Урок 7. Абетка аплікації. Творче завдання. Берізка на узліссіМета: розкривати поняття «аплікація»; ознайомлювати учнів із техніками паперових аплікацій; надавати початкові навички роботи з рваною паперовою аплікацією; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси силуетних форм; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу. Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників. Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; кольоровий папір; клей ПВА; ємності для клею і води; пензлик для клею; серветки; клейонка; коробочка для елементів аплікації. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку І. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Бесіда Учитель. Ми вже ознайомилися з матеріалами та інструментами для малювання кольором і лініями. ♦ Пригадайте: що допомагає нам малювати кольором? ♦ А що допомагає нам малювати лініями? III. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Стояла на узліссі Берізка. Стояла й зітхала, сумно опустивши віти. Пролітав повз неї Вітер: — Чому ти сумуєш, люба Берізко? — Як же мені не сумувати? У всіх дерев стовбури красиві — коричневі або шоколадні, жовті або зеленкуваті зі смужечками й візерунками, а в мене стовбур білий, нудний, зовсім нецікавий. Замислився Вітер, як цій біді зарадити. Можна було б її стовбур різнокольоровими фарбами розфарбувати. Тільки де чарівницю Веселку шукати? Небо хмарами затягло, сонечко далеко сховалося, а без сонечка Веселку не побачити. Підлетів до Вітру Дощик. — Про що замислився, братику Вітре? — Та ось не знаю, як Берізці допомогти. — Ну це дуже просто! — вигукнув братик Дощик.— Малювати можна не тільки фарбами. Прикрасьмо Берізку аплікацією! — Аплікацією? Ніколи не чув. Що це таке, братику Дощику? — Слово це означає «прикласти», а що і до чого прикладати — це вже нам вирішувати. Можна використовувати кольоровий папір, соломку, засушене листя, билинки й квіточки, клаптики тканини, шматочки шкіри або хутра — тобто усе, що підкаже фантазія. Замислився Вітер. — Здається, я знаю, як біді Берізки зарадити! Ти, Дощику, стовбур Берізки змочиш водою, а я до нього поприкладаю билинки і грудочки землі. Вони до мокрого стовбура приклеються, і вийдуть дуже ошатні смужечки на білому фоні. Так вони і зробили. Подивилася Берізка на своє віддзеркалення в калюжці і зраділа. Такою вона красунею стала — очей не відвести! Стовбур у неї білий з темними смужечками, віти-коси жовтими листочками-бантиками прикрашені. Стоїть Берізка на узліссі — здалеку її видно, немов свічка палає на темному тлі. IV. Викладення нового навчального матеріалу Організація сприйняття творів мистецтва (Учитель демонструє репродукції картин, що зображують берези.) Бесіда ♦ Де побували художники, щоб намалювати ці картини? ♦ Як ви гадаєте, який період осені зобразили художники? ♦ Які фарби використовували художники? Яких фарб більше? ♦ Які настрої викликають ці картини? ♦ Як би ви назвали кожну з картин? творче завдання. Бесіда Учитель. На попередньому уроці ми з вами ознайомилися з лінією, контуром і силуетом. ♦ Згадаймо, які вони і чим різняться між собою? Лінія і контур допомогли нам намалювати родину їжаків. А сьогодні ми покличемо на допомогу силует. Силует — це зображення, зафарбоване одним кольором. його легко виконати з кольорового паперу. ♦ Скажіть, які матеріали й інструменти знадобляться нам для роботи з кольоровим папером? (Простий олівець, гумка, кольоровий папір, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці) Ви, звісно, маєте рацію, але в нас немає ножиць! Що ж робити? Виявляється, наші руки цілком можуть їх замінити. Пропоную виконати портрет красуні-Берізки. Сьогодні ми будемо робити аплікацію з рваного паперу. ♦ розгляньте уважно рвані аплікації маленьких художників. З яких елементів складається зображення? ♦ Ми підготували для аплікації не білий аркуш, а кольоровий. Як ви гадаєте, чому? (Стовбур берези білий, на білому папері його не буде видно.) V. Актуалізація вивченого матеріалу слово вчителя Під час роботи з аплікацією нам необхідно пам’ятати найголовніше правило: спочатку потрібно приклеїти ті частини зображення, що знаходяться найдалі від нас, а потім накладати елемент за елементом, поступово просуваючись уперед. Оберімо колір паперу, з яким ми працюватимемо. Із білого паперу ми зробимо стовбур і гілочки берізки. З оранжевого, світло- і темно-жовтого — листя. Для лісу, на узліссі якого стоїть наша берізка, ми оберемо темно-зелений папір, а для трави — світло-зелений. Спочатку намалюйте майбутню картинку олівцем. Для лісу і трави відірвіть невеличкі клаптики паперу потрібних кольорів і прикладіть їх до своєї картинки. Якщо результат вам подобається — можна приклеювати. Тепер відірвемо смужечки білого паперу для стовбура і гілочок. Смужечки повинні бути ширшими з одного кінця і вужчими — з іншого. Прикладіть їх до картинки і приклейте спочатку стовбур, потім — віти. Відірвіть зовсім маленькі шматочки чорного паперу і приклейте їх подекуди до стовбура берізки. Дерево на узліссі в нас уже є. Нам слід прикрасити його листям. Нарвемо багато дрібних клаптиків оранжевого, світло- і темно-жовтого паперу. Приклеїмо їх до гілочок, накладаючи один на одний, як на справжньому дереві. Декілька листиків приклеїмо внизу під деревом, начебто вони вже облетіли. Дуже дрібні деталі важко відривати — їх можна намалювати фломастером. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу. VI. Підбиття підсумків (Відбувається обговорення учнівських робіт.) Учитель. Сьогодні ми з вами ознайомилися з поняттям «аплікація», з техніками паперових аплікацій, навчилися робити аплікацію з рваного паперу. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2120 | |
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько» |
Приголосні мають різний характер |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Свято, коли весело |
Всього коментарів: 0 | |