Урок 26. Коли твір відкриває свої таємниці. Степан жупанин. Загадка. Алевтина волкова. Весна зелені Мета: навчати виразно читати, аналізувати віршовані твори; формувати образне мислення; збагачувати словниковий запас на основі прочитаних творів; виховувати почуття поваги і любові до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою. Читайте чітко! Жа-жа-жа, жа-жа-жа — Ми знайшли вужа. Жі-жі-жі, жі-жі-жі — Ну й слизькі вужі! Жи-жи-жи, жи-жи-жи — З нами в ліс біжи. Жа-жа-жа, жа-жа-жа — Віднеси туди вужа. 2. Гра «Знайди помилку» • Соловей затьохкав швидко, Як побачив гарну клітку (квітку)\ • Котику не повезло — Булка (білка) від нього сховалась в дупло. • Ходить капля (чапля) біля річки, Витягає жаб з водички. • Росте звір (явір) зелений Під моїм вікном, Поливаю щоденно Я його перед сном. III. Перевірка домашнього завдання Робота в групах Учні зачитують у групах свої розповіді — продовження вірша. Кращу розповідь від кожної групи зачитують для всього класу. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Відгадайте загадку. • В лісі на зеленій гілці Ніби грав хтось на сопілці. Підійшов поближче я І побачив. (солов’я). — Що ви знаєте про цю чудову пташку? — Пропоную послухати чарівний спів цієї пташки! (Слухання запису співу солов’я.) — Чи можна зараз побачити чи почути солов’я? — Де зимують солов’ї? (В Африці) — Солов’ї є героями багатьох пісень, віршів, казок, приказок. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Робота над загадкою Степана Жупанина (с. 29) — Які слова допомогли знайти відгадку? — Порівняйте загадку С. Жупанина з народною. — Чим відрізняється загадка поета? Фізкультхвилинка 2. Опрацювання рубрики «Чи знаєш ти?» — Хто співає — соловей чи солов’їха? — Коли співає соловей? — Що він робить своїм співом? — Що в цей час робить солов’їха? — Що у народі говорять про спів солов’я? Цікаво знати! У більшості пернатих уміння співати передається генетично, однак солов’ї, дрозди, жайворонки навчають потомство цього мистецтва. Якщо, наприклад, соловей виріс в ізоляції, то співати він зможе, але його трелі будуть аж ніяк не такими вигадливими, як у родичів. 3. Опрацювання тексту Алевтини Волкової «Весна зелені» (с. ЗО) 1) Гра «Рибки». Самостійне читання тексту учнями мовчки, кожен у своєму темпі. — Про який весняний місяць пише автор? 2) Словникова робота. Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем. Розквітпоспішаютьблакитні буянняприєднуютьсясуниця з’явилисязаслухаєтьсямедовий щебетучеремхамалесенького конваліїрозпустиласясіренького — Знайдіть «зайве» слово в кожному стовпчику. Поясніть свій вибір. 3) Гра «Не перерви ланцюжок». Читання тексту учнями «ланцюжком» по одному реченню. 4) Гра «Небо і земля». Після команди вчителя «земля» учні починають читати, стежачи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда «небо», діти припиняють читати, очі піднімають угору. За командою «земля» діти продовжують читати з того місця, де зупинилися, і так кілька разів протягом читання всього тексту. 5) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання. — Які квіти зацвітають у травні? — Як авторка говорить про черемху? — Як називає спів солов’я? — Як пояснює, коли починає співати соловей? VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що вас найбільше вразило? VII. Домашнє завдання Дібрати прислів’я, приказки, загадки про солов’я. Намалювати малюнок до тексту «Весна зелені». | |
| |
Переглядів: 2179 | |
Свято, коли весело |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Охорона природного довкілля |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
Всього коментарів: 0 | |