Найголовніша професія
Тема уроку. Найголовніша професія
Мета: формувати у дітей почуття повноправного члена великої шкільної родини, почуття людяності, відповідальності за свої вчинки, гідності, відповідальності у навчанні; ознайомити із поняттями моральної поведінки; виховувати повагу до праці, працелюбність,виховувати любов до навчання, дружелюбність, повагу до старших.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу
Форма уроку: урок-драматизація
Обладнання: ляльковий театр,ляльки лялькового театру: два дорожніх знаки, ведмедик, ручка, гумка, книга, сова; портфель.
Доцільно до проведення уроку залучити батьків, які будуть виконувати відповідні ролі у ляльковому театрі.
Хід уроку

І. Організаційний момент
Використовую прийом залучення емоційного механізму радості
5 хв
- Доброго дня, мої маленькі школярики. Сьогодні ви вступили у нашу велику шкільну сім’ю, стали учнями 1 класу. З цього дня ми будемо з вами мандрувати країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона, діти, те, без чого ми не можемо жити, працювати – знання.
Сьогоднішній урок ми розпочнемо хвилинкою ввічливого спілкування. Я запрошую вас поспілкуватися в парах і висловити слова радості від зустрічі одне з одним

ІІ. Основна частина уроку
Використання лялькової постановки для підготовки до сприйняття матеріалу
3 хв

(Чути гамір, шум. З’являються над ширмою лялькового театру Дорожні знаки і Ведмежатко).
Дорожні знаки.
Ми – дорожні знаки,
Нас потрібно знати
Водіям і пішоходам,
Тим, хто їздить і хто ходить,
І дорослим, і малим –
Знаки знати треба всім.
- Шановна вчителько! Це – учень Лісової школи Мишко Ведмежатко. Ще б трішки і він потрапив би до лікарні, а не до школи.
- Скажи нам, Мишко, чому ти не на уроках? Адже до Лісової школи від нас дуже далеко, а Мудра Сова, напевно, дуже переживає.
Мишко
Школо, школо, ти погана,
Мучиш ти мене вже зрання,
А я хочу веселитись
І все мультики дивитись.
Учитель. Який жах! І хто це тебе такого навчив?
Мишко. А це мене Лиска з Вовчиком навчили.
Учитель. І що ж нам з таким учнем робити?
Дорожні знаки. А ви його залиште у себе на уроці. Нехай подивиться чи добре в школі. Познайомиться з шкільним приладдям, знайде собі друзів.
Учитель. Добре, хай залишається. Я думаю, що Мишко стане добрим учнем і багато чого навчиться. (дорожні знаки і Мишко сідають за парти).

Ознайомлення дітей із шкільним приладдям
5 хв

Діти, а чи любите ви розгадувати загадки? (Відповідь дітей). Добре, що любите. Зараз перевірю чи ще й умієте.
1.Вчить читати й рахувати,
І писати, і співати
Всіх дітей довкола
Наша люба… (школа)
2. Є чарівник у школі в нас,
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься – тиша йде у клас.
Озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнився на урок,
Нам голос подає … (дзвінок)
3. Наче райдуга в коробці
Розмістились гарні хлопці.
Всі неначе на підбір,
Тільки різний в них мундир.
Що за хлопчики оці?
Кольорові…(олівці)
Ручка. Привіт мої дорогенькі. Як же довго я на вас чекала. Ви, напевно знаєте, хто я, але спершу послухайте і про мене загадку.
Все життя пишу, а сама читати не вмію.
Правильно, діти, я – ручка. Є мене щира подруга. Відгадайте і про неї загадку.
Олівець-друг помилився
І непевний слід з’явився.
А вона не згордувала,
Швидко помилку злизала.
Отака моя сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.
(З’являється гумка.)
Гумка. Які гарні першокласники. А чи знайомі вони з правилами для учнів?

Фізкультхвилинка у вигляді гри «Правила для учнів»
5 хв

Вчитель. А це ми зараз перевіримо. Для цього пограємо у гру «Правила для учнів». Уважно слухайте мене та повторюйте рухи.
Заходить вчитель – треба встати (встають).
Коли дозволить, тихо сядь (сідають).
Спитати хочеш – не гукай, (погрожують пальцем).
А тільки руку піднімай (піднімають руку).
У школі парту бережи (показують рукою на парту).
І на парті не лежи (заперечно похитують головою).
Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно,гарно (рівненько сідають).
Не базікай на уроках (імітують рухи язика при допомозі рук).
Як папуга чи сорока (махають руками ніби крилами.
В. п. руки біля плечей).
- Які з правил вам запам’яталися?
(Вчитель показує портфель і загадує загадку)
Вчитель.
В мене є чудовий дім!
Все,що треба є у нім.
І живуть в будинку тому,
Книжки, ручки та альбоми.
(Гумка, ручка відповідають разом) Портфель
- Послухайте, діти, вірш про хлопчика Миколку. Подумайте чи не сховався такий хлопчик у нашому класі.
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола і парту,
І географічну карту,
Трактора, машинку, мило –
Вже й надворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку:
«Чи усе поклав у сумку?»
- Чи правильно зібрав Миколка портфель? Хто вам сьогодні складав портфель до школи.
- Зараз ми пограємо з вами у гру. Попробуйте зібрати портфель першокласника у групах. Побачимо хто зробить це швидко і правильно.

Фізкультхфилинка у вигляді гри «Збери портфель» вчитель забезпечує максимальну можливість дітей порухатися.
3 хв

Вчитель. Тихо-тихо! Хтось нібито плаче… та це ж книжка. Розкажи, що трапилося…
Мама Ірочці в книгарні
Книжечки купила гарні.
В них чого тільки немає,
Іра з втіхи аж співає.
День минув – і книги плачуть,
Бо постаріли неначе.
Іра їх як оглядала,
Часто в ротик пальчик клала,
Став папір такий брудний
Хоч бере його та мий.
Книжка скаржиться Мар’яні:
- Я у тебе не в пошані.
Звідкіля це на мені
Плями сині та масні?
Подивися, он сторінка:
Намальована хатинка,
Під хатинкою – маля,
- І написано: «Це я!»
А за дві сторінки далі –
Різні звірі небувалі:
Сині, жовті та рябі,
Що й не снилися мені.
Люди кажуть: - Ой, чия ти?
Як тепер тебе читати?
Скільки ми читали книг, а не бачили таких.
Книга
Я книга – товариш твій.
Користуватись мною вмій.
Я чиста, гарна і приємна,
То ж, друже, будь зі мною чемний.
Погані звички забувай,
Мене не рви, не ображай.
І пальці прошу не брудни,
Коли гортаєш сторінки.
Я, друже, твій надійний друг,
Та тільки для чистеньких рук.

Ситуація ототожнення. Гра «Як тобі»
5хв

Я підготувала ще одну гру. називається вона «Як тобі?» уявіть собі, що ви стали книжкою. Я буду говорити, що з вами будуть робити як чемні так і не дуже учні, а ви свої почуття будете передавати рухами. Якщо ви будете задоволені - плескайте у долоні, а якщо вам стане прикро – тупайте ногами. (доцільно щоб діти аргументували свій вибір. Пробували називати емоції, які у них виникають у певній ситуації ототожнення).
- Вас обклали новою гарненькою обкладинкою.
- Загорнули один із ваших листочків.
- Вас кинули на підлогу.
- Вам подарували нову гарну закладку.
- На одному із листочків намалювали каракулю.
- Вас забули взяти на урок.

ІІІ. Підведення підсумків
4 хв

(З’являється сова.)
Сова
Доброго дня, шановні. Вибачте, що без попередження. Я – вчителька лісової школи Мудра Сова. У мене з урок утік Мишко, часом ви його не бачили?
Вчителька. Бачили. Він у нашому класі.
Сова. Яка я вам вдячна, що ви не відпустили його блукати самого вулицями. Адже це дуже небезпечно: може збити машина, або потрапити у якусь іншу халепу. У моєму класі таке трапилося вперше. Думаю, що його намовили горе-друзі.
Мишко. Я вибачаюсь. Мені дуже соромно. Але тепер я знаю, що у школі набагато веселіше ніж самому вештатися вулицями. Тут весело, можна дізнатися багато нового і цікавого, а друзі які тут чудові.
Вчитель.
От і добре, що все так скінчилося. Наш урок якраз наближається до кінця. Тепер ви справжні школярі. Це найголовніша професія, яку опановували ваші бабусі і дідусі, матусі і татусі.
Спитай у мами чи у тата,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало.
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть.
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.
А. Костецький
Категорія: Виховна година | Додав: Меланія (19.02.2017)
Переглядів: 2130 | Рейтинг: 0.0/0
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови»
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри»
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]