Урок 39 Тема: Закріплення правил написання іменників з великої буквиМета: закріплювати вміння молодших школярів застосовувати правило написання власних іменників з великої букви; розвивати зв'язне мовлення учнів, збагачувати їхній словниковий запас; виховувати любов до рідної мови. Хід Уроку I. Організаційний момент Ось і знову дзвінок лунає, Мелодійно і срібно звучить. Він до класу дітей скликає, Щоб успішно нового навчить. II. Актуалізація опорних знань 1 Гра «Добери назву» — Доберіть загальну назву до кожної групи власних назв. львів, Запоріжжя, Донецьк, черкаси — Гагарін, Сухомлинський, Глібов, Каденюк — Андрій, Богдан, Наталія, Оксана — Григорович, Іванович, Олексіївна, Петрівна — рекс, лайка, Мурчик, Орлик — слова для довідки: імена, клички тварин, прізвища, міста, по батькові. 2 Гра «Продовж речення» З великої букви пишуться. 3 Каліграфічна хвилинка Ха Бе де десна Місто Чернігів стоїть на березі річки десни. — які слова в реченні пишуться з великої букви? чому? 4 Складання речень — З поданих слів складіть і запишіть речення. Над, наш, розкинувся, Дніпром, Київ. лине, до, плавно, моря, Дніпро. 5 Робота в групах Запишіть іменники за групами: 1-ша група — назви міст; 2-га група — назви річок. 6 Хвилинка міркувань — Прочитайте запитання і поміркуйте, як на них відповісти. • Хто написав книгу «Кобзар»? • яке місто є столицею України? • У яке море впадає ріка Дніпро? • Хто в незалежній Україні першим полетів у космос? — На яке запитання вам було важко відповісти? — Запишіть речення в зошитах. Першим у незалежній Україні полетів у космос космонавт леонід Каденюк. Пальчикова гімнастика Зголоднів великий палець: — От, коли б дістати смалець! Вказівний за ним зітхає: — Смалець що! Крупи немає. А середній мовить тих: — Що крупа! Без хліба лихо. Підмізинний ледь не плаче: — Отаке життя ледаче! А мізинець: — Годі, братці! До роботи треба браться! Французька народна творчість III. Застосування отриманих знань 1 Гра «"Зайве” слово» — У кожному рядку знайдіть «зайве» слово чи словосполучення. Поясніть свій вибір. Іванко, Петрик, Марійка, Олесь. (Марійка — ім ’я дівчинки) Кіт Цезар, корова лиска, брат Богдан, пес Кудлай. (Брат Богдан — людина) Олена Петрівна, Ольга Василівна, Іванович, Марія Федорівна. (іванович — чоловік без імені) Шевченко, Франко, Севастополь, Забіла. (севастополь — назва міста) Десна, Дніпро, Карпати, Дунай. (Карпати — гори) 2 Робота в парах — Запишіть імена дівчаток за першою буквою. У М С К О Т 3 Гра «Встань — велику букву дістань!» Учитель читає слова. як тільки учні чують слово, яке пишеться з великої букви, вони відразу ж підхоплюються і підплигують угору. Г аля, весло, зима, Франція, Ніна, слива, парта, лопань, груша, Дунай, клітка, книга, город, Карпати, просо, жито, Петро. 4 Диктант-тест — Виберіть з дужок правильну відповідь і вставте її замість пропусків. 1) Столицею України є місто. (Львів, Київ, Луганськ). 2) Тарас Григорович Шевченко народився в селі. (Таращі, Мо- ринці, попівка). 3) Київ розкинувся на берегах. (Волги, дніпра, Черемоша). 4) На території України протікають ріки. (Тиса, ніл, Амазонка). 5 Гра «Велика чи мала буква?» Учитель називає слова, серед яких є імена, прізвища людей, клички тварин, назви міст, сіл, вулиць, річок, морів. Учні мають дві картки різного кольору. На одній написано «велика буква», на другій — «мала буква». Цими картками діти від- повідають, яку букву треба писати в названому слові. Виграє той, хто жодного разу не припустився помилок. IV. Підсумок уроку Гра «незавершене речення» • На уроці я навчився. • Найбільше мені сподобалося... • Найважче було виконувати... | |
| |
Переглядів: 1882 | |
Водойми рідного краю |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Способи згинання паперу |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |