Заняття 26 Тема: Умовивід. Обернення Мета: ознайомити учнів з оберненням — видом умовиводу; формувати вміння виконувати обернення. Обладнання: підручник, зошит, картки для логічної розминки, циркуль. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. логічне комбінування Завдання. Дані числа 600, 380, 225, 123. Позначити буквами А, В, С, ^ так, щоб розв’язок відповідав такій умові: 1) число А кратне 3 і 5; 2) число В кратне 3, 4, 5, і 6. 3) число С кратне 3; 4) число ^ кратне 4, 5. Відповідь. А — 225, В — 600, С — 123; ^ — 380. III. ознайомлення з оберненням 1.Пояснення вчителя — Із судження засновку можна побудувати висновок не тільки шляхом перетворення, а й виконуючи обернення. -1‘е. Обернення — це умовивід, в якому висновок утворюється шляхом переставляння ознаки чи властивості предмета думки (Р) на місце предмета думки (5), а предмета думки (5) — на місце ознаки чи властивості предмета думки (Р). Загальна схема обертання: 5 є Р, отже, Р є 5 ^____________________________________________________________________г*' Наприклад: усі прямокутники — чотирикутники. Отже, деякі чотирикутники — прямокутники. 2.Утворення обернення за допомогою слова деякі Самостійно опрацювати теоретичний матеріал на С. 49. IV.практичне закріплення вивченого матеріалу Інтерактивна вправа «Обговорення» Завдання 1 г)Треба слово всі замінити на слово деякі. Завдання 3 в)Деякі тварини — тигри. Завдання 4 б)Деякі діти — учні. Отже, всі учні — діти. Робота в малих групах Завдання 6 Задача на планування найгіршого варіанта. Завдання 5, 7 V. Підсумок Заняття — Що таке умовивід? — Що ми називаємо оберненням? | |
| |
Переглядів: 2561 | |
Дикі та свійські тварини |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Продовження екскурсії |
Дорога від дому до школи |
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені |
Всього коментарів: 0 | |