Урок 18 Тема: Дитина вдома. Побутові небезпекиМета: ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності ►► Аналіз ситуації Входить кіт Леопольд з мишенятами, які плачуть, і говорить: — Розкажіть, що з вами сталося? 1-ш е мишеня. Хотів відрізати хліб, порізав лапу. Леопольд. Необхідно стежити, щоб під лезо не потрапили пальці, різати завжди в напрямі «від себе». 2-г е мишеня. Хотів води набрати у відро, загрався і забув зачинити кран. Затопило всю ванну. Леопольд. Треба було не йти та стежити, поки не набереться відро. 3- те м и ш е н я. Я поранився об кинуту пилку. Працював з інструментами і забув прибрати. Леопольд. Слід прибирати на місце небезпечні предмети. 4 - те мишеня.Я обпікся об гарячу каструлю. Леопольд. Треба було брати її прихватками. Мишенята. Спасибі, Леопольде, виручив. Допоміг розібратися. III. Повідомлення теми та мети уроку — Що сталося з мишенятами? (Вони балувалися, були необережними, тому виникли небезпечні ситуації.) — А що таке небезпечні ситуації? Ще ситуації, у яких життю і здоров’ю людини щось загрожує.) — Які небезпечні ситуації можуть трапитися? — Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки? {Дотримуватися правил безпеки. Має бути готова до небезпеки.) — Сьогодні ми поговоримо про будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Робота над загадками — Кожен будинок — це не просто дах і стіни. Своє житло людина наповнила зручними механізмами, пристроями. В оселі кожної людини багато речей: побутова техніка, посуд, одяг, меблі, гострі і ріжучі предмети і багато іншого. Усі ці речі — наші помічники, вони допомагають людині, створюють зручності в нашому житті. Відгадайте про них загадки! • Ходжу з краю на край, Ріжу чорний коровай. {Ніж) • Іншим шиє, сама гола. {Голка) • Два кінці, два кільця, А посередині — цвях. {Ножиці) • Дві стрункі сестриці — Це майстрині... {спиці). • Сам дерев’яний, а голова залізна. (Молоток) • Залізний жучок, На кінчику черв’ячок. (Шпилька) • Молоток стук-стук — Забиваю в стіні сук. (Цвях) • їла, їла дуб-дуб, Поламала зуб-зуб. (Пилка) — Молодці! Усі загадки відгадали. Пропоную з’ясувати, що ж може бути небезпечним удома? Назвіть, про які предмети, що колють і ріжуть, йшлося в загадках? (Ніж, ножиці, голка, в’язальні спиці, цвях, шпилька, пилка) — Чим ще можна продовжити цей перелік? (Кнопки, шило, виделки) — Яких правил ми повинні дотримуватися, щоб вони залишилися безпечними? 2 Вивчення правил безпеки • Намагайтеся працювати у присутності дорослих або порадьтеся із ними перед роботою. • Ніколи не користуйтеся незнайомими інструментами. • Ріжте завжди в напрямі від себе. • Не залишайте гострі предмети без нагляду. • Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, потрібно обов’язково класти на свої місця. — Порядок у будинку потрібний не лише для краси, але й для безпеки. 3 Аналіз ситуацій Ситуація 1 Вбігають мишенята і хапаються за животи: — Ой, погано, животик болить. Лапки не йдуть... (Непритомніють, поруч лежить баночка з-під ліків, Леопольд бігає навколо них і голосить.) Леопольд. Діти, що треба робити? (Треба викликати швидку допомогу по телефону 103. Привести до тями. Промити шлунок, викликати блювоту.) Ситуація 2. «Дзвінок у "Швидку”» Леопольд дає дітям телефон: — Дзвоніть. — Так, «Швидка» слухає. Що сталося? Діти. Мишенята отруїлися. — Які ознаки говорять про отруєння? Чим отруїлися? Діти. Отруїлися ліками, аспірином. У них болять животи, нудота, запаморочення. — Що зробили, перш ніж зателефонувати? Діти. Промили шлунок, викликали блювоту. — Ваша адреса? Діти. Вул. Мишача, 4. — Чекайте. Лікар оглядає мишенят, забирає до лікарні. — Запам’ятайте, що ліки без лікаря приймати небезпечно! 4 Розповідь учителя про побутову хімію — Небезпечні також предмети побутової хімії: лаки, фарби, розчинники, есенція, а також пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів. Вони отруйні і вибухонебезпечні, повинні зберігатися окремо, наприклад, в коморі. На етикетках пляшок має бути напис «Небезпечно». 5 Фізкультхвилинка ПИЛЬЩИКИ Ми пиляємо колоду: раз-два, раз-два! Будуть на зиму дрова: раз-два, раз-два! V. Узагальнення й систематизація отриманих знань 1 Робота у парах (Картка 1) — Розгляньте малюнки. Позначте червоним кружечком предмети, які є у вас удома. Чим вони можуть зашкодити здоров’ю? (Пральний порошок, йод, пігулки, фарби, клей, термометр, розчинник, оцет, засіб від тарганів, миючий засіб) Висновок. Важливе правило для дітвори: Незнайомі предмети до рук не бери! 2 Вивчення правил Правило 1. Не куштуй ніяких ліків. Неправильно прийняті ліки можуть виявитися отрутою. Правило 2. Пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів — це побутова хімія. Не відкривай жодних упаковок із побутовою хімією. Правило 3. Не користуйся отруйними і легкозаймистими речовинами без дорослих. 3 Гра «Так чи ні?» (Картка 2) О Будь-який електроприлад не можна залишати без нагляду. О Телефон швидкої допомоги — 104. О Якщо захворів, візьми ліки в аптечці. О Порядок в оселі потрібний не лише для краси, але й для безпеки. О Якщо у будинку з’явилися таргани, не чекай батьків, а сміливо знищуй їх засобами від комах. 4 Гра «Підкажи словечко» • Не потрібно торкатися чайника, який стоїть на вогні, оскільки він... {гарячий). • Відкрита електрична розетка — це... (небезпека). • Не потрібно брати пральний порошок, оскільки він... {отруйний). • Шафа з відчиненими дверцями може виявитися... {небезпечною). • ...людина намагається вберегти себе від небезпек. {Обережна) • Щоб різати папір, тобі потрібні... {ножиці). • Якщо ти обережний і... {уважний) навіть удома, з тобою нічого поганого не станеться. • Ніж — це... {гострий) предмет. • Якщо стався... {нещасний) випадок, потрібно викликати «Швидку допомогу». • Електрична... {розетка) може бути небезпечною, якщо сунути в неї пальці. • Висовуватися у відчинене... (вікно), якщо немає ґрат, дуже небезпечно. 5 Ознайомлення з мудрими порадами • Ніхто не потурбується про тебе краще, ніж ти сам. • Я завжди думаю про своє здоров’я. • Я здоров’я бережу, сам собі допоможу. VI. Підсумок уроку — Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома? — Яких правил ви повинні дотримуватися, щоб колючі, гострі і ріжучі предмети залишилися безпечними? — Яких правил слід дотримуватися, щоб не отруїтися ліками та шкідливими речовинами? — За яким номером телефону слід викликати швидку медичну допомогу? — Як правильно слід повідомити про небезпеку або нещасний випадок? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5151 | |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Чим ми бачимо |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
Всього коментарів: 0 | |