Урок 38 Тема: Віднімання виду 50 - 34. Кругові приклади. Розв'язування складених задачМета: навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50 - 34; відпрацювати обчислювальні навички, пов'язані з прийомами обчислень різного виду; розвивати логічне мислення, вміння грамотно й аргументовано обґрунтовувати свої дії; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Виберіть один з наступних знаків : <, >, = . 3 м О 29 дм45 дм Ц 4 м 4 дм Ц 42 см7 дм Ц 75 см 5 дм 7 см О 57 см 2 м 3 см Ц 2м 3 дм 3 м 9 дм Ц 4 м6 м 2 дм Д 7 м 2) Вставте замість «віконечка» потрібне число. 8 + □ = 13□ + 6 = 14 □ - 7 = 9 □ - 8 = 9 17 - □ = 814 - □ = 5 3) Діти посадили у вівторок 35 кущів бузку, а в середу — на 18 кущів більше. Скільки кущів бузку посадили діти в середу? 4) Діти посадили 23 берези, а лип — на 7 менше. Скільки лип посадили діти? 5) У Миколки в колекції 50 марок, у Віті — на 7 марок менше, а в Юрка — на 12 марок більше, ніж у Віті. Скільки марок у колекції Юрка? 6) Складіть усі приклади на віднімання, якщо зменшуване менше 31, але більше 19, а різниця дорівнює 6. Скільки вийшло всього прикладів? Укажіть найбільший від’ємник. Укажіть найменше зменшуване. 7) На скільки 50 більше, ніж 8? На скільки 19 менше, ніж 35? 2 Запишіть вирази 1) Сума чисел 44 і 28. 2) Різниця чисел 85 і 37. 3 Прочитайте вирази та обчисліть їх значення (52 + 6) - 20 =74- (20 + 4) =18 + (40 + 5) = 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — На скільки можна збільшити кожне число, щоб у ньому змінилася тільки цифра, що позначає одиниці, а цифра, що позначає десятки, залишилася такою самою? 38; 57; 68; 29. — Запишіть ці числа. III. Повідомлення теми і мети уроку На дошці — запис: 63 - 363 + 363 + 7 63 - 3063 + 3070 - 8 — На кожен прийом наведіть свої приклади — Які нові прийоми ви зустріли? IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу 50 - 34 Прийом обчислень для випадків виду 50 - 34 досить складний і вимагає особливої уваги. На відміну від попередніх прийомів, коли віднімали від однієї частини зменшуваного і потрібно було не забути додати іншу частину, в новому прийомі потрібно відняти обидві частини — і десятки, і одиниці. Це добре видно дітям, коли вони виконують предметні дії, наприклад на паличках. 50 - 34 = 50 - 30 - 4 = 16 70 - 28 60 - 24 виразів. 2 Первинне закріплення 1) Виконання завдання з коментуванням. 100 - 6460 -2790- 88 2) Колективне розв’язування задачі. В одну бочку вміщується 40 відер води, а в другу — 22 відра. На скільки менше відер води вміщується в другу бочку, ніж у першу? ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Обчислення виразів 4 + 60 =78 - 8 =35 - 3 =56 + 30 = 80 + 15 = 80 - 15 = 27 - 16 = 30 - 14 = 80 - 5 =59 - 30 = 45 + 0 =44 - 0 = 38 + 52 = 94 - 72 = 40 - 32 = 54 + 36 = 8 + 9 =4 + 7 =16 - 9 =12 - 7 = 62 - 37 = 56 + 18 = 77 + 15 = 34 - 19 = 15 + 8 =38 + 7 =48 + 5 =75 + 6 = 73 - 24 = 18 + 33 = 61 - 35 = 82 - 54 = 2 Гра «Шкільна їдальня» Оформлена вітрина. На вітрині виставлений товар (тістечко, чай, кава, бутерброд, сік тощо). Діти роблять покупки на 50 грн, з’ясовуючи, скільки отримають здачі. Висновок: коли доведеться на практиці витрачати гроші, згадайте, що ви вмієте витрачати гроші із розумом. 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування задачі У саду посадили 33 кущі малини, аґрусу — на 9 кущів менше, ніж малини, а смородини — стільки, скільки малини й аґрусу разом. Скільки кущів смородини посадили у саду? — Як ви розумієте слова стільки, скільки? 5 Робота в групах. Розв’язування логічних завдань 1) У вівторок Тетянка витратила на 3 грн більше, ніж у середу, і на 2 грн більше, ніж у четвер. У який день, у середу або в четвер, Тетянка витратила грошей більше? (У середу) 2) Маша купила ручку і блокнот, витративши на одну з покупок 7 грн. Відомо, що блокнот дорожчий за ручку. Чи вистачить дівчинці 12 грн? (Ні) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2751 | |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Охорона водойм |
Всього коментарів: 0 | |