Перший урок у першому класі "Сім"я, родина, Україна"
Перший урок у першому класі "Сім"я, родина, Україна"
Мета: Формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; дати уявлення про такі цінності кожної людини, як сім’я, родина та держава; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, з однокласниками; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників. Обладнання: Презентація до уроку; символічні медалі-ключики; мікрофон; кольорові олівці; плакат із зображенням стовбура дерева, листочки на дерево (за кількістю учнів); ілюстративний матеріал на шкільну тематику; набори пазлів «Україна»; картки з буквами «ш», «к», «о», «л», «а»; роздатковий матеріал для кожного учня (квіти); осінні листочки(паперові), повітряні кульки для прикрашання класу. Хід уроку
І. Вступне слово вчителя. Привітання учнів. Знайомство. - Сьогодні ви вперше сіли за парти на своєму першому в житті уроці. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання! - Спочатку нам потрібно познайомитися. Я дуже хочу знати усі ваші імена. Разом голосно назвіть свої імена, щоб я запам’ятала усіх одразу. (Діти вигукують свої імена) - Як вас багато! А ви почули, як кого звати? Я також ні. Познайомитися ми так і не змогли. Ви, мабуть зрозуміли, що усім разом говорити не можна. Будемо говорити по черзі. Для цього потрібно підняти руку. (Діти піднімають руки, називають свої імена) - Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо у подорож. Це буде подорож Країною знань. Щоб потрапити до цієї країни, потрібні будуть ключі, і я охоче вам їх вручаю. (Діти отримують символічні медалі-ключики до Країни знань). Супроводжувати нас буде Тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Отже, рушаймо! (Анімаційне зображення паровозика з іменами дітей) ІІ. Мандрівка Країною знань Зупинка 1. Рідна школа - На першій зупинці Тітонька Сова показує якісь малюнки. Що на них зображено? (Букви). - Вам треба скласти з поданих букв слово (Діти, які вміють читати, складають слово «школа»). - Навіщо ви прийшли до школи? - У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх. (Загадки про шкільні предмети із демонстрацією ілюстрацій до них) 1. Тіло жовте, серце чорне: тіло мовчить, а серце говорить. (Олівець) 2. У пеналі в неї дім, поряд з олівцем у нім. Може цифри рахувати і перекази писати. (Ручка) 3. Чи в лінійку, чи в клітинку, Чистим був, та за хвилинку мерехтить від цифр та літер. Здогадались, що це, діти? Ручці він говорить: «Прошу!». Це шкільний учнівський… (Зошит) 4. Її шанує кожен. Вона повідать може про все на світі білім і дорослому і дітям… До знань веде доріжка, коли з тобою ...(Книжка) 5. Водить дружбу з олівцями, зошитами, папірцями. На малюнку щось не те? Вмить вона його зітре! (Гумка) 6. Кожен учень мене має, в мене олівці складає. Мабуть, ти мене впізнав? Ну звичайно! Я (Пенал) 7. Розклад добре знаю я і домашнє завдання. На сторіночках – оцінки кожного шкільного дня! (Щоденник) - Як потрібно ставитися до шкільних речей? Чого не можна з ними робити? - На ваших партах лежать підручники. Ці книги вміють розповідати цікаві речі, вміють навчати. Їх треба берегти і поважати. Ось як повинен виглядати ваш підручник (обгортка, закладка). - А знаєте, хто, крім учителя, буде допомагати вам отримувати нові знання, супроводжувати ваше шкільне життя? (Інші учителі, помічники учителя, бібліотекар, психолог, соціальний педагог, медсестра, стоматолог, няня, технічний працівник). Як потрібно ставитися до праці інших людей? - Подивіться на нашу класну кімнату, яка вона велика, чиста, затишна, гарно прибрана. Ви хотіли б, щоб вона завжди такою була? А що для цього треба робити? - Які ще приміщення є у школі? Для чого вони призначені? (Спортивний зал, музичний зал, бібліотека, кабінет лікаря, денний центр, ігрова кімната, спальня, басейн, їдальня, коридори). Зупинка 2. Парк відпочинку «Наше коло, мов сім’я» Наше коло, мов сім’я! Раз! Два! Три! (Оплески) Друзі ми: і я, і ти! Добрий день, сусіде справа! Добрий день, сусіде злів! Ми – одна сім’я! (Посміхнись; руку дай; обійми; покружляй) Зупинка 3. Наша родина - Чи знаєте ви, що таке ребус? (Ребус – це зашифроване слово) - Спробуйте прочитати ребус з малюнка. - Так, це слово – сім’я. Яким ще словом можна його замінити? (Родина). - Давайте поговоримо про ваші родини. (Вправа «Мікрофон». Передаючи мікрофон один одному, діти розповідають про своїх рідних.) - Мир і злагода в родині – це запорука щасливого життя кожного із нас, а для цього треба поважати і любити, допомагати один одному. Батьки повинні піклуватися про своїх дітей, а діти – слухатися своїх батьків. - Коли ви перебуваєте двома, ви – дочки і сини, хлопчики і дівчатка. В школі ви – учні, школярі, а разом ми – також велика шкільна родина, яка має бути міцною і дружною. - Сьогодні ми посадимо наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей! (У кожного на парті листочок і олівці. Діти, які вміють писати, пишуть на листочку своє ім’я, іншим допомагає учитель. Кожен учень виходить до дошки, прикріплює листочок на плакат із зображенням дерева) - Ось як зазеленіло наше дерево! Пізніше ми ще раз до нього повернемося. Зупинка 4. Наш рідний край - Із сьогоднішнім святом вас вітають не тільки вчителі, батьки, родина, а й наше місто, уся наша країна. - Як називається село, у якому ми живемо? (Ксаверівка) - Ксаверівка – це наш рідний край. Це місце, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі. Які цікаві місця у нашому селі, краї ви знаєте? А які цікаві міста ви ще відвідали? - А ті, хто ще не побував у цих місцях, нехай не засмучуються. Тітонька Сова охоче вам усе покаже. (Перегляд відеоролика «Мій рідний край») - Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. Як називається наша країна? (Україна) - Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже Тітонька Сова. (Україна – незалежна держава. Столиця України – місто Київ. Державні символи України – герб, гімн і прапор. Кожен громадянин держави має права та обов’язки. Вони записані в Основному Законі України – Конституції. 24 серпня святкують День незалежності України) - А зараз я пропоную вам попрацювати парами. У вас є конвертики із пазлами, склавши які ви отримаєте карту України. (Складання пазлу «Україна» . Учні працюють в парах. Кожна пара має на парті набір пазлів, з яких складається карта України.) Зупинка 5. Галявина дружби - Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів. Візьміть олівці і розфарбуйте квіти кольорами, які вам найбільше подобаються. (Діти розфарбовують квіти, прикріплюють їх навколо дерева) - Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно. - А наших батьків ми попросимо написати нам побажання на метеликах, які прилетять на кожну нашу квіточку і будуть оберігати її завжди. (Батьки пишуть побажання, прикріплюють їх на квіти) - Запам’ятайте важливе правило: У нас немає «ти», У нас немає «я». Ми – єдиний клас, Ми – одна сім’я! ІІІ. Підсумок уроку - Скоро закінчиться перший у вашому житті урок. Пригадайте, коли він розпочався? (Коли продзвенів дзвінок). Уроки завжди будуть починатися і закінчуватися із дзвінком. Він також буде вашим другом протягом навчання. - Що запам’яталося вам з уроку? - Що сподобалося найбільше? - Ми з Тітонькою Совою дякуємо вам за гарний урок! | |
| |
Переглядів: 5742 | |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Всього коментарів: 0 | |