💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Абетка аплікації. Творче завдання. Берізка на узліссі

Урок 7. Абетка аплікації. Творче завдання. Берізка на узліссі

Мета: розкривати поняття «аплікація»; ознайомлювати учнів із техніками паперових аплікацій; надавати початкові навички роботи з рваною паперовою аплікацією; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси силуетних форм; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників. Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; кольоровий папір; клей ПВА; ємності для клею і води; пензлик для клею; серветки; клейонка; коробочка для елементів аплікації.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

Учитель. Ми вже ознайомилися з матеріалами та інструментами для малювання кольором і лініями.

 ♦ Пригадайте: що допомагає нам малювати кольором?

 ♦ А що допомагає нам малювати лініями?

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Стояла на узліссі Берізка. Стояла й зітхала, сумно опустивши віти. Пролітав повз неї Вітер:

— Чому ти сумуєш, люба Берізко?

— Як же мені не сумувати? У всіх дерев стовбури красиві — коричневі або шоколадні, жовті або зеленкуваті зі смужечками й візерунками, а в мене стовбур білий, нудний, зовсім нецікавий.

Замислився Вітер, як цій біді зарадити. Можна було б її стовбур різнокольоровими фарбами розфарбувати. Тільки де чарівницю Веселку шукати? Небо хмарами затягло, сонечко далеко сховалося, а без сонечка Веселку не побачити.

Підлетів до Вітру Дощик.

— Про що замислився, братику Вітре?

— Та ось не знаю, як Берізці допомогти.

— Ну це дуже просто! — вигукнув братик Дощик.— Малювати можна не тільки фарбами. Прикрасьмо Берізку аплікацією!

— Аплікацією? Ніколи не чув. Що це таке, братику Дощику?

— Слово це означає «прикласти», а що і до чого прикладати — це вже нам вирішувати. Можна використовувати кольоровий папір, соломку, засушене листя, билинки й квіточки, клаптики тканини, шматочки шкіри або хутра — тобто усе, що підкаже фантазія.

Замислився Вітер.

— Здається, я знаю, як біді Берізки зарадити! Ти, Дощику, стовбур Берізки змочиш водою, а я до нього поприкладаю билинки і грудочки землі. Вони до мокрого стовбура приклеються, і вийдуть дуже ошатні смужечки на білому фоні.

Так вони і зробили.

Подивилася Берізка на своє віддзеркалення в калюжці і зраділа. Такою вона красунею стала — очей не відвести! Стовбур у неї білий з темними

смужечками, віти-коси жовтими листочками-бантиками прикрашені. Стоїть Берізка на узліссі — здалеку її видно, немов свічка палає на темному тлі.

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

(Учитель демонструє репродукції картин, що зображують берези.) Бесіда

 ♦ Де побували художники, щоб намалювати ці картини?

 ♦ Як ви гадаєте, який період осені зобразили художники?

 ♦ Які фарби використовували художники? Яких фарб більше?

 ♦ Які настрої викликають ці картини?

 ♦ Як би ви назвали кожну з картин?

творче завдання. Бесіда

Учитель. На попередньому уроці ми з вами ознайомилися з лінією, контуром і силуетом.

 ♦ Згадаймо, які вони і чим різняться між собою?

Лінія і контур допомогли нам намалювати родину їжаків. А сьогодні ми покличемо на допомогу силует.

Силует — це зображення, зафарбоване одним кольором. його легко виконати з кольорового паперу.

 ♦ Скажіть, які матеріали й інструменти знадобляться нам для роботи з кольоровим папером? (Простий олівець, гумка, кольоровий папір, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці)

Ви, звісно, маєте рацію, але в нас немає ножиць! Що ж робити? Виявляється, наші руки цілком можуть їх замінити. Пропоную виконати портрет красуні-Берізки. Сьогодні ми будемо робити аплікацію з рваного паперу.

 ♦ розгляньте уважно рвані аплікації маленьких художників. З яких елементів складається зображення?

 ♦ Ми підготували для аплікації не білий аркуш, а кольоровий. Як ви гадаєте, чому? (Стовбур берези білий, на білому папері його не буде видно.)

V. Актуалізація вивченого матеріалу

слово вчителя

Під час роботи з аплікацією нам необхідно пам’ятати найголовніше правило: спочатку потрібно приклеїти ті частини зображення, що знаходяться найдалі від нас, а потім накладати елемент за елементом, поступово просуваючись уперед. Оберімо колір паперу, з яким ми працюватимемо. Із білого паперу ми зробимо стовбур і гілочки берізки. З оранжевого, світло- і темно-жовтого — листя. Для лісу, на узліссі якого стоїть наша берізка, ми оберемо темно-зелений папір, а для трави — світло-зелений. Спочатку намалюйте майбутню картинку олівцем. Для лісу і трави відірвіть невеличкі клаптики паперу потрібних кольорів і прикладіть їх до своєї картинки. Якщо результат вам подобається — можна приклеювати. Тепер відірвемо смужечки білого паперу для стовбура і гілочок. Смужечки повинні бути ширшими з одного кінця і вужчими — з іншого. Прикладіть їх до картинки і приклейте спочатку стовбур, потім — віти. Відірвіть зовсім маленькі шматочки чорного паперу і приклейте їх подекуди до стовбура берізки. Дерево на узліссі в нас уже є. Нам слід прикрасити його листям. Нарвемо багато дрібних клаптиків оранжевого, світло- і темно-жовтого паперу. Приклеїмо їх до гілочок, накладаючи один на одний, як на справжньому дереві. Декілька листиків приклеїмо внизу під деревом, начебто вони вже облетіли. Дуже дрібні деталі важко відривати — їх можна намалювати фломастером.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

VI. Підбиття підсумків

(Відбувається обговорення учнівських робіт.)

Учитель. Сьогодні ми з вами ознайомилися з поняттям «аплікація», з техніками паперових аплікацій, навчилися робити аплікацію з рваного паперу.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2133 | Рейтинг: 0.0/0
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Природа навколо нас
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв...
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]