Виховна година "Головна людина в нашому житті"
Виховний захід на тему: Головна людина в нашому житті до дня «Матері» Мета: Розширити й поглибити знання учнів про значення матері в житті людини, формувати у дітей культуру почуттів, виховувати в них повагу та любов до матері, бережливе ставлення до неї, розвивати смислову, образну пам'ять, вміння узагальнювати. Форма: змагання. Задачі: 1. стратегічні: відношення до матері, як до найдорожчої людини в житті; 2. тактичні: а) емоційного стимулювання: почуття любові, поваги, ніжності до матері, відповідальності; б) направленої мотивації: усвідомлення значущості матері; усвідомлення себе як майбутніх батьків; формування мотивів як переконань, що мати - людина, яку ми маємо цінувати, оберігати та поважати; в) цілепокладання: усвідомлення дітьми мети цього заходу, як формування уміння оцінити роль матері у життя людини, проявити до неї бережне відношення г) пізнавальні: формування знання про роль і значимість матері, про функції матері, про традиційне відношення різних народів, зокрема у нашого; д) адаптивні: уміння формувати відповідні відношення до матері: бережність, безкорисливість, ввічливість. Засоби: 1) пізнавальні: цитата з слів Яреми Гаяна, уривки з пісень про матір ( Д.Павличка ), легенда про материнську любов, ілюстрації про сім'ю, матір вдома і на виробництві; 2) адаптивні: вчитель, учасники змагання, члени жюрі. Місце проведення: класна кімната. Обладнання: парти в класі розставлені в два ряди. В центрі сидить жюрі, команди сидять одна напроти одної. В центрі дошки записана тема, внизу праворуч - епіграф до уроку, зліва - висловлювання про матір. Висловлювання: Святе слово - рідна матір. За науку - цілуй маму в руку. Шануй рідну неньку - буде тобі скрізь гладенько. Епіграф: На світі кращого немає Як тая матір молодая З своїм дитяточком малим. Т. Шевченко. План виховного заходу. 1. Організаційний етап: монолог вчителя про те, що мати - це найдорожча людина в світі. 2. Мотиваційний етап: а) бесіда " Чи важливе для нас свято 8 Березня? "; б)розповідь вчителя на тему " День матері - загальне свято для всіх ". 3. Цільовий етап: 1. когнетивний: а) розповідь команд про мамин гнів, як весняний сніг: рясно випаде, та скоро розтане. Вчитель: Діти! Вам необхідно було скласти розповідь про випадок із свого життя із заголовком: " Материн гнів, як весняний сніг: рясно випаде, та скоро розтане. " Дочки: Випадок із сукнею, яку дочка приміряла, прасувала, припалила, заховала у шафу; прийшли гості - мати кинулась прибиратись, а сукня негожа. Сини: Випадок з улюбленою вазою, яка раптова була розчавлена і потім зібрана до кучі, але не склеєна і поставлена під стіну; прийшли гості з квітами, а ваза розвалилась від води і квітів на очах у всіх. Вчитель: Отже діти, ми на конкретних прикладах переконалися, що мамин гнів не може тривати довго, бо ї любов до кожного з нас безмежна. б) монолог - розповідь вчителя " Легенда про материнську любов. " Вчитель: Про любов матері до дитини є така легенда під назвою " Легенда про материнську пісню ": Був у матері єдиний син - добрий, ненаглядний. Душі в ньому мати не чуяла. По краплині збирала росу для вишивання, найтоньчишим шовком вишивала сорочки. Виріс син славний, гарний. Одружився з дівчиною небаченої краси. Привів молоду дружину в хату. Незлюбила та свекруху, зненавиділа її. Боялася мати показатися невістці на очі, сиділа у сінях. А потім у сарай переселилась. Але молодиця не заспокоюється: " Коли хочеш, щоб я жила з тобою, убий матір, вийми з грудей серце і спали на вогні " Не здригнулась душа сина: так зачарувала його врода дружини. Каже він матері: "Наказала мені дружина вбити вас, мамо. А не послухаю - піде від мене. " Заплакала мати і відновила: " Ну що ж, сину, роби так, як велить серце. " Пішов син з матір'ю в діброву, наламав сухого хмизу, розпалив вогнище. Убив матір, поклав серце на жар. Спалахнув сучок, тріснув; полетіла жаринка, ударила в обличчя синові, обпекла боляче. Скрипнув той, закрив долонею обличчя. Стрепенулося серце материнське, що горіло на повільному вогню, прошепотіло: "Синочку мій, тобі боляче? Зірви листок подорожника, ось росте біля вогнища, приклади до обпеченого місця. А до листка подорожника приклади материнське серце. Потім в вогонь покладеш..." Заридав син, схопив гаряче материнське серце, уклав його в розкраяні груди, облив пекучими сльозами. Зрозумів він, що ніхто й ніколи не любив його так гаряче й віддано, як рідна матір. І такою величезною й невичерпною була "любов материнська, таким всесильним було бажання бачити сина радісним і безтурботним, що ожило серце, загоїлась рана. Підвелася мати і притисла кучеряву голову до грудей. Осоружною стала йому дружина - красуня, не міг він повернутися до неї. Не вернулася до дому й мати. Пішли вони у двох степами широкими та й стали могилами високими. То ж не даремно кажуть в народі, що найсвятіша й найсильніша любов материнська. 2. адаптивний: Розмова " Як поліпшити стосунки з матір'ю? Як висловити їй свою любов і повагу?" Вчитель: Діти! Давайте поділимось на дві команди (команди по черзі оголошують свою назву: дівчата - " Доньки ", хлопці - " Сини " ). -А це члени нашого жюрі. Прошу команди обміняйтесь привітаннями. Привітання " Доньок ": Матусина пісня, матусина казка Для нас, й дочок - найкраща ласка, А ви, хлоп'ята - забіяки, ніс не задирайте. І з дівчатами до гурту дружно всі вставайте. Привітання "Синів” : А ми - хлопці - молодці. Дівчат поважаємо. Перемогу в боротьбі Здобути бажаємо. (Судді оцінюють привітання ) в) конкурс художників на тему " Подарунок матусі на День Народження ". Вчитель: У кожній команді є художник, зараз ми проведемо конкурс художників. Намалюйте, що б ви подарували матусі на День народження. - А поки художники малюють, ми проведемо конкурс читців. г) конкурс читців на тему "Мати ". Вчитель: Вам необхідно було знайти поезії про мам і продекламувати їх. Дівчата: Матусю! Мамо, люба наша ненько, тобі на свято квіти ми несем. Ти наше сонце, матінко рідненька, Ти над усе для нас, Ти над усе. Хлопці: Мамо! Немає милішого слова. Ти ж бо життя і творіння основа. Пензель; перо надихалось тобою. Вічна ти в пісні - з болем, з любов'ю. (Слово жюрі - підсумки за два конкурси ). д) конкурс капітанів " Розшифруй емблему суперника ". Вчитель: А тепер конкурс капітанів. Вам необхідно розшифрувати емблему суперника. У " Синів " емблема - рука ( п'ять пальців ). - у дитини заболить пальчик, а у матері - серце; - робоча рука, помічник; ' - єдність сім'ї; - опора в домі, майбутній хазяїн. У " Дочок " - вишитий рушник. - "І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю : і дитинство й розлука, й твоя материнська любов."; - майбутня хазяйка, мати, помічниця; - оберег хати; - символ шлюбу. 4. Підсумковий етап: а) аналіз позитивних досягнень учнів ( слово жюрі); б) заключне слово вчителя як заклик цінити і оберігати наших матерів. Хід роботи. І Організаційний етап: Вчитель: Діти! Сьогодні ми з вами, зібралися для того, щоб поспілкуватись і трішечки пограти. Наш урок буде присвячений найріднішій людині - матері. Але, нагадаю, що святкувати ми будемо своєрідно, а саме : ми позмагаємось в наших знаннях і уміннях, а члени жюрі оголосять, хто з вас найкмітливіший і найрозумніший. Але перед тим, як почати наше змагання, хочеться сказати декілька слів про святе слово - мати. 2.. Мотиваційний етап: а) бесіда " Що для нас значить слово - мати? ". Вчитель: мати, - яке коротке це слово, але які надлюдські глибини скарбів містить воно в собі! Все її життя з серця б'є великим невичерпним джерелом безкорисна любов до своїх дітей. Все її життя - це терпіння, безмежна самопожертва, пробачення провин. З добра і любові створили матір. -Що ви уявляєте, коли вимовляєте слово "мама"? Діти! -Ніжні руки, теплі ласкаві слова, привітне обличчя, радість в домі, смачна їжа, солодощі, чистий одяг. Вчитель: - То ви любите своїх мам? Діти: - Так. Вчитель: -І за що? Діти: - За те, що вона є; за те, що вона нас жаліє; за те, що вона - мама. Вчитель: - Мати... Це перше слово, яке з радістю та усмішкою вимовляє дитина. Мама... Це те слово, яке найчастіше повторює людина в хвилини страждання і горя. Матерів мільйони, і кожна несе в серці любов. Матері прекрасні, коли підносять дитину до грудей. І кожен з вас скаже: "Найкраща мати - моя, бо безмежна її ніжність". Якби стільки доброти, скільки випромінює серце матері - зло згинуло б! Саме їм найріднішим, найдорожчим, наймилішим, і приурочуємо сьогодні Свято Матері. б) конкурс привітання "Синів" і "Доньок". Вчитель: Є немало матерів у світі Мами добрі, мами світлі Та одна є наймиліша -Хто така? Скажу вам я -Рідна матінка моя. Що, всі згодні з цими словами? Діти: Так. Вчитель: А чи часто ми висловлюємо матерям нашу любов, шану? Я знаю, що не часто. Навіть ненавмисно, ми часто засмучуємо своїх мам поведінкою і вчинками. Давайте відзначимо, що необхідно робити, що б поліпшити стосунки з мамою: - слухатись матір в усьому, бо вона бажає тільки найкращого; - мама завжди права, тому не потрібно з нею сперечатись; - потрібно допомагати матері в усьому; - потрібно навчатись добре, що б не засмучувати маму своїми поганими оцінками. 5.Пшсумковий етап: а) аналіз позитивних досягнень учнів ( слово жюрі ). Вчитель: А тепер, діти, давайте підведемо підсумки нашого змагання і в цьому допоможе нам жюрі. Прошу! Жюрі: Ми побачили, що всі ви вмієте читати і декламувати, що всі ви розумні й винахідливі діти, що ви дуже любите і шануєте своїх матерів. Добре друзі, шануйте своїх мам, дорожіть ними, любіть, бережіть їх, як найдорожчий скарб. І хоча по балах хтось з вас програв, але не можна говорити, що хтось із вас більше чи менше любить свою маму. Головне, що ви їх цінуєте. Спасибі за увагу. б) заключне слово вчителя, як заклик цінити і оберігати наших матерів. Вчитель: Отже, друзі, ми з вами познайомилися, і я, любі діти, задоволений вашою роботою на уроці, тим, як гарно ви говорили про своїх матусь, про роль неньки в житті кожної людини. Тому я хочу закінчити наш урок, наше свято словами Яреми Гояна: "Материнський образ являється дітям з любов'ю, встає з сивих туманів віків, з синяви неба і золотавих надвечір'їв, з вишневого цвітіння і калинової задуми. То випливає на небо нашої вічної одне - однісеньке слово, як сонце - мати! - і купається в сльозі і возроджується з сльози і світиться в сльозі веселковими барвами дитинної ніжності: Мати, Мамо, Мамуня, Мамуся, Мамця, Мамонька, Матінка, Матуся, Матусенька, Ненька, Неня, Ненечка ..." Підсумок: Отже, діти я плекаю надію, що це змагання дало вам змогу зрозуміти, більше узнати, яка роль і значущість матері в житті кожної людини; що ви усвідомили, що її потрібно оберігати і цінувати, як найдорожчий скарб на землі. На цьому наш урок закінчено! До побачення! Можете бути вільні | |
| |
Переглядів: 1924 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Всього коментарів: 0 | |