💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ти і твої рідні

Ти і твої рідні

Мета: ознайомити з принципами взаємовiдносин людей у сiм’ї, вчити поважати своїх рiдних; виховувати iнтерес до традицiй українського народу, традицiй сiм’ї та правила культурної поведiнки в сiм’ї.

Обладнання: картки з ситуативними завданнями, тести, пам’ятка «Правила взаємодiй в сiм’ї».

Хід години спілкування

І. Організація класу

ІІ. Основна частина уроку

1. Робота над загадкою.

(Учитель демонструє малюнок хатки, з вiконця якої виглядають дорослi i дiти.)

Ось перед вами, друзi, хата,

У нiй чотири с кiмнати.

А ось вам загадка моя:

Як тут розмiститься 7Я? (Сiм’я)

- Сьогоднi ми поговоримо про сiм’ю, про культуру спiлкування між членами сiм’ї.

- Як ви розумiєте прислiв’я: «Яка сiм’я, такi i дiти»?

2. Бесiда

- Готуючись до розмови з вами, я знайшла такi слова:

«Будь-яка дорога починається з перших крокiв, будинок — iз фундаменту, а людина виростає в людину в сiм’ї».

Йде мова про хорошу людину: людину ввiчливу, культурну, чемну.

3. Читання уривку з оповiдання Г.М.Кирпи «Молодець!»

Увечерi повернулись додому мама, тато, дiдусь і бабуся.

— Тепер ми всi разом, уся наша родина,— каже Андрiйко.— Я дав Маринцi молочка і оладок, прибрав зі столу, пiдмiв на кухнi. А тодi читав Мариночцi казки.

— Ти, синку, молодець! Ми тобi вдячнi,— сказала мама.

Хлопчик усмiхнувся, бо хiба можна при таких словах не усмiхатись?! Потiм Андрiйко допомагав мамi i бабусi накривати на стiл, а пiсля вечерi прибрати зi столу.

Пiсля того принiс для тата з поштової скриньки газети. А тодi склав на мiсце Маринчинi iграшки. Найулюбленiшу ляльку подав сестричцi в лiжечко. Цього вечора на адресу Андрiйка звучали такi слова: молодець, будь ласка, спасибi, щиро вдячнi, вiдпочинь.

— Чи сподобався вам хлопчик?

— Хто з вас у своїй сiм’ї вчиняє так, як Андрiйко?

4. Розповiдь учителя

— Добре, коли родина живе дружно. Усi пiклуються один про одного. Бабуся смачно нагодує, пожалiє, приголубить. Теплi бабусинi руки знiмуть усi турботи, збережуть вiд неприємностей. Дiдусi милi, добрi, трохи буркотливi, але завжди справедливi. Без них нiяк не обiйтись в домi.

Мама... Усе найрiднiше, найдорожче, наймилiше увiбрало в себе це дивовижне, сонячне слово. Матуся — найдорожча в свiтi людина.

Татко — це надiйнiсть, сила, пiдтримка. Його роль в сiм’ї є неоцiненною. Вiн — рiдна людина i мудрий порадник.

5. «У свiтi мудрих думок» (обговорення висловiв)

— Щоб знайти вiдповiдь на хвилююче запитання, ми звертаємось до мудростi людини. Часто нам ставали у пригодi прислiв’я та приказки. Сьогоднi ми звернемось до мудрецiв давнини.

• Пам’ятайте, що вашi дiти будуть поводитися з вами так само, як ви поводитесь зi своми батьками.

Фалес(давньогрецький фiлософ)

• До батькiв стався так, як ти хотiв би, щоб твої дiти ставились до тебе.

 Сократ (афiнський оратор)

-Чи можна керуватись цими словами пiд час спiлкування з iншими членами родини?

6. Читання та обговорення оповiдання В. Асєєвої«Бабуся»

До Борки прийшов товарищ. Товарищ сказав:

— Здрастуйте, бабусю!

Борка весело пiдштовхнув його лiктем.

— Ходiм, ходiм! Можеш з нею не вiтатися. Вона вже стара старушенцiя.

Бабуся, почувши це, тихо сказала:

— Образити — що вдарити, а приголубити — треба слова шукати.

В сусiднiй кiмнатi товарищ сказав Борцi:

— А з нашою бабусею всi вiтаються i свої i чужi. Вона у нас—головна.

-Як це — головна? — зацiкавився Борка.

— Ну, старенька... всiх зростила. Її не можна кривдити. А чого ж ти зi своєю так? Гляди, батьки прочухана тобі дадуть за це.

— Не дадуть! Вони самi з нею не вiтаються.

Коли прийшли тато з мамою додому, Борка заявив:

— Наша баба краща за всiх, а ми про неї не пiклуємось!

— Хто тебе навчив батькiв осуджувати?

І, розхвилювавшись, накинулись на бабусю.

— Що це ви, мамо, дитину пiдбурюєте?

Бабця посмiхнулась:

— Не я вчу, життя вчить. Що уб’єте, те не вернете.

— Чому Борка був неввiчливим до своєї бабусi?

— Iз кого Борка брав приклад?

— Як ви розумiєте останнi слова бабусi?

7. Тест для перевiрки рiвня вихованості сина чи доньки

— Я буду читати запитання, а ви, якщо можете на них вiдповiсти «так», ставте «+», якщо «ні» — ставите «—». Вiдповiдати потрiбно чесно.

Тест

1. Якщо тобi доводиться несподівано затриматись, або пiти раптово з дому, чи повiдомляєш ти про це рiдним?

2. Чи буває таке, що коли твої батьки зайнятi роботою по дому, тебе вiдсилають гратись, «щоб не крутився пiд ногами»?

З. Оглянь свою кiмнату маминими очима. Чи є речi, якi лежать не на мiсцi?

4. Чи можеш ти, не задумуючись, назвати днi народжень своїх рiдних?

5. Свої потреби ти знаєш (купити м’яч, гру, кросiвки...). А чи вiдомо тобi, якi речi необхiднi мамi, татовi?

6. Чи трапляється так, що крiм маминого доручення, ти додатково робиш iще якусь роботу?

7. Мама пригощас тебе тiстечком, апельсином чи бананом. Ти перевiряєш, чи вона залишила й собi? (А може ти справдi вiриш, що мама не хоче?)

8. У батькiв — вiльний день. Вони збираються в гостi. Ти висловлюєш їм своє невдоволення, тому що тебе не беругь iз собою?

9. У вас — дорослi гостi. Ти плануєш сiдати за стiл i слухати розмови дорослих?

10.Чи соромно тобi нести мамину сумку, подати пальто?

— Якщо ти хороший син чи прекрасна донька, у тебе будуть такi знаки: +, -, -,+, +, +, +, -, -, -.

ІІІ. Підсумок

Зачитування пам’ятки «Правила взаємодiї в сiм’ї.

•Будь привiтним.

•Будь вiдповiдальним.

• Зважай на настрiй iншого члена сiм’ї.

•Дотримуйся домашнiх традицiй, не виявляючи своїх амбiцiй.

• Допомагай великим i малим членам родини.

• Будь вдячним.

•даруй своїм ближнiм любов та захист.

— Любов до рiдних, уважне ставлення до всiх членiв сiм’ї виявляється в тiй турботi i допомозi, яку ви виявляєте.

На Українi iснує традицiйна сiмейна мораль: шанобливе ставлення до старших членiв сiм’ї, звертання на «Ви», пiклування про стареньких i немiчних членiв родини. Мама, тато, дiдусь, бабуся, брат, сестра — найближчi i найрiднiшi для вас люди на всiй землi. Нiколи не жалiйте для них гарних слiв, слiв вдячностi за їхню турботу, нiжнiсть. Намагайтеся їм вiддячувати своєю ласкою, увагою та турботою.

Категорія: Виховна година | Додав: SYLER (30.12.2013)
Переглядів: 2235 | Рейтинг: 0.0/0
Істинні та хибні висловлення
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
Для чого ми вивчаємо природознавство
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]