Тема: Обережно: незнайомціМета: Ознайомити учнів з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці; формувати навички правильної поведінки, коли дзвонять у двері, по телефону; вчити, як поводитися в різних місцях, коли заблукав; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях, реально оцінювати небезпеку; виховувати сміливість, спостережливість, винахідливість. Хід уроку І. Організація класу Продзвенів уже дзвінок, Час почати нам урок. Будемо у світ знань мандрувати, Будемо основи здоров'я вивчати. ІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Вступне слово вчителя - Діти, з якої казки цей уривок: "Ви сидіть дома, двері за мною закрийте на замокі нікому не одчиняйте. А я піду в ліс та їсти вам принесу…" ("Вовк та семеро козенят") - Що наказувала матір – коза своїм діткам? - А чи послухали вони свою матір? - Що з ними сталося? - Підберіть слова-ознаки до слова "вовк" (Хитрий, злий, голодний, небезпечний). - У нашому житті, діти, також зустрічаються небезпечні люди. Таких людей називають злими або непорядними. Зовні ці люди такі ж, як усі. Це тільки в казках розбійника, шахрая, злодія легко впізнати! А справжнього злодія іноді не відрізнити від звичайної людини. Але в душі він жорстокий і злий. Тому з раннього дитинства вам слід знати, що люди різні і мати справу необхідно тільки з тими, кого ви знаєте, з ким познайомили вас батьки. Всі інші – це незнайомі люди. - То як ви думаєте, про що ми сьогодні з вами будемо розмовляти? - Чого повинні навчитися? 2. У ліфті, поїзді - Зустріти незнайомців можна навіть у своєму під'їзді. Тому, щоб не стати жертвою злочинців розгляньте ілюстрацію і скажіть, що необхідно зробити, перед тим, як зайти у під'їзд? (с. 86) (Якщо нікого незнайомого нема - заходимо) - Заходити ви у під'їзд і чекаєте ліфт. В цей час підходить незнайома людина і зупиняється біля вас. Відкриваються двері ліфта, людина заходить в середину. А що робити вам? - Ви повинні не боятися і не соромитися сказати: "Я поїду іншим разом!". Якщо ця людина буде кликати вас – відразу відійдіть до сходів, а ще краще – вибігти з під'їзду. Твердо запам'ятайте: не можна сідати в ліфт з незнайомцями. - Чи знаєте ви, як потрібно користуватися ліфтам? - Що ви будете робити, якщо застрягнете у ліфті? 3. На вулиці - Пригадайте казку "Колобок", що трапилося з колобком? Чому? (Пішов без дозволу гуляти) - Така небезпека може чатувати на вас і на вулиці. До вас може підійти незнайомець і попрости допомогти знайти котика, запропонувати покататися на машині, подивитися кіно, пограти у комп'ютерну гру. - Як ви вчините в такій ситуації? - Запам'ятайте просту істину: дорослі повинні звертатися за допомогою до дорослих , а не до дітей. Найкраще – взагалі не говорити з незнайомцями або ввічливо сказати: "Вибачте, я вам не зможу допомогти, я вас не знаю" – швидко відійти або відбігти. - Дітям необхідно знати декілька правил безпеки на випадок зустрічі з незнайомцями. 1. Гуляти краще з друзями. Якщо біля вас зупинилася машина, відійдіть від неї якомога далі. Якщо людина здається вам підозрілою, небезпечною, перейдіть на інший бік вулиці. 2. Якщо раптом хтось тягне вас за собою – виривайтеся, кусайтеся. І головне – кричіть. Краще кричати такі слова: "Залишіть мене! Я вас не знаю! Мене крадуть! Це- чужа людина! Він - не мій батько! ". Такі фрази швидше притягнуть увагу людей. 3. Ще треба пам'ятати, що небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, бабусі, молоді хлопці, дівчата. Добре запам'ятайте закон "НЕ": - не розмовляйте з незнайомцями; - не сідайте в машину до незнайомців; - не гратися дорогою зі школи додому; - не гуляйте з настанням темряви. 4. Розгляд ілюстрацій у підручнику (с.87) - Що хлопчики роблять неправильно? - Як слід себе поводити? Чому? ІІІ. Фізкультхвилинка ІV. Робота над темою уроку 1. Вам подзвонили (у двері чи по телефону) - Добре, коли в домі є така зручна річ, як телефон. А чи вмієте ви користуватися телефоном? - Говорити по телефону дуже просто – це відомо кожному. Але тут є одне важливе правило: розмовляти потрібно тільки зі знайомими. А якщо подзвонили незнайомі, треба сказати, що батьки не можуть підійти до телефону. Чому? - Запам'ятайте основні правила розмови по телефону з незнайомцями: - Не називайте адресу своєї квартири, будинку; - Ніколи не називайте номер свого телефону; - Не розмовляйте з незнайомцями довго, тим більше не говоріть, що батьків немає дома; - Обов'язкова попросіть батьків, щоб вони перевірили чи правильно ви користуєтесь телефоном. 2. Розгляд ілюстрацій (с. 88) 3. Правила поведінки, якщо вам подзвонили у двері. - А чи знаєте ви, як себе поводити, якщо вам подзвонили у двері? - Запам'ятайте наступні правила: - Не можна відкривати двері, якщо дзвонить незнайома людина; - На всі прохання незнайомців слід відповідати: "НІ!", а ще краще – зовсім не розмовляти; - Якщо в двері дзвонить (стукає) листоноша, монтер, електрик, міліціонер, все одно не відкривайте двері, якщо не знаєте цих людей. Злочинці можуть переодягнутися в будь-яку форму; - Якщо незнайомець намагається силоміць відкрити ваші двері, треба подзвонити в міліцію за телефоном 102; якщо немає телефону, покликати на допомогу через вікно. 4. Гра – перевірка "Стук у двері" Учень – Хто там? Голос – Це я, дядя Саша! Відчини я прийшов перевірити електрику. Учень – Я не можу відчинити, мама не дозволяє! Голос – Та чого ти боїшся? Я твою маму добре знаю, а вона – мене! Учень – Пробачте, прийдіть тоді, коли мама буде вдома, а зараз я не відчиню! Голос – Відкривай зараз же, мені ніколи з тобою бавитися! У мене робота! Учень – Ні, вибачте, я подзвоню до мами або тата… - Як би ви вчинили, якщо б до вас постукали у двері? - Чи треба вести переговори? - Що потрібно робити в подібному випадку? 5. Зустріч з казкою - Діти, пригадайте, у яких казках герої не слухались своїх товаришів, батьків і через це з ними трапилася біда? "Котик і Півник" (Півник розмовляв з лискою) "Червона Шапочка" (Розмовляла з вовком, показала хату) "Буратіно"(Замість школи пішов до театру) "Вовк та семеро козенят"(Відчинили двері) "Колобок"(Пішов гуляти без дозволу) V. Підсумок уроку . - То про що ви дізналися? - Чого навчилися? | |
| |
Переглядів: 4026 | |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
З чого складається комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |