 Їх передавали дітям їхні мами.

 Ось уже й Великдень зовсім недалечко.

 У Маринки писанка вийшла із яєчка.

 С. Кузьменко

 3 Повідомлення вчителя про писанки

— Як же виготовляють писанки?

Писанка — яйце, поверхня якого покрита різнокольоровим розписом, з допомогою воску та барвників.

Інструмент, яким розмальовують писанки, називається писаль-цем, або писачком. Найзручніший — у вигляді мініатюрної металевої лієчки на дерев’яному держальці.

У писачок кладуть віск, нагрівають над полум’ям свічки і виводять по поверхні яйця лінії, які на писанці мають бути білого кольору. Потім писанку обережно занурюють на кілька хвилин у холодний розчин найсвітлішого барвника, наприклад, жовтого. Просушивши яйце, віск наносять писачком на ті частини орнаменту, які мають бути жовтими, й опускають яйце в інший барвник.

Порядок виконання роботи повторюється стільки разів, скільки кольорів задумано в орнаменті, від найсвітлішого до найтемнішого. Закінчивши розпис, писанку підносять збоку до свічки і м’якою тканиною стирають розігрітий віск.

— Що означають кольори у писанкарстві?

Кожен колір у писанкарстві має своє символічне значення:

 • червоний — радість, любов, вогонь небесний;

 • жовтий, оранжевий — достигле зерно, врожай, тепло, світло, надія на краще життя, а також місяць і зорі;

 • зелений — колір весни, пробудження природи, багатства рослинного та тваринного світу, надія на майбутній урожай;

 • блакитний — небо, повітря, вода, сила і здоров’я, здоровий дух;

 • коричневий — земля, щедрість, урожай;

 • чорний — нескінченність життя людини, продовження його в потойбічному світі;

 • білий — чистота і світлість людської душі.

III. Фізкультхвилинка

 Плакав зайчик під пеньком,

 Посварився з їжаком.

 Дуже сумно одному Тепер гратися йому.

 Зайчик руки в боки склав І швиденько пострибав.

 Головою похитав,

 Вушками помахав.

 Подивився на пеньок,

 Там сумує їжачок,

 Помиріться, друзі, швидше,

 Буде разом веселіше.

 Посміхніться, руки в боки,

 Руки вгору, вдих глибокий.

 Підстрибніть, поприсідайте І тихесенько сідайте.

IV. демонстрація та аналіз зразка

Інструктаж

 — Узяти шаблон прямокутної форми (4 х 18 см). Вибрати картон уподобаного кольору (можна зеленого кольору — стебло квітки).

 — Обвести на картоні шаблон та вирізати.

 — З кольорового картону вирізати за шаблоном квіточки.

 — Із зеленого картону вирізати пелюсточки.

 — У квіточках і пелюсточку вирізати кола, щоб можна було поставити яєчко і воно не впало.

 — Скласти листочки і квіточки і приклеїти до «стеблинки».

 — Вставити крашене яєчко — писанку на стеблину.

V. практична робота учнів

 Діти працюють у групах по 6-7 чоловік. Кожен учень з групи виготовляє свою квітку. Коли роботу буде закінчено — учні виставляють свої вироби на тарілку або піднос.

VI. виставка та оцінювання робіт

 — Яка з груп впоралася з роботою скоріше?

 — Чиї вироби найохайніші?

 — Чи сподобалася вам робота у групі?

VII. підсумок уроку

 — До якого свята ми готуємося?

 — Що ви знаєте про це свято?

 — Що таке писанка?

 — Коли жінки розписували писанки?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 3642 | Рейтинг: 0.0/0
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться»
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]