Умовивід. Обернення

Заняття 26

Тема: Умовивід. Обернення

Мета: ознайомити учнів з оберненням — видом умовиводу; формувати вміння виконувати обернення.

Обладнання: підручник, зошит, картки для логічної розминки, циркуль.

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

II. логічне комбінування

Завдання. Дані числа 600, 380, 225, 123. Позначити буквами А, В, С, ^ так, щоб розв’язок відповідав такій умові:

1) число А кратне 3 і 5;

2) число В кратне 3, 4, 5, і 6.

3) число С кратне 3;

4) число ^ кратне 4, 5.

Відповідь. А — 225, В — 600, С — 123; ^ — 380.

III. ознайомлення з оберненням

 1.Пояснення вчителя

— Із судження засновку можна побудувати висновок не тільки шляхом перетворення, а й виконуючи обернення.

-1‘е.

 Обернення — це умовивід, в якому висновок утворюється шляхом переставляння ознаки чи властивості предмета думки (Р) на місце предмета думки (5), а предмета думки (5) — на місце ознаки чи властивості предмета думки (Р).

 Загальна схема обертання: 5 є Р, отже, Р є 5 ^____________________________________________________________________г*'

Наприклад: усі прямокутники — чотирикутники. Отже, деякі чотирикутники — прямокутники.

 2.Утворення обернення за допомогою слова деякі

Самостійно опрацювати теоретичний матеріал на С. 49.

IV.практичне закріплення вивченого матеріалу

Інтерактивна вправа «Обговорення»

Завдання 1

г)Треба слово всі замінити на слово деякі.

Завдання 3

в)Деякі тварини — тигри.

Завдання 4

б)Деякі діти — учні. Отже, всі учні — діти.

Робота в малих групах

Завдання 6

Задача на планування найгіршого варіанта.

Завдання 5, 7

V. Підсумок Заняття

— Що таке умовивід?

— Що ми називаємо оберненням?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2479 | Рейтинг: 2.0/1
Чим ми бачимо
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка»
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами
Прикраси для ялинки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]