💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Віднімання виду 50 - 34. Кругові приклади. Розв'язування складених задач

Урок 38

Тема: Віднімання виду 50 - 34. Кругові приклади. Розв'язування складених задач

Мета: навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50 - 34; відпрацювати обчислювальні навички, пов'язані з прийомами обчислень різного виду; розвивати логічне мислення, вміння грамотно й аргументовано обґрунтовувати свої дії; виховувати уважність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Виберіть один з наступних знаків : <, >, = .

3 м О 29 дм45 дм Ц 4 м

4 дм Ц 42 см7 дм Ц 75 см

5 дм 7 см О 57 см 2 м 3 см Ц 2м 3 дм

3 м 9 дм Ц 4 м6 м 2 дм Д 7 м

2) Вставте замість «віконечка» потрібне число.

8 + □ = 13□ + 6 = 14

□ - 7 = 9 □ - 8 = 9

17 - □ = 814 - □ = 5

3) Діти посадили у вівторок 35 кущів бузку, а в середу — на 18 кущів більше. Скільки кущів бузку посадили діти в середу?

4) Діти посадили 23 берези, а лип — на 7 менше. Скільки лип посадили діти?

5) У Миколки в колекції 50 марок, у Віті — на 7 марок менше, а в Юрка — на 12 марок більше, ніж у Віті. Скільки марок у колекції Юрка?

6) Складіть усі приклади на віднімання, якщо зменшуване менше 31, але більше 19, а різниця дорівнює 6. Скільки вийшло всього прикладів? Укажіть найбільший від’ємник. Укажіть найменше зменшуване.

7) На скільки 50 більше, ніж 8? На скільки 19 менше, ніж 35?

 2 Запишіть вирази

1) Сума чисел 44 і 28.

2) Різниця чисел 85 і 37.

 3 Прочитайте вирази та обчисліть їх значення

(52 + 6) - 20 =74- (20 + 4) =18 + (40 + 5) =

 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— На скільки можна збільшити кожне число, щоб у ньому змінилася тільки цифра, що позначає одиниці, а цифра, що позначає десятки, залишилася такою самою?

38; 57; 68; 29.

— Запишіть ці числа.

III. Повідомлення теми і мети уроку

На дошці — запис:

63 - 363 + 363 + 7

63 - 3063 + 3070 - 8

— На кожен прийом наведіть свої приклади

— Які нові прийоми ви зустріли?

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Пояснення нового матеріалу

50 - 34

Прийом обчислень для випадків виду 50 - 34 досить складний і вимагає особливої уваги. На відміну від попередніх прийомів, коли віднімали від однієї частини зменшуваного і потрібно було не забути додати іншу частину, в новому прийомі потрібно відняти обидві частини — і десятки, і одиниці. Це добре видно дітям, коли вони виконують предметні дії, наприклад на паличках.

50 - 34 = 50 - 30 - 4 = 16

70 - 28 60 - 24 виразів.

 2 Первинне закріплення

1) Виконання завдання з коментуванням.

100 - 6460 -2790- 88

2) Колективне розв’язування задачі.

В одну бочку вміщується 40 відер води, а в другу — 22 відра. На скільки менше відер води вміщується в другу бочку, ніж у першу? Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

 1 Обчислення виразів

4 + 60 =78 - 8 =35 - 3 =56 + 30 =

80 + 15 = 80 - 15 = 27 - 16 = 30 - 14 =

80 - 5 =59 - 30 = 45 + 0 =44 - 0 =

38 + 52 = 94 - 72 = 40 - 32 = 54 + 36 =

8 + 9 =4 + 7 =16 - 9 =12 - 7 =

62 - 37 = 56 + 18 = 77 + 15 = 34 - 19 =

15 + 8 =38 + 7 =48 + 5 =75 + 6 =

73 - 24 = 18 + 33 = 61 - 35 = 82 - 54 =

 2 Гра «Шкільна їдальня»

Оформлена вітрина. На вітрині виставлений товар (тістечко, чай, кава, бутерброд, сік тощо). Діти роблять покупки на 50 грн, з’ясовуючи, скільки отримають здачі.

Висновок: коли доведеться на практиці витрачати гроші, згадайте, що ви вмієте витрачати гроші із розумом.

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Розв'язування задачі

У саду посадили 33 кущі малини, аґрусу — на 9 кущів менше, ніж малини, а смородини — стільки, скільки малини й аґрусу разом. Скільки кущів смородини посадили у саду?

— Як ви розумієте слова стільки, скільки?

 5 Робота в групах. Розв’язування логічних завдань

1) У вівторок Тетянка витратила на 3 грн більше, ніж у середу, і на 2 грн більше, ніж у четвер. У який день, у середу або в четвер, Тетянка витратила грошей більше? (У середу)

2) Маша купила ручку і блокнот, витративши на одну з покупок 7 грн. Відомо, що блокнот дорожчий за ручку. Чи вистачить дівчинці 12 грн? (Ні)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2770 | Рейтинг: 0.0/0
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла...
Заготівля і зберігання природного матеріалу.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]