💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Абетка композиції: взаємне розташування предметі на площиш. Творче завдання. Овочева крамниця

Урок 34. Абетка композиції: взаємне розташування предметі на площиш. Творче завдання. Овочева крамниця

Мета: надавати учням початкові знання про пейзаж, натюрморт, сюжетну картину; розвивати комбінаторні здібності, навички та вміння в передаванні просторового розташування групи предметів, у визначенні пропорцій; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати; навчати міркувати; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; предмети для складання композиції; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; простий та кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Коментар

Цей урок заключний, підсумковий за темами «Композиція» і «Колір» за перший рік навчання образотворчого мистецтва. Під час уроку повинні бути виявлені основні знання та вміння учнів в галузі кольорового малюнка, композиції; надані поняття про просторове розташування предметів на площині малюнка, їх взаємозв’язок і взаєморозташування.

Хід Уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 Бесіда

 Учитель називає геометричні форми, а учні — дерева, форма крон яких відповідає цим геометричним фігурам.

 III. Мотивація навчальної діяльності

 IV. Викладення нового навчального матеріалу

 Організація сприйняття творів мистецтва.

 слово вчителя з елементами бесіди

 Картина, малюнок — це розмова художника з глядачем. Це розповідь художника про те, що йому найбільше запам’яталося, що його схвилювало. А ми відгукуємося на його розповідь своїми почуттями, враженнями, думками.

 Картини, на яких зображена розповідь про яку-небудь конкретну подію, називаються сюжетними.

 Перед вами — репродукції двох картин: одну намалювала професійна художниця Анна Пасторе («Пейзаж з краном»), а другу — самодіяльний художник Іван Новобранець («Ой, летіли дикі гуси»).

 (Як приклад учитель може обрати будь-які інші картини за власним смаком.)

 Розгляньмо їх уважно!

 ♦ Що зобразила художниця на своїй картині?

 ♦ Як ви гадаєте, чому вона обрала частинку звичайного міського пейзажу?

Творче завдання. Розповідь учителя

Уявіть, що ми гуляємо містом, намальованим художницею. Опишіть, що ми побачимо.

(Необхідно спрямовувати розповідь учнів, щоб дія просувалася від переднього плану картини до заднього.)

Очікувана відповідь

Ми йдемо тихою міською вулицею до триповерхового будинку з жовтими стінами і зеленим дахом. Поруч видно частину високої блакитної будівлі, а ближче до нас, ліворуч,— невеличкий скверик. За вулицею ми бачимо будинки різної висоти і форми, а над ними височить будівельний кран...

(Можна запропонувати учням самостійно обрати ту частину малюнка, від якої вони почнуть свою подорож: блакитний п’ятиповерховий будинок, новобудову, будівельний кран.

Учителеві потрібно акцентувати увагу учнів на тому, що зображення будівель (предметів) можуть тією чи іншою мірою затуляти, перекривати одне одного.

Опис картини І. Новобранця необхідно побудувати як зв’язну розповідь, використовуючи вирази: «розташований у центрі», «праворуч», «ліворуч», «поруч», «перед», «позаду», «біля», «внизу», «угорі». Спочатку необхідно дати дітям послухати пісню або прочитати вірші до пісні «Ой, летіли дикі гуси».)

Пейзаж — зображення світу навколо нас: краєвидів природи або міста.

(Учитель пропонує учням розглянути композицію з купою овочів і з’ясувати, що на ній зображено.)

Картину, на якій зображують овочі, фрукти, квіти та будь-які інші предмети, художники називають натюрмортом.

Це слово означає «мертва натура». Малювати натюрморти люблять як художники-початківці, так і відомі майстри.

Натюрморт може бути навчальною вправою, адже предмети не рухаються, і ми можемо тривалий час розглядати їх.

Натюрморт може стати самостійною картиною або частиною сюжету.

В останньому випадку натюрморт допомагає більше розповісти про тих людей, яких ми бачимо на картині.

V. Актуалізація вивченого матеріалу

Робота над формуванням умінь і навичок

Учитель пропонує учням три однакових натюрморти, намальованих олівцем.

На верхньому малюнку діти повинні розфарбувати кольоровими олівцями предмети, розташовані поруч із кабачком.

На середньому — предмети, розташовані перед огірком.

На нижньому — предмети, розташовані за помідором.

Вправа повинна виявити вміння учнів визначати розташування предметів на площині аркуша.

Творче завдання

В альбомі для малювання учні повинні виконати малюнок, розташувавши на аркуші три будь-яких запропонованих предмети таким чином, щоб два з них взаємно перекривали одне одного, а третій розташовувався попереду окремо.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують малюнок олівцем в альбомі для малювання.

VI. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується це зробити вдома за допомогою акварельних фарб або гуаші.

Із малюнків складають виставку «Натюрморт».



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2437 | Рейтинг: 0.0/0
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Конструювання із сірникових коробок. Човник
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]