Тема: Комбінована робота. Новий рік у лісі (до свята Нового року)Мета: навчати учнів конструювати вироби з паперу за допомогою засвоєних раніше технологій аплікації'; вчити складати композицію; розвивати вміння планувати свою роботу, творчі здібності; виховувати охайність, вміння працювати в парі, групі, любов та бережливе ставлення до природи. Обладнання: ватман, ножиці, лінійка, олівець, клей, кольоровий папір, аудіозапис. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Стали, діти, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні, діти, на нас чекає зустріч з прекрасним, цікавим, дивовижним світом неживої природи. Про зиму-чарівницю, про її прекрасні картини природи піде мова на уроці, а потім виконаємо колективну роботу «Як звірі зустрічають Новий рік у лісі». 2 Вступна бесіда Лунає мелодія «Танець сніжинок». Під супровід музики підготовлені діти читають вірш. Білесенькі сніжиночки, Вродились ми з води. Легенькі, мов пушиночки, Спустилися сюди. Ми хмарою носилися Від подиху зими І весело крутилися Метелицею ми. Тепер ми хочемо спатоньки, Як дітоньки малі. І линемо до матінки, До любої землі... П. Воронько — За вікном — чарівна красуня-зима. Краса зимової природи надихала поетів, композиторів, художників. За допомогою пензля, художнього слова, музики вони яскраво і точно передають образи і зимового ранку, і засніженого саду, і поля. Отже будьте пильними і спостережливими — вирушаймо у світ зимової краси і зимових див! А чи можемо ми побачити, почути, відчути природу взимку? (Діти висловлюють свої думки.) — Коли за календарем почалася зима? Назвіть зимові місяці. — Поясніть, будь ласка, чому перший місяць зими названо грудень? А другий — січень? Третій — лютий? — Скажіть, як змінилася природа з приходом зими? — Як сонечко світить узимку? — Як змінилася висота сонця над горизонтом? — Як день змінився? А ніч? — Яке повітря? А які дерева? — Що сталося з річкою взимку? Чому? — Які ще явища природи ми зараз спостерігаємо? — Як ви розумієте, чим може похвалитися зима? (Срібним інеєм, білим пухнастим снігом, прозорим льодом, морозним повітрям.) — А які загадки про зиму ви знаєте? (Діти декламують загадки про зимові явища природи.) • Стало біло навкруги — Я розтрушую сніги, Наганяю холоди, Воду сковую в льоди, В дружбі з дітьми я всіма. Здогадались? Я — ... (Зима). • Прийшла до нас бабуся У білому кожусі, Поля причепурила — Пухнастим снігом вкрила. Вгадайте — хто вона, Бабуся чепурна? (Зима) • Наша матінка-завія Нас із сита всюди сіє, А як сонце припече — Ми струмочком потечем. (Сніжинки) • Хто малюнок на вікні Уночі зробив мені? (Мороз) • Що тут сталося за нічку? Де була раніше річка — Від санчаток видно слід, Все скував навколо. (лід). • Як борошно, він білий-білий, Здається, світ укриє цілий, Все падає, все нароста, На села сиплеться й міста, На гори, на ліси, на ниви — Пухнастий, легкий, блискотливий. Лягає майже нам до ніг. Із вати килим. Що це?... (Сніг) — А як ви гадаєте звірі зустрічають Новий рік у лісі? Давайте пофантазуємо на цю тему. (Відповіді дітей.) — А тепер спробуємо відтворити це в колективній роботі «Новий рік у лісі». III. Фізкультхвилинка Пада, пада, пада сніг І лягає біля ніг. Вітерець легкий літає І сніжинки піднімає. Ось вони усі гуртом Закружляли за вікном. Ми також часу не гаєм, Разом з ними покружляєм, Підіймемось вгору всі І присядем до землі. Потім знову покружляєм. І за парти посідаєм. IV. демонстрація та аналіз зразка 1 Інструктаж Учні об’єднуються у три групи. — Поміркуйте, який сюжет ви хочете зобразити на своїй аплікації. — Нехай кожен член групи висловить свою думку. Зупиніться на якомусь одному рішенні. — Продумайте, що для цього потрібно. Розподіліть обов’язки між членами своєї групи — хто що буде вирізати. — Не сваріться! Працюйте швидко і дружно. — Спочатку виберіть потрібний фон аплікації (подумайте, де будуть відбуватися події: скільки потрібно вирізати дерев, чи буде у вас галявина або густий ліс, скільки буде фігурок звірів). — Якщо будете вирізати ялинки, складіть аркуш паперу навпіл, від місця перегину намалюйте половину ялинки, розгорніть аркуш — у вас вийшла ціла ялинка. Якщо виріжете три такі ялинки і склеїте їх по колу — з’явиться об’ємна ялинка. Далі розмістіть на аркуші та приклейте дерева, замети, сніговиків. Якщо вийде — фігурки дітей. 2 Правила роботи у групі • Розподілити обов’язки у групі. • Працювати дружно та завзято. • Прислухатися до порад товаришів. • Не кричати, не сваритися. • Допомагати одне одному. V. практична робота учнів Діти починають працювати. Учитель керує працею, за потреби здійснює допомогу. VI. виставка та оцінювання робіт — Робота якої групи сподобалася найбільше? Чому? — Чи знайшли недоліки в роботі? — Яка група працювала завзятіше? VII. підсумок уроку — Над чим ми працювали сьогодні на уроці? — Чи сподобалася вам колективна праця? — Кого ви зобразили на аплікації? — Розгадайте кросворд і дізнайтеся, чи є такі звірі на вашій аплікації. 1. Швидкий та стрункий, Роги розлогі. Весь день пасеться. Як він зветься? (Олень) 2. Є горішки і грибочки У дуплі на мотузочку. Плигаю по гілочкам, Я — руденька ... (білочка) 3. Засвітились серед ночі В темній хащі жовті очі. Наче лісу грізний дух — Гострі ікла, сірий смух. Полювати йде хижак. На весь ліс наводить жах. (Вовк) 4. В лісі у норі живе, Дуже хитрою сливе. Низька тварина ця на зріст, Хутро руденьке, пишний хвіст. Найкраща в лісі витівниця. Ну що, впізнали? Це. (лисиця). 5. В лісі тваринки живуть полохливі, Добрі, пухнасті та дуже лякливі. Швидко від ворогів лісом стрибають! Моркву й капусту вони полюбляють. (Зайці) 6. Взимку спить цей звір в барлозі І прокинутись не в змозі. Смокче лапу уві сні. Хто це? Підкажіть мені. (Ведмідь) Під землею ходить пан, Оксамитовий жупан. Нищить всіх жуків добродій, Порядкує на городі. (Кріт) — Кого з цих звірів ми не побачимо в лісі на Новий рік? Чому? — Як треба допомагати тваринам узимку? Малюки були смугасті, Виросли — тепер ікласті. (Кабани) | |
| |
Переглядів: 2736 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
Всього коментарів: 0 | |