Казка двері відчиняєМета: • навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні казкових образів; дати визначення поняття «оркестр»; • розвивальна: продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйняття; розвивати творчі здібності учнів, допомогти їм у музиці відчувати неповторність казкових образів; • виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики. Музичний матеріал: С. Прокоф'єв «Вальс» (з балету «Попелюшка»); Б. Фільц «Бабусина казка»; поспівка «На засніженім лужку»; А. Філіпенко «Новорічна». Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; уривок казки «Попелюшка». Обладнання: Синтизатор, комп'ютер; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Учні заходять до класу під музичний супровід («Вальс» з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання 2. Актуалізація опорних знань ♦ 3 якими казковими героїнями познайомила нас музика на попередньому уроці? ♦ Як називається інструмент, який допоміг нам уявити чарівну фею Драже? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Чи любите ви казки? Звісно, усі діти люблять казки, адже вони — наші улюблені книжки в дитинстві! Як ви вважаєте, чи може музика допомогти краще зрозуміти зміст казки та охарактеризувати її героїв? Мабуть, лише музика допоможе нам це з'ясувати, адже композитори — теж казкарі, але вони розповідають казки особливою мовою — мовою музики. 4. Основна частина Учитель. І знову до нас на урок завітала казка. Яка саме — ви, мабуть, здогадаєтеся самі. Ця дівчина жила з батьком, мачухою та двома її доньками. Мачуха любила своїх доньок та ненавиділа свою падчерку, яку примушувала виконувати всю брудну й важку роботу в домі. У бідної дівчинки навіть не було свого ліжка, і тому вночі вона спала на ящику з попелом. ♦ Чи здогадалися ви, що за казка завітала до нас у гості? 4.1. Слухання музики Учитель. Так, це казка про Попелюшку. Попелюшка дуже любила танцювати. А де можна було потанцювати? Звісно, на балу. Попелюшка мала велику мрію — потрапити до королівського палацу на бал. Усе, чого дуже бажаєш, обов'язково здійсниться! Так сталося і з Попелюшкою. Одного разу у палаці короля відбувся бал. Мачуха та її доньки вирушили туди, а Попелюшку залишили вдома. Але добра Фея вирішила нагородити Попелюшку за її добрий характер та працьовитість. Вона перетворила її вбрання на чудову сукню, а її ніжки взула у кришталеві черевички. Гарбуз перетворила на карету, а мишей — на коней. Попелюшка вирушила на бал! Учитель читає уривок з казки Ш. Перро «Попелюшка» — сцену на балу. ♦ Який танок виконували Попелюшка та Принц? Послухайте музику — і ви впізнаєте цей танець. Слухання «Вальсу» з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва. ♦ Що ви почули у цій музиці? ♦ Які настрої, почуття Попелюшки передає музика? (Роботау зошитах, с.21.) ♦ Як ви вважаєте, музику виконував один музикант чи їх було багато? 4.2. Засвоєння нових знань Засвоєння понять (робота у зошитах, с. 21) Оркестр — це велика група музикантів, які грають на різних музичних інструментах. 4.3. Слухання музики Учитель. Заплющте очі та уявіть, що ви — маленькі принци та принцеси, що ви танцюєте на балу. Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням ♦ Які казки розповідають вам батьки, дідусі та бабусі? Послухайте музику Б. Фільц «Бабусина казка». ♦ Про що розповідає бабуся онукам? Слухання «Бабусиної казки» Б. Фільц ♦ Яким є настрій цього музичного твору? 4.4. Вокально-хорова робота Продовження роботи над поспівкою «На засніженім лужку» з показом руху мелодії рукою (робота у зошитах, с 21) Учитель. На Новий рік навкруги ялинки діти водять хоровод. Яке ж свято без таночків?! Послухайте пісню «Новорічна» А. Філіпенка. Слухання, розучування та виконання пісні «Новорічна» А. Філіпенка з танцювальними рухами «тарілочка», тупотіння ♦ Про який настрій дітей розповіла пісня? Продовження роботи над піснею «Сніжинки» Я. Степового з використанням танцювальних рухів за змістом пісні 5. Підбиття підсумків уроку Учитель. Сьогодні на уроці ми з'ясували цікаву річ: музика танцю може допомогти нам перенестися у казковий світ та уявити різні характери героїв. ♦ Як музика зобразила Попелюшку? ♦ На вашу думку, чому саме вальс танцювала Попелюшка на балу? ♦ Чим різниться музика, що зображує казкових героїнь: Попелюшку, фею Драже, Бабу-Ягу? Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс» з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2913 | |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Всього коментарів: 0 | |