Урок З Тема: Ріст і розвиток людини. Практична робота: «Вимірювання зросту і маси тіла (з допомогою дорослих)»Мета: дати учням уявлення про ріст і масу тіла людини (зокрема, дитини 6-7-річ-ного віку); навчити практично визначати свій зріст та масу тіла; виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки! Хай тупають ніжки! Працюють голівки! Доброго ранку! Доброго дня! Бажаєм собі ми здоров’я й добра! II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності — Що означає слово здоров’я? — Як виглядає здорова дитина? — Які ознаки здоров’я є у вас? — Що слід робити, щоб не хворіти? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що потрібно робити, щоб гарно рости і розвиватися. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя — Ви, напевне, помічали, які зміни трапляються з вашим організмом. Ви весь час зростаєте. Поступово стаєте вищими, важчими і сильнішими. Молочні зуби у вас змінюються на постійні. Ви більше знаєте, набуваєте різних умінь і навичок. 2 Вправа «Малюнки з виставки» Учні приносять на урок свої фотографії, зроблені у різні роки життя. — Порівняйте фотографії. Які зміни ви побачили? — Спочатку складіть речення про себе у період, коли ви ходили до дитячого садку, а потім — у період, коли ходите до школи. Висновок: діти весь час розвиваються і зростають. Ріст — один з основних показників фізичного розвитку людини. Він є складовою розвитку людини. Тобто розвиток без росту не відбувається. З Робота в парах (Картка 1) — Що робить хлопчик Здоровчик, щоб добре рости? Беріть з нього приклад. Знайдіть зайвий малюнок. 4 Фізкультхвилинка МЕТЕЛИКИ Ми метелики чудові,(Нахилити голову ліворуч, праворуч.) Маєм крильця кольорові,(Розвести руки в сторони.) Над квітками літаємо, (Біг на місці, рухи руками вгору-вниз.) Втоми ми не знаємо. Пташки ми злякалися,(Руки покласти на голову.) Під квітку заховалися.{Присісти.) 5 Практична робота: «Вимірювання зросту і маси тіла» До стіни прикріплюють сантиметрову стрічку так, щоб нульова позначка знаходилася внизу. Учень стає спиною до стіни, торкаючись її п’ятами, сідницями, лопатками та потилицею, голову тримає прямо. Учитель кладе на голову учня лінійку і притискає її до стіни. Це — зріст дитини. Масу тіла визначають за допомогою ваг, розміщених на підлозі. Результати записують у таблицю в зошиті. Аналогічні вимірювання роблять наприкінці року у травні. Порівнюють результати. Доцільно порівняти результати вимірювання із середніми показниками маси тіла і зросту здорових дітей. 6 років7 років ХлопчикиМаса --- 20-24 кг Маса --- 25-30 кг Зріст --- 111-121 см Зріст --- 122-130 см ДівчаткаМаса --- 19-24 кг Маса --- 25-28 кг Зріст --- 111-120 см Зріст --- 121-128 см Висновок: якщо маса менша на 5-7 кг, це свідчить про недостатню вагу. Якщо більша на 5-7 кг — про зайву вагу, на 8-10 кг — про ожиріння. Порада: більше рухатися, не переїдати. V.Узагальнення й систематизація отриманих знань 1 Робота над загадкою • Все життя одна одну обганяють, а обігнати не можуть. (Ноги) 2 Робота в парах — Розгляньте малюнки. (Картка 2). Що роблять звірі? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Тигреня стрибає на батуті. • Ведмедик грає у баскетбол. • Лисенятко стрибає у довжину. • Зайченятко підтягується на перекладині. • Білочка плаває. • Бурундучок грає у волейбол. • Мураха стрибає у висоту. — Розкажіть, які види спорту ви полюбляєте. — Роздивіться малюнок. (Картка 3) Цифрами 1, 2, 3, 4 позначте, як розвивалася дівчинка. З Вправа «Мікрофон» — Яку користь приносить тренування? 4 Тестування (Картка 4) — Позначте правильну відповідь. Що потрібно робити, аби стати здоровим, дужим? О Рано лягати спати. О Пізно вставати. О Не переїдати. О Багато рухатися. О Правильно харчуватися. О Переглядати телепередачі про фізкультуру. О Виконувати вправи ранкової зарядки. 5 Гра «Хвости» • Я буду здоровим, якщо... • Я матиму гарну поставу, якщо... • Я буду розумним, якщо... • Я буду мати здорові білі зуби, якщо... 6 Робота над прислів'ями • Двічі молодим не бути. • Літа пливуть, як вода! VI. Підсумок уроку — Доведіть, що людина весь час росте. — Як змінюється зріст і маса тіла? — Що потрібно для здорового росту організму? — Як змінюються зуби у дитини? — Як змінюється розум? — Як змінюється сила і витривалість? ►► Інформація для вчителя Які періоди проживає людина? ДитинствоПідлітковийЗрілість Старість вік і юність Чоловіки 0-12 років 13-21 рік 22-60 років 61-90 років Жінки 0-11 років 12-20 років21-55 років 56-90 років Якими мають бути маса тіла і зріст у здорових дітей? Вік дітейДівчаткаХлопчики Зріст, см Маса, кг Зріст, см Маса, кг 6 років119 22 119 22 7 років124 24 124 24 Що сповільнює розвиток дитини? • Недостатнє перебування на свіжому повітрі; • погане харчування; • недотримання режиму дня; • часті хвороби. Що сприяє росту і розвитку? • Активний руховий режим; • нормовані фізичні навантаження; • перебування на свіжому повітрі; • загартовування. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4254 | |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п... |
Всього коментарів: 0 | |