💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ми і час

Урок № 30

Тема: Ми і час

Мета уроку:

• ознайомити учнів з різними позашкільними заняттями, показати можливі застосування комп'ютера в перевірці знань та навичок в ході навчання:

• розвивати і закріплювати початкові навички використання різних елементів взаємодії з комп'ютером - гіперпосилань, полів вводу з клавіатури, відкритих і закритих списків;

• розвивати елементи логічного та просторового мислення, вміння орієнтуватися в часі та вирішувати завдання, пов'язані з часом.

Обладнання: підручник, електронна складова курсу, різні види годинників.

Хід урок

 VIII.Організаційний момент. Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.

IX.Повторення домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

- Відгадайте загадку, розв’яжіть кросворд.

Перша сестра - від квітів рябіє,

Друга сестра - палить як вогонь,

Третя сестра від радощів мокра,

А четверта - сувора й холодна.

1 2 111 31 І 1

[і.,,.] і ;

•Від чого залежить зміна пори року?

• Яка пора року припадає на два роки?

• Що відбувається у природі взимку, навесні?

Логічні вправи. Розгадування ребусів.

Н---ж

 III. Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда.

 Люди здавна спостерігали за сонцем і помітили, шо вранні воно сходить, а ввечері заходить. Наша Земля обертається навколо своєї осі (показує на глобусі). Бік земної кулі, повернутий до Сонця, освітлюється його променями. На цьому боці - день. Протилежний бік не освітлюється Сонцем, і в цей час на ньому ніч. Один повний оберт навколо осі Земля робить за 24 години. Цей час називається добою. Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з часом.

2.Робота з підручником.

• Що ми бачимо на малюнку? (Годинники). Люди спочатку винайшли сонячні годинники, потім пісочні, далі з’явилися годинники з маятниками, механічні і нарешті електронні.

• Які з годинників тобі знайомі? Назви їх.

• Визнач, котра година на настінних часах. Що ти робиш у цей час?

3.Фізкультхвилинкя.

Всі піднесли руки - раз,

І, — навшпиньки став весь клас.

Два присіли, руки вниз,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати.

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати —

Може вже відпочивати.

 IV.Робота з програмою.

Ближче познайомитись з часом нам допоможе комп’ютер.

І.Опис програми.

Все поле екрана - робоче вікно програми, що складається з двох елементів:

• Назва файла з неактивними кнопками "Згорнути", "Відновити" та активною кнопкою "Закрити";

• Робоча частина вікна програми із зображеннями, які є гіперпосиланнями на окремі завдання уроку.

Програмою заплановано виконання трьох завдань у довільному або запропонованому вчителем порядку.

Перше завдання (посиланням на нього є поєднання механічного ті електронного годинників з зображеннями Елзіка) — знайти годинники, що показують однаковий час. Потрібно натиснути лівою кнопкою на зображенні будь-якого з годинників (при цьому зображення стане яскравішим), а потім -на парному, що показує той самий час. Якщо вибір правильний, пара годинників зникає, потрібно обирати наступні пари. По закінченні (коли прибрано всі годинники) програма сама повертає до головного вікна уроку.

Друге завдання (посиланням на нього є зображення старовинного сонячного годинника). В ньому потрібно буде набирати на спеціальних ділянках, що імітують циферблати електронних годинників, час, який показують механічні годинники на малюнках. Зверніть увагу на умовне зображення шляху Сонця небосхилом: якщо сонце знаходиться в лівій частині небосхилу - ранок, відповідно потрібно набирати час першої половини доби; якщо Сонце йде до горизонту, знаходиться в правій половині шляху - вечір або ніч. У двох випадках час погрібно набрати за допомогою орієнтованих вверх та вниз трикутничків (так само, як у відкритих списках \Уішіо\У5); варто пам'ятати, що натискання на верхній трикутник з пари збільшує значення годин або хвилин на циферблаті на одиницю, на нижній - зменшує (якщо зменшувати, наприклад, значення "00 хвилин" на одиницю нижнім трикутником, отримаємо "59 хвилин"). Ще у двох завданнях потрібно буде набрати значення годин та хвилин за зображенням циферблата і, відповідно, до половини дня за допомогою клавіатури. Цифри "0:0", які є на робочому годиннику, є двома різними полями введення значень з клавіатури; для початку роботи потрібно поставити курсор програми (вертикальну рисочку) ліворуч від одного зі значень, видалити 0 за допомогою клавіші [ОеІеГе] і лише після цього вводити значення годин або хвилин за завданням.

Помилково введенні значення ліворуч від курсора програми можна видалити за допомогою клавіші [Васкзрасе]. Після набирання правильної відповіді на робочому електронному циферблаті з'являється посилання "Наступна задача", натискання на яке дає змогу перейти до наступного завдання; після виконання останньої, четвертої, задачі з'являється підпис "Молодець!", і через деякий час програма повертається до головного вікна

• У що перетворився системний блок?

уроку (прискорити можна натисканням на кнопку "Закрита" у правому верхньому куті робочого вікна).

Трете завдання - визначення дати, днів тижня та місяця року шляхом обирання правильних відповідей з відкритого (дати) і а закритих (день та місяць) списків. Програма автоматично пропонує ввести випадково задану дату, наприклад, "15. четвер, листопад". Потрібно натиснути лівою кнопкою миші на дату (обрати її серед дат у лівому списку), обрана дата з’явиться на спеціальному полі в нижній частині вікна). Потім відкрити (натискання на трикутник праворуч від назви об'єктів у списку) день тижня, та обрати у списку запропонований, його назва також з'явиться поруч з датою. Аналогічно потрібно обрати запропонований місяць. Натискання на кнопку "Готово" дає можливість перевірити виконання завдання. Якщо учень припустився помилки, програма видає діалогове вікно, яке містить зображення засмученого Елзіка, пропозицію: "Подумай ще!!!" та кнопку "ОК", натискання на яку повертає до задачі (дата може не збігатися з попередньою!). Якщо ж обирає правильно, програма перехопить до наступного завдання. Закінчує роботу введення дати, запропонованої вчителем.

2. Релаксація.

3. Робота з програмою (за бажанням дітей).

 V.Підсумки уроку.

•Що цікавого ми дізналися сьогодні на уроці?

•Які бувають годинники?

VI.Домашнє завдання.

Прочитати вдома текст у підручнику, розглянути малюнок та відповісти на запитання:

• Якими з годинників зручніше перевіряти час - сонячними, механічними чи електронними?

• Які переваги та недоліки має кожен з типів годинників?

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1767 | Рейтинг: 0.0/0
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Тварини рідного краю
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]