Вчимося слухати один одногоМета: вчити дітей взаєморозуміння, дати можливість учням перевірити власний рівень уміння слухати, формувати у дітей норми поведінки під час спілкування. Додатковий матеріал: примірники запропонованих текстів для кожного учня. Хід заняття Вчитель. На жаль, не всі люди вміють вести діалог та бесіду, дотримуючись певних правил. Однією з головних проблем, яка виникає під час спілкування, є те, що багато людей не вміють слухати свого співрозмовника. Відомий фахівець у галузі управління П.Мицич у книзі «Як вести ділові бесіди» наводить такі цифри: якщо задумане повідомлення прийняти за 100%, то висловлене становитиме 70% від задуманого, почуте — 80% від висловленого, зрозуміле — 70% від почутого, а запам'ятається лише 60% від зрозумілого. Слухати, на думку психологів, не вміють приблизно дев'ять чоловік із десяти. І це стосується, на жаль, не лише вашого співрозмовника, а й вас. Уміння слухати складається, на думку Ладанова, із трьох складових: уваги, дружелюбності й активності. Наочний матеріал а) Увага 1. Поважайте того, хто говорить, цінуйте його бажання повідомити про щось нове. 2. Не ховайте очей, дивіться на співрозмовника. 3. Не переривайте. Наберіться терпіння і дайте людині мож¬ливість сказати те, що вона хоче. Не поспішайте з висновками. б) Дружелюбність 1. Намагайтеся не пригнічувати співрозмовника авторитетом, інформацією або довгою розмовою. Інакше ви погано зрозумієте його, а він, у свою чергу, думатиме не про свої аргументи, а про психологічний захист. 2. Стримуйте емоції, а коли відчуваєте, що не можете їх контролювати, уявіть себе на місці співрозмовника. 3. Не поспішайте із запереченнями. Перебивши людину, яка не все сказала, ми викликаємо в неї гнів, роздратування, і ця людина ніколи не погодиться із запереченнями. А коли вона вже висловилася, то слухатиме вас більш охоче. 4. Не демонструйте своїм виглядом зневагу до того, що сказав або збирається повідомити співрозмовник. Так ви ні про що не домовитесь. 5. Робіть паузи. Стримуйте свій запал і дайте висловитись іншому. в) Активність 1. Не будьте мовчуном, час від часу подавайте сигнали, що ви розумієте, про що йдеться, і виявляйте певне ставлення до цього. 2. Стриманість — це гарна риса людини, але й тут повинна бути міра. Інакше співрозмовник вважатиме, що ви до нього погано ставитесь. 3. Не намагайтеся здобути славу розумника. Надмірне «мудрування» не сприяє взаєморозумінню. 4. Тримайте себе спокійно, але не розслабляйтеся цілком, інакше співрозмовник утратить бажання спілкуватися з вами. 5. Якщо ви втомилися, то краще попросити вибачення і перенести розмову на інший час. «Непомітні» позіхання та потягування можуть усе зіпсувати. Тестування на перевірку вміння слухати («Завжди» — 4 бали, «часто» — З бали, «інколи» — 2 бали, «ніколи» —1 бал.) 1) Чи даєте співрозмовнику можливість висловитися? 2) Чи звертаєте увагу на підтекст сказаного? 3) Чи намагаєтеся запам'ятати те, що почули? 4) Чи звертаєте увагу на головне у повідомленні? 5) Слухаючи співрозмовника, чи намагаєтеся зберегти в пам'яті основні факти? 6) Чи звертаєте увагу співрозмовника на висновки, які пролунали в його повідомленні? 7) Чи стримуєте власне бажання ухилитися від неприємних запитань? 8) Чи стримуєтеся від роздратування, коли чуєте протилежну точку зору? 9) Чи намагаєтеся зосередити увагу на словах співрозмовника? 10) Чи охоче спілкуються з вами? Порахуйте суму балів: 32 і більше — відмінно; 27—31 —добре; 22—26 — помірно; менш ніж 22 бали — вам необхідно тренуватися слухати співрозмовника. Коли буду я навіть сивою, і життя моє піде мрякою, Я для тебе буду красивою, А для когось, може, н ніякою. А для когось лихою, впертою, Ще для когось відьмою, коброю. А, між іншим, якщо відверто, То була я дурною і доброю, Безборонною, несинхронною Ні з теоріями, ні з практиками. І боліла в мені іронія Всіма ліктиками й галактиками, І не знало міщанське кодло, Коли я захлиналась лихом, Що душа між люди виходила Забинтована білим сміхом. І в житті, як на полі мінному, - Я просила в цьому сторіччі Хоч би той магазинний мінімум: - Люди, будьте взаємно ввічливі! І якби на те моя воля, Написала б я скрізь курсивами: - Так багато на світі горя. - Люди, будьте взаємно красивими! | |
| |
Переглядів: 2146 | |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |