Урок 32 Тема: Усне додавання виду 76 + 4. Розв'язування задач на дві діїМета: ознайомити учнів з усним додаванням виду 76 + 4; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати акуратність, розуміння необхідності економного витрачання часу. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Ланцюжок». 45 - 25 - 4 + 8 + 9 + 5 + 6 44 2) Перетворення одиниць вимірювання. 3 дм 5 см = О см7 дм 6 см = Ц см 85 см = О дм О см100 см = Ц дм 3) Гра «Хто швидший». навпроти кожного ряду прикріпляється картинка, під якою записані приклади. 27 + 8 82 + 9 18 + 5 78 + 6 57 + 8 49 + 7 39 + 5 19 + 9 27 + 4 26 + 7 45 + 8 57 + 5 66 + 6 48 + 9 59 + 6 78 + 8 37 + 7 64 + 9 2 Розв'язування завдань на повторення 1) на станцію поступило 52 вагони вугілля. Уранці розвантажили 17 вагонів, а ввечері — 19. Скільки вагонів залишилося розвантажити? 2) З класу викликали в кабінет лікаря 7 учнів. У класі залишилося 18 учнів. Скільки всього учнів було в класі? 3) Від’ємник 9, а різниця 43. Знайдіть зменшуване. Зменшуване 77, а різниця 26. Знайдіть від’ємник. 4) Складіть приклади за зразком та розв’яжіть їх. 15 - 7 = □17 - 9 = □12 - 8 = □ □ + 7 = 15 - □ = 5) Вітя і Мишко ходили по гриби. Вони знайшли 13 білих грибів, 16 підосичників, а підберезників — стільки ж, скільки білих і підосичників разом. Скільки підберезників знайшли Вітя і Мишко? 6) Для дитячого садка купили 23 лійки, а лопаток — на 8 більше, ніж лійок. Що дізнаєтеся, якщо виконаєте дії: 23 + 8 = ?23 + (23 + 8) = ? 7) Представте число 24 у вигляді суми двох однакових доданків; трьох однакових доданків; чотирьох однакових доданків. Чому дорівнюють доданки в першому, в другому і третьому випадках? 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Простежте закономірність у записі чисел і продовжте ряд. 10; 15; 13; 18; 16; 21; 19; ?; ?. (24; 22) III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя 1) 76 + 4 = 80 6 + 4 = 10 70 + 10 = 80 Обчислювальний прийом для випадків виду 76 + 4 містить додавання не лише одиниць, але й десятків. Розглядаючи детальний запис, даний під прикладом, діти бачать, що спочатку додають одиниці, а потім отриманий десяток додають до десятків. 2) 81 + 9 Виконуючи короткий запис, можна пояснювати коротше. Наприклад, розв’язуючи приклад 81 + 9, говорять: 81 — це 80 і 1 (пишуть під числом), до 1 додати 9, вийде 10, 80 і 10 — це 90. 2 Первинне закріплення 1) Виконання завдання з коментуванням. 87 + 3 62 + 8 65 + 5 2) Колективне розв’язування прикладів. 93 + 7 36 + 4 58 + 2 41 + 9 75 + 5 47 + 3 ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Самостійне розв'язування задачі У діжці— 16 від. м 1 У 1 бочці — ?, на 4 від. > У 2 бочках — ? 2 Поставте дужки так, щоб отримати правильні відповіді 17 - 3 + 6 = 8 19- 13 - 6 = 12 3 Самостійна робота 1 варіант 1) Задача. Біля годівниці 14 синиць і 13 снігурів. До них прилетіло ще 8 пташок. Скільки стало пташок? 2) 84 + 627+ 697 - 54 21 + 932+ 974 - 53 2 варіант 1) Задача. У Марійки було 12 грн, а у брата 8 грн. Мама дала їм ще 14 грн. Скільки грошей стало у дітей? 2) 73 + 722+ 867 - 43 46 + 974 + 1557 - 35 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв'язування логічної задачі Троє хлопчиків розмовляють. Прізвище одного з них — Коваленко, другого — Слюсаренко, а третього — Токаренко. Батьки їх працювали: один — ковалем, другий — токарем, третій — слюсарем. «Цікаво, — сказав хлопчик, батько якого був слюсарем, — що жоден з наших батьків не працює за спеціальністю, від якої походить його прізвище». «А ти маєш рацію!» — підтвердив Токаренко. Ким працювали батьки хлопчиків? Коваленко Слюсаренко Токаренко коваль - -+ токар- +- слюсар + -- VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Який спосіб додавання вивчили на уроці? — Що додають спочатку? Що — потім? | |
| |
Переглядів: 2260 | |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Водойми України |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Всього коментарів: 0 | |