Урок 51. Тарас Шевченко — гордість і слава України. Пейзаж у художньому творі. Тарас Шевченко «Зоре моя вечірняя...» Мета: продовжувати ознайомлення учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка; удосконалювати навички читання віршованих творів; збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення учнів. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Хмариноньки-хмаринки, Химерні, волохаті, Вмостились на хвилинку У хлопчика на хаті. 2. Робота над чистомовкою Ку-ку-ку, ку-ку-ку! Сидить пташка на сучку! Ки-ки-ки, ки-ки-ки! Посадили огірки! Ко-ко-ко, ко-ко-ко! Люблю свіже молоко! 3. Гра «Продовжте чистомовку» Учитель пропонує склад, а діти намагаються скласти чистомовку. 4. Гра «Зоряна година» Завдання: з букв слова скласти слова. Хуртовина — хутро, рот, рута, хор, нора. III. — Сьогоднішній наш Урок присвячений геніальній людині — поетові і художникові. Кому саме — дізнаємося, коли розшифруємо прислів’я. ченТанасон для Шевкорасчеце нас (Шевченко Тарас — наче сонце для нас.) — Майже два сторіччя тому народився в селі Моринці, що на Черкащині, хлопчик Тарас. Рано померли його батьки, і на долю сироти випали тяжкі поневіряння. Т. Г. Шевченко прожив лише 47 років, із них 24 роки був кріпаком, 10 — в засланні і лише 13 — на волі. (Кріпак — особисто залежний від поміщика селянин.) Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі на іржу, а його любов до людей — на ненависть і погорду. Т. Г. Шевченко — уславлений народний поет, геніальний Кобзар України — був також видатним художником. Подивіться на автопортрет Т. Г. Шевченка. Автопортрет — це робота, виконана самим автором із самого себе. Портрет виконаний у 1840 р., на ньому Тарас зображений у 26-річному віці. На сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати поезії Т. Г. Шевченка. Його творчість і життєвий шлях ви будете вивчати протягом усіх шкільних років, а до його «Кобзаря» повертатиметеся все життя. Фізкультхвилинка IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. 1. Вступне слово вчителя — За любов до України і за вірші цар відправив Шевченка солдатом у далеку Орську фортецю. Там він пробув десять довгих років. Йому забороняли писати і малювати. У цих казахських пісках Шевченко згадував мальовничу природу України, тужив за нею і свою тугу виливав у віршах. 2. Виразне читання вірша вчителем — З якою інтонацією читається вірш? 3. Словникова робота Вечірняясідає тихесенькопозичає похилиласьзеленії розіслаларозпустила Читання слів у стовпчиках на одному диханні. — Знайдіть і прочитайте слова — назви дій. 4. Читання вірша учнями 5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання — До кого звертається поет? — Що він просить у зорі? — Яку річку згадує поет у вірші? Що він про неї говорить? — Що означає вислів «. у Дніпра веселочка воду позичає » ? — Який пейзаж (картину природи) змальовує Тарас Шевченко у вірші? — За чим журиться поет? — Як ви гадаєте, чому автор використовує таку форму слів: сонечко, веселочка, тихесенької 6. Гра «Добери риму» — Які рими дібрав поет у своєму вірші? Горою. (тобою); сідає. (позичає); розпустила. (похилилась). 7. Гра «Хто краще?» Конкурс на краще читання вірша. V. Підсумок уроку — Кому був присвячений сьогоднішній урок? — Що ви дізналися про дитинство Т. Г. Шевченка? — Як народ ушановує пам’ять поета і художника? — Чи є у вашому місті місця, що пов’язані з ім’ям великого Кобзаря? VI. Домашнє завдання Розглянути вдома з батьками збірку Т. Г. Шевченка «Кобзар». | |
| |
Переглядів: 3382 | |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Жива і нежива природа. Що належить до природи |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Всього коментарів: 0 | |