Урок 15. Абетка композиції: центр композиції, розмф зображення. Творче завдання. Ялинка під снігомМета: ознайомлювати учнів із поняттям «розмір зображення»; навчати визначати центр композиції; засвоювати основи симетричної композиції; продовжувати формувати навички роботи в техніці гуаші та з силуетними формами; розвивати уяву, спостережливість, почуття кольору; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати акуратність, увагу, любов до природи. Оснащення: Зоровий ряд: репродукції картин відомих художників; фотографії ялинок узимку, улітку, навесні, восени; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи; магнітофон, аудіозапис п’єси П. Чайковського «Пори року. Грудень»; різнокольорові ґудзики або кружечки кольорового паперу. Обладнання: альбом для малювання; кольоровий картон; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Бесіда ♦ Які інструменти знадобляться для роботи гуашшю? III. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Чи любите ви свята? Жителі нашої дивовижної країни Фантазії просто обожнюють свята! Дні народження, Різдво, Новий рік... До них починають готуватися заздалегідь. Господині прибирають оселі та вигадують страви, якими вони пригощатимуть гостей-сусідів. І, звісно, усі готують одне одному подарунки — дивовижні й незвичайні. Майстри країни Фантазії завжди роблять подарунки власноруч. — Щоб придбати що-небудь, не потрібно багато розуму! — говорять вони.— Але коли майстер робить щось власноруч, то вкладає у витвір частинку своєї душі. Усі фарби, олівці та пензлі працювали без відпочинку. Аж ось усе готове до святкування: будинки прикрашені кольоровими вогнями, на столах удосталь тортів і тістечок, чарівні подарунки загорнуті в кольоровий папір. IV. Викладення нового навчального матеріалу Робота над формуванням умінь і навичок. Розповідь учителя Тільки Біла фарба зажурено блукає містом. Серед святкової метушні їй не знайшлося місця. Біла фарба йшла світ за очі. Нарешті вона опинилася на міському майдані та присіла відпочити на лаві у маленькому скверику. — О-хо-хо-хо-хо! — почула вона. Біла фарба озирнулася, але поруч нікого не було. — О-хо-хо-хо-хо! — знову зітхнули поруч. Біла фарба придивилася уважно і побачила Ялинку, яка самотньо стояла посередині скверика. — Чого ти зітхаєш, Ялинко? Чому не розважаєшся разом з усіма? — Подивись-но на мене! Хіба можна прийти на свято в старому темно-зеленому вбранні? — вигукнула Ялинка і знову зітхнула. Біла фарба замислилася: «Ай справді, голки в Ялинки торішні, темні. Як же їй допомогти? А чи не піти мені до королеви Райдуги? Вона знайде спосіб допомогти Ялинці». Королева Райдуга посміхнулася: «Ти сама зможеш допомогти Ялинці. Прикрась її гілочки білим снігом — і побачиш, якою вона відразу стане ошатною». Біла фарба й Ялинка дуже зраділи, а решта фарб також виявили бажання допомогти. Вони вирішили розфарбувати стіни будинків навколо майдану, щоб дім Ялинки також став ошатним. У маленької ЯлинкиВ небі над Ялинкою Голочки зелені,Ясна зірка сяє — Іграшки та вогники, Крізь віхоли та марево Цукерочок дві жмені.Свято закликає. Н. Горошко Розміщення зображення на аркуші паперу: а — малюнок занадто великий та зсунутий до краю аркуша; б — малюнок занадто маленький та зсунутий до краю аркуша; в — малюнок виконаний правильно V. Актуалізація вивченого матеріалу Творче завдання Учитель малює на дошці композиційні схеми і пропонує учням обрати правильну, обґрунтувавши свій вибір. Потім учитель малює крок за кроком спочатку схему побудови загальної форми, потім — деталі. Правила роботи і техніка безпеки • Головне зображення на малюнку треба не приховувати по кутках аркуша, а розташовувати посередині. Воно не повинне бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто маленьким (як мишеня в басейні). • Малювати потрібно чистими фарбами і ретельно вимивати пензлик, коли відбувається перехід від одного кольору до іншого. • Під час малювання не використовують фарби безпосередньо з банки, а змішують їх на палітрі. • Під час роботи не можна розмахувати пензлями й олівцями. • Слід обережно поводитися з водою і фарбами. Індивідуальна робота за творчим завданням Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу. VI. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Учні самостійно визначають, хто впорався із завданням, а хто припустився помилки і чому. Усі роботи кріпляться на довгий аркуш паперу або шматок шпалери відповідного кольору. Аркуш із малюнками має стати частиною новорічного і різдвяного оформлення класної кімнати. Коментар Заняття спрямоване на визначення рівня засвоєння отриманих знань. Учні повинні вміти розмістити малюнок у центральній частині аркуша, обрати масштаб зображення, дібрати колірне рішення відповідно до поставленого завдання. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1824 | |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Всього коментарів: 0 | |