Урок 19. Абетка малюнка: сшввщношення силуетної форми та декору. Графнний малюнок. Аплжацш. Творче завдання. Родина строкатих рибокМета: навчати учнів працювати у змішаній техніці (акварель, туш, кольоровий папір, декоративно-ужиткове мистецтво), розміщувати елементи на малюнку; ознайомлювати із законами композиції; закріплювати навички роботи в графічній техніці; продовжувати ознайомлювати з силуетними формами й декором; пояснювати дітям співвідношення фактури матеріалу й техніки виконання малюнка; розвивати дрібну моторику руки; навчати працювати в колективі, об’єднувати творчий потенціал групи, міркувати; стимулювати розвиток допитливості; виховувати почуття прекрасного. Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; репродукції та фотографії риб різноманітних форм; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи, магнітофон; аудіозапис твору К. Дебюссі «Море». Обладнання: великий аркуш для колективної роботи (або шматок шпалер відповідного кольору); кольоровий папір; туш; пензлі № 1, 2; ємність для води; простий олівець; гумка; серветки для витирання рук і пензлів; ножиці; клей ПВА. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Бесіда ♦ Що таке декоративний малюнок? Для чого він застосовується? ♦ Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання лініями? III. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Ми вже мандрували морським дном і знаємо, що в морі є дуже багато найрізноманітніших мешканців. Сьогодні ми вирушимо в гості до риб. Глибоко-глибоко в синьому морі жила дивовижна блискуча рибка із золотими лусочками. Вона так пишалася своїм незвичайним убранням, що вважала себе кращою за інших і ні на кого не звертала уваги. Маленькі рибки із захватом милувалися її неприступною красою. Одного разу найменша рибка зважилася заговорити з блискучою красунею і попросила: — Вибачте, сестричко, чи не подаруєте ви мені одну свою лусочку? Вона така яскрава, що буде світити замість ліхтарика, і я не боятимуся темряви. Нічого не відповіла блискуча рибка, тільки пихато сплеснула хвостом і пропливла повз неї. Маленька рибка зітхнула і повернулася до своїх веселих подружок. Вони гралися в піжмурки в заростях водоростей і зовсім забули про блискучу рибку. Горда рибка-одиначка зі смутком подивилася на своїх сусідок і прошепотіла: — Чому їм так добре? Вони такі непоказні, але весь час граються і веселяться. А я така гарна і завжди одна. Ніхто не грається зі мною, ніхто не бажає розмовляти! Що ж мені робити? — Поділися своїм багатством з іншими. Роздай рибкам по одній лусочці. Ти, звісно, станеш не такою гарною, але зможеш зрозуміти, що таке дружба,— прошепотіла у відповідь стара морська зірка. — Позбавитися своєї краси?! Нізащо! — вигукнула блискуча рибка і попливла в зарості актиній. Але плавати самій було так сумно, а маленькі рибки гралися так весело, що блискуча красуня замислилася: «Мабуть, і правда нічого страшного не станеться, якщо я поділюся своїми блискучими лусочками». І вона подарувала маленьким рибкам блискучі ліхтарики — кожна одержала чудовий подарунок. Рибки-малята так щиро раділи і дякували їй, що наша рибка розчулено змахнула плавцем сльозинку і зніяковіло відвернулася. «Боже мій, як соромно! Я була такою пихатою і жадібною, а бути щедрою, виявляється, також щастя!» Відтоді всі рибки засяяли сліпучою красою, і наша блискуча рибка ніколи більше не залишалася насамоті. І в морі запанували дружба і веселощі. IV. Викладення нового навчального матеріалу Творче завдання. Слово вчителя Давайте разом створимо царство рибок, використовуючи наявні в нас матеріали. Кожний намалює одну рибку, і разом ми зберемо їх в одну дружну родину. (Учнів класу необхідно об’єднати у робочі групи по 6—8 осіб. Якщо є можливість, слід зсунути столи так, щоб у кожної групи була спільна робоча поверхня. Учитель нагадує правила роботи з тушшю та техніку безпеки. Учитель демонструє зображення рибок на дошці, проговорюючи особливості їх будови. Учні малюють своїх рибок спочатку пальцями у повітрі (вправа без матеріалів), після цього починають малювати на папері. Для підвищення творчого настрою бажано увімкнути аудіозапис твору К. Дебюссі «Море».) Спочатку оберіть колір для вашої рибки. Намалюйте її простим олівцем на кольоровому папері та акуратно виріжте ножицями. (Перш ніж розпочати декорування рибки за допомогою туші, можна виконати вправи ігрового характеру.) Навчальні вправи Вправа 1. «Пензлик танцює» — пензлик прикладають до аркуша паперу плиском, залишаючи слід. Повторення таких елементів становитеме орнамент. Вправа 2. «Пензлик потягується» — від плями витягають лінію, працюючи всією площиною пензлика, поступово переходячи на самий кінчик. Вправа 3. «На що схожа пляма?» — якщо під час роботи з тушшю на аркуші з’являться плями, їх також слід перетворити на елемент візерунка. Слово вчителя У кожного з вас вийшла чудова рибка! Подивіться, які вони різні! Тепер нехай кожен виріже кущик водоростей, щоб нашим рибкам було, де гратись у піжмурки. (Вирізування без попереднього малюнка олівцем за принципом «малюємо ножицями».) Колективна робота за творчим завданням За допомогою вчителя учні розглядають можливі варіанти композиції з урахуванням колірної гами та розмірів окремих елементів, обговорюючи можливі помилки. Добре, якщо кожний учасник групи має можливість запропонувати свій варіант композиції. Коли знайдено місце для кожної дитячої роботи, учні приклеюють елементи до фону. V. Актуалізація вивченого матеріалу Індивідуальна робота за творчим завданням Робота над водоростями може забрати багато часу. Учителеві необхідно звернути увагу учнів на різні відтінки зеленого кольору та запропонувати їм використовувати олівці (фломастери) світло- і темно-зеленого кольору. VI. Підбиття підсумків Завершена колективна робота вивішується у класі на видноті. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1366 | |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Всього коментарів: 0 | |