Тема: Робота з пластиліном. Ліплення грибівМета: удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уяву, просторове мислення, дрібну моторику рук; формувати вміння планувати роботу з реалізації задуму, передбачати результат і досягати його; розвивати пізнавальну активність, самостійність, інтерес до предмета; виховувати бажання працювати в парі. Обладнання: пластилін, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням грибів. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Лісовик всім дав наказ — До роботи швидше в клас. Попрацюємо всі старанно, Щоб пройшов урок цей гарно. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, закріпимо прийоми роботи з пластиліном. — Сьогодні на наш урок завітав Лісовичок. Він запрошує нас відвідати лісову галявину. Але спочатку, щоб вирушити у подорож, необхідно відгадати загадку, яку пропонує Лісовичок, щоб дізнатися, про що піде розмова на нашому уроці. • В теплий дощик народився, Парасолькою накрився. Може б, з лісу пострибав, Якби другу ногу мав. (Гриб) — Так, це гриб. І ліпити ми будемо гриби у лісі. 2 Вступна бесіда — Отже, діти, Лісовичок запросив нас на гостину до грибного царства. — Хто з вас уже збирав гриби в лісі? — Як ви знаєте, гриби є їстівні й отруйні. Але слід пам’ятати, що коли ми в лісі зустрічаємо отруйного гриба, то не слід його зривати чи збивати ногою, тому що для людей він отруйний, а для лісових звірів він — як ліки від хвороби. — Які гриби ви знаєте? — Які гриби називаються їстівними, а які — отруйними? Роз- гадайте кросворд 1. Біля кущика сидять І у кошик не хотять. Жовті братики й сестрички Називаються... (лисички). 2. У зеленому гаю Під березою стою, Через те і маю Назву я свою. (Підберезник) 3. Їх масляні голівки Заховались в сосняки, Руденькі, симпатичні Грибочки. (маслюки). 4. Він товстенький, Глянуть любо, У траві росте Під дубом. (Боровик) 5. В нього шапочка така, Як у друга — маслюка. До вологи й моху звик, Має назву. (моховик). 6. Ми гриби дрібненькі, Ніжні і тоненькі, Шиї, мов цівки, Круглі голівки. Коли підростаємо — Парасольки розкриваємо. (Опеньки) 7. І червоні, і зелені В кошик просяться до мене. Симпатичні білоніжки. Їх назвали. (сироїжки). III. демонстрація та аналіз зразка ► Інструктаж На дошці — малюнки із зображенням грибів. — Придивимось, як виглядають гриби. Одні з них стрункі, мають досить тендітні ніжки та розлогі, наче парасольки чи тарілочки, капелюшки. У деяких — на ніжках наче оборочки. Інші — як, наприклад, білий гриб — виглядають міцними. Ніжки в них товсті, шапочки круті, схожі на половинку кулі. У третіх — капелюшки мають дещо хвилясті риси. І, певна річ, у всіх капелюшки різного кольору. Тому ліпитимемо з кольорового пластиліну. — Отже, почнемо. Для кожного гриба, який ви схочете зліпити, підготуйте два шматочки пластиліну певного кольору. Щоб відділити шматок пластиліну, користуємось стекою. Перед роботою завжди зігрівайте шматочок пластиліну в долонях та розминайте його, тоді він стане дійсно м’яким та податливим. Білий гриб — Візьміть більший шматочок коричневого пластиліну для виготовлення шапочки та менший — білий — для ніжки; — коловими рухами рук утворіть коричневу кульку; — розплющте кульку, надаючи їй форму шапочки; — прямими рухами рук зробіть білий стовпчик, заокругліть його у формі ніжки; — «одягніть» шапочку на ніжку; — можете зробити зелену травичку. (Якщо вистачить часу, можна на картоні виліпити лісок, сонечко, хмаринки, пташок.) IV. Фізкультхвилинка Раз, два — усі пірнають, Три, чотири — виринають, П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді. Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили. Дев’ять, десять — розгорнулись, Обсушились, потягнулись. V. практична робота учнів Правила роботи з пластиліном • Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці; • розрізати пластилін стекою; • невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки; • після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою; • не можна брати пластилін до рота, торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу, брати до брудних рук зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, по яких жодна ручка не пише. VI. виставка та оцінювання робіт — А тепер покажіть свої роботи Лісовичкові. — Він дуже задоволений вашою роботою і дякує вам за те, що ви так гарно працювали! Всі грибочки ми складемо у кошики — окремо їстівні, окремо — отруйні. — Яка робота сподобалася найбільше? — Хто з дітей додав щось своє? — Як називаються гриби, які ви зліпили? — Давайте ще раз згадаємо назви грибів! Знайдіть в ланцюжку їх назви. ОПЕНЬКИРОШМАСЛЮКИДГКПЕЧЕРИЦІХАВЛИСИЧКИ На дошці — ілюстрації із зображенням грибів. Діти читають вірші. НЕСПРАВЖНІ ОПЕНЬКИ Аж захекалось зайча! Стільки радості в очах! «Мамо, я знайшов опеньки! Подивись, які жовтенькі!» Глянула на сина мати і сказала: «Мій вухатий! Хоч вони такі гарненькі, та несправжні то опеньки». Й. Струцюк МАСЛЮЧОК За ріку в соснячок завітав маслючок. Соснячок — молодий, маслючок — золотий! І з тих пір маслючок не кида соснячок — там росте наш грибок, дожидає діток. Й. Струцюк ГРИБ ДІТКАМ КУПИВ ШАПКИ Гриб діткам купив шапки. Повдягалися грибки І стають аж на носочки, Щоб їх бачили в лісочку. Гриб говорить їм: — Дітки, Не спинайтесь на носки, Не показуйте шапки; Ходить баба за дубами — Попадете в борщ з грибами. М. Стельмах ЛІСОВА СІМЕЙКА Лісом дощик поблукав та й подавсь до міста, загубивши поміж трав голубе намисто. За намистом голубим вибігли із хати молоді й старі гриби: тато-гриб, мама-гриб, діти-грибенята... Г. Усач VII. підсумок уроку — Над чим ви працювали сьогодні? — Що нового дізналися про гриби? | |
| |
Переглядів: 2936 | |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
У царстві букв і звуків |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Всього коментарів: 0 | |