Чистота і твоє здоров’я

ТЕМА 9. Чистота і твоє здоров’я

Мета: знайомити учнів зі здоровим способом життя, дати знання про «хвороби брудних рук», взаємозв’язок охайності та стану здоров’я; виховувати у школярів прагнення дотримуватись особистої гігієни.

Обладнання: предмети для підтримання гігієни (мило, рушник, шампунь, мочалка, зубна щітка і паста тощо) та інші речі в коробці, дитяча сумка-рюкзак; аудіоапаратура; сюжетні картинки за темою (на дошці); маска неохайного школяра.

Попередня робота: на класну годину запрошують медичного працівника школи, який готує інформативний виступ для першокласників.

ХІД ЗАНЯТТЯ

 I. Організаційний момент

 Класово д. Діти! Мені приємно знову бачити вас за партами: допитливих, цікавих, яснооких.

II. Розкриття теми заняття

Класовод. Якщо ви прийшли до школи, значить, ви бадьорі, енергійні, готові отримувати нові цікаві знання. Інша була б справа, якби ви хворіли. От тоді б ви, певно, залишилися вдома, пропустивши уроки через погане самопочуття. Лежали б, кволі та недужі, у ліжку та й сумували за шкільними товаришами.

Мабуть, дехто з вас вважає, що хвороби виникають тільки через застуду. Але це зовсім не так. Здоров’я людини залежить від багатьох чинників. Один з них, друзі,— це наша охайність і чистота.

III. Повідомлення теми й мети

Класовод. Про зв’язок гігієни та чистоти зі станом нашого здоров’я ми й говоритимемо на сьогоднішньому занятті. Ви дізнаєтеся, чому так важливо стежити за чистотою рук і тіла, які хвороби чатують на того, хто не дбає про охайність, та як уникнути цих захворювань. Тож сьогодні наша тема — «Чистота і твоє здоров’я».

IV. Подання нових знань

Класовод. На початку нашої розмови я прочитаю вам віршик. Послухайте уважно.

 В. Сухар Казка про Хворобу

 У казці сумній жила пані Хвороба,

 Служили Хворобі зловредні мікроби.

 Де учні про власне здоров’я не дбали,

 Мікроби одразу туди прямували:

 На ручки липкі та немиті Софійки,

 Під нігті брудні нечупари Андрійка.

 І в непровітрюваній кімнаті Мікробів з’являлось багато-багато...

 Ця казочка надто сумною би стала,

 Якби наші діточки добре не знали,

 Як треба чинити і що слід робити,

 Щоб бути здоровим і щоб не хворіти:

 Потрібно всім мити і ручки, і тіло,

 Дружити з водою, мочалкою, милом,

 Гуляти побільше, як треба вдягатись,

 А ще фізкультурою, спортом займатись.

 Не люблять мікроби корисних продуктів,

 Ані смачних овочів, друзі, ні фруктів.

 Ось там — школярики це пам’ятають —

 Мікроби умить і назавжди зникають.

 І пані Хвороба втікає щосили,

 А дітки здорові ростуть та щасливі.

Класовод. На тих, хто мало знайомий або зовсім незнайомий із підступними хворобами, кажуть: «Це міцна людина, у неї добре здоров’я».

Як ви думаєте, діти, а хто серед працівників школи знає усе про наше здоров’я? (Учні називають медичного працівника закладу.) Правильно. Сьогодні шкільний лікар — наш гість. Він прийшов до вас, щоб розповісти, чому так важливо дотримуватися чистоти та гігієни і якої шкоди нашому здоров’ю може завдати неохайність.

 Виступ медичного працівника школи

Першокласники заслуховують розповідь лікаря (медсестри). По її закінченні учні ставлять медику тематичні запитання, які їх цікавлять, а лікар (медсестра) дає на них відповіді та пояснення.

Класовод. Добре, що вас так зацікавила ця тема, що ви прагнете рости охайними та здоровими. Та чи всі були уважними?

 Бесіда з учнями

Запитання для бесіди

 • Чи впливає на здоров’я людини її охайність? Поясність свою думку.

 • Що ви розумієте під поняттям «особиста гігієна»?

 • Як ми стежимо за гігієною свого тіла?

 • Поясність, яким чином потрібно піклуватися про гігієну волосся, нігтів, ротової порожнини.

 • Якої шкоди здоров’ю можуть завдати брудні руки?

 • Розкажіть, як потрібно мити руки та в яких випадках це слід робити обов’язково.

 • Які симптоми (ознаки) зазвичай мають так звані хвороби брудних рук?

 • Чи подобаються вам гігієнічні процедури? Чому?

 • Хто з вас відчуває дискомфорт (неприємні відчуття), коли в нього немита голова, нестрижені нігті, липкі та брудні руки або нечищені зуби?

 • Поясніть, як ви почуваєтеся після того, як прийняли душ, вимили волосся, почистили зубки.

Наприкінці бесіди школярі роблять висновок, що без повсякденної гігієни людині в жодному разі обійтися не можна.

Психологічний практикум

Учитель окреслює психологічну ситуацію.

Класовод. Уявіть, що не всі хлопчики й дівчатка такі ж охайні, як і ви. Та ось ви зустріли неакуратного, брудного хлопчика, якому байдуже до власної зовнішності, вигляду і навіть здоров’я.

Педагог показує першокласникам маску неохайного школяра. Вони можуть вдягти її та зображувати нечупару.

Класовод. Але ж ми не хочемо бачити поруч такого товариша? {Діти погоджуються.) Так! По-перше, спілкуватися з таким нечупарою неприємно, по-друге, він нам тут замацає все, що зможе від парт до штор на вікнах, якщо раптом вирішить їх поправити, а по-третє, хто ж бажає комусь іншому захворіти? Отже, потрібно допомогти цьому хлопчикові!

Педагог спонукає школярів спробувати пояснити неохайному школяреві, які гігієнічні процедури йому слід негайно зробити.

Першокласники виконують ігрове завдання по черзі, виходячи до дошки. Заслуховують розповіді всіх бажаючих. Школярам, які вагаються, класовод може допомагати навідними й уточнюючими запитаннями, підказками початку речень.

Класовод. Молодці! Сподіваємось, що завдяки вашим поясненням цей нечупара нарешті добре втямив, чому треба стежити за чистотою рук, обличчя, ротової порожнини, тіла, волосся. {Педагог прибирає маску.)

У кожного з вас, діти, удома є багато різних важливих речей, серед яких обов’язково мають бути предмети гігієни — пильні вартові нашого здоров’я.

Чи всі їх знає дітвора,

Наступна нам покаже гра,

Отож, не зволікаймо,

До неї приступаймо!

Гра «Предмети гігієни»

Педагог дає першокласникам коробку з різноманітними предметами й повідомляє ігрове завдання: школярі мають відібрати ті речі, що мають відношення до гігієни, викласти їх на стіл, а потім назвати кожну річ і пояснити її призначення.

Наприклад:

— Для дотримання гігієни нам потрібне мило. Милом ми миємо руки, вмиваємося. Милом можна мити тіло, намилюючи мочалку під час купання у ванні чи прийому душу.

— Хто охайний, не обійдеться без шампуню. Шампунем миють волосся та шкіру голови.

— Необхідний предмет гігієни — рушник. Рушником витираються після водних процедур — миття рук, ніг, голови, після купання.

— Важлива й мочалка. Її намилюють (або наносять на неї гель для душу) і труть нею тіло — так воно гарно вимивається.

— Кожного дня ми користуємося зубною щіткою. На неї наносять зубну пасту й чистять зуби, щоб вони були здоровими і білими.

Зайві речі діти залишають у коробці, називаючи їх наприкінці гри. (Ми залишили в коробці м’ячик, стрічку, ложку, блокнот, олівець — ці речі не належать до предметів гігієни.)

Класовод (даючи учням школярський рюкзак). Для того щоб нечупара, якого ви нещодавно навчили охайності, більше не забував користуватися предметами гігієни, ми складемо всі потрібні речі в його рюкзак. (Першокласники виконують ігрове завдання.) Займатися особистою гігієною потрібно із задоволенням та дуже старанно. У цьому нам допоможе весела народна музика.

Фізкультхвилинка «Щоб здоровим виглядати»

Звучить мелодія української коломийки.

Школярі підводяться з-за парт і виконують рухові дії відповідно до змісту рядків, які приспівують двічі за педагогом на мотив коломийок.

 Щоб здоровим виглядати,

щоби не хворіти,

 Треба личко, вушка й шию —

все ретельно мити.

(Діти зображують процес умивання й миття згаданих частин тіла.)

 Як купаєшся, то завжди

це роби уміло:

 Три мочалкою старанно

ручки, ніжки й тіло.

(Імітують користування уявною мочалкою під час купання в душі.)

 Щоб були здорові зуби

навіть у малечі,

 Слід їх щіточкою чистить

щоранку й щовечір.

(Зображують чищення зубів.)

 Щоб себе бадьоро й гарно

завше почувати,

 Про охайність, акуратність

треба пам’ятати!

{Стають прямо, ставлять руки на пояс і похитують головами.)

Музика продовжує звучати. Школярі разом з учителем стають у коло і водять хоровод під музику протягом хвилини.

Після цього учні повертаються на свої місця.

V.Підсумки заняття

Класовод. Друзі, чи сподобалася вам наша розмова про здоров’я, гігієну та чистоту? {Так.) Сподіваюся, що із сьогоднішнього заняття кожен виніс для себе щось пізнавальне, корисне й цікаве. Я знаю, що всі учні нашого класу завжди пам’ятатимуть про те, як важливо бути охайним і дбайливим до власного здоров’я.

А зараз має пролунати дзвоник. На все добре, друзі!

Категорія: Виховна година | Додав: SYLER (30.12.2013)
Переглядів: 9636 | Рейтинг: 2.0/1
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд...
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни...
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]