💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Віднімання виду 50 - 34. Кругові приклади. Розв'язування складених задач

Урок 38

Тема: Віднімання виду 50 - 34. Кругові приклади. Розв'язування складених задач

Мета: навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50 - 34; відпрацювати обчислювальні навички, пов'язані з прийомами обчислень різного виду; розвивати логічне мислення, вміння грамотно й аргументовано обґрунтовувати свої дії; виховувати уважність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Виберіть один з наступних знаків : <, >, = .

3 м О 29 дм45 дм Ц 4 м

4 дм Ц 42 см7 дм Ц 75 см

5 дм 7 см О 57 см 2 м 3 см Ц 2м 3 дм

3 м 9 дм Ц 4 м6 м 2 дм Д 7 м

2) Вставте замість «віконечка» потрібне число.

8 + □ = 13□ + 6 = 14

□ - 7 = 9 □ - 8 = 9

17 - □ = 814 - □ = 5

3) Діти посадили у вівторок 35 кущів бузку, а в середу — на 18 кущів більше. Скільки кущів бузку посадили діти в середу?

4) Діти посадили 23 берези, а лип — на 7 менше. Скільки лип посадили діти?

5) У Миколки в колекції 50 марок, у Віті — на 7 марок менше, а в Юрка — на 12 марок більше, ніж у Віті. Скільки марок у колекції Юрка?

6) Складіть усі приклади на віднімання, якщо зменшуване менше 31, але більше 19, а різниця дорівнює 6. Скільки вийшло всього прикладів? Укажіть найбільший від’ємник. Укажіть найменше зменшуване.

7) На скільки 50 більше, ніж 8? На скільки 19 менше, ніж 35?

 2 Запишіть вирази

1) Сума чисел 44 і 28.

2) Різниця чисел 85 і 37.

 3 Прочитайте вирази та обчисліть їх значення

(52 + 6) - 20 =74- (20 + 4) =18 + (40 + 5) =

 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— На скільки можна збільшити кожне число, щоб у ньому змінилася тільки цифра, що позначає одиниці, а цифра, що позначає десятки, залишилася такою самою?

38; 57; 68; 29.

— Запишіть ці числа.

III. Повідомлення теми і мети уроку

На дошці — запис:

63 - 363 + 363 + 7

63 - 3063 + 3070 - 8

— На кожен прийом наведіть свої приклади

— Які нові прийоми ви зустріли?

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Пояснення нового матеріалу

50 - 34

Прийом обчислень для випадків виду 50 - 34 досить складний і вимагає особливої уваги. На відміну від попередніх прийомів, коли віднімали від однієї частини зменшуваного і потрібно було не забути додати іншу частину, в новому прийомі потрібно відняти обидві частини — і десятки, і одиниці. Це добре видно дітям, коли вони виконують предметні дії, наприклад на паличках.

50 - 34 = 50 - 30 - 4 = 16

70 - 28 60 - 24 виразів.

 2 Первинне закріплення

1) Виконання завдання з коментуванням.

100 - 6460 -2790- 88

2) Колективне розв’язування задачі.

В одну бочку вміщується 40 відер води, а в другу — 22 відра. На скільки менше відер води вміщується в другу бочку, ніж у першу? Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

 1 Обчислення виразів

4 + 60 =78 - 8 =35 - 3 =56 + 30 =

80 + 15 = 80 - 15 = 27 - 16 = 30 - 14 =

80 - 5 =59 - 30 = 45 + 0 =44 - 0 =

38 + 52 = 94 - 72 = 40 - 32 = 54 + 36 =

8 + 9 =4 + 7 =16 - 9 =12 - 7 =

62 - 37 = 56 + 18 = 77 + 15 = 34 - 19 =

15 + 8 =38 + 7 =48 + 5 =75 + 6 =

73 - 24 = 18 + 33 = 61 - 35 = 82 - 54 =

 2 Гра «Шкільна їдальня»

Оформлена вітрина. На вітрині виставлений товар (тістечко, чай, кава, бутерброд, сік тощо). Діти роблять покупки на 50 грн, з’ясовуючи, скільки отримають здачі.

Висновок: коли доведеться на практиці витрачати гроші, згадайте, що ви вмієте витрачати гроші із розумом.

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Розв'язування задачі

У саду посадили 33 кущі малини, аґрусу — на 9 кущів менше, ніж малини, а смородини — стільки, скільки малини й аґрусу разом. Скільки кущів смородини посадили у саду?

— Як ви розумієте слова стільки, скільки?

 5 Робота в групах. Розв’язування логічних завдань

1) У вівторок Тетянка витратила на 3 грн більше, ніж у середу, і на 2 грн більше, ніж у четвер. У який день, у середу або в четвер, Тетянка витратила грошей більше? (У середу)

2) Маша купила ручку і блокнот, витративши на одну з покупок 7 грн. Відомо, що блокнот дорожчий за ручку. Чи вистачить дівчинці 12 грн? (Ні)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2751 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв...
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
Охорона водойм
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]