💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Абетка аплікації. Творче завдання. Берізка на узліссі

Урок 7. Абетка аплікації. Творче завдання. Берізка на узліссі

Мета: розкривати поняття «аплікація»; ознайомлювати учнів із техніками паперових аплікацій; надавати початкові навички роботи з рваною паперовою аплікацією; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси силуетних форм; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників. Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; кольоровий папір; клей ПВА; ємності для клею і води; пензлик для клею; серветки; клейонка; коробочка для елементів аплікації.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

Учитель. Ми вже ознайомилися з матеріалами та інструментами для малювання кольором і лініями.

 ♦ Пригадайте: що допомагає нам малювати кольором?

 ♦ А що допомагає нам малювати лініями?

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Стояла на узліссі Берізка. Стояла й зітхала, сумно опустивши віти. Пролітав повз неї Вітер:

— Чому ти сумуєш, люба Берізко?

— Як же мені не сумувати? У всіх дерев стовбури красиві — коричневі або шоколадні, жовті або зеленкуваті зі смужечками й візерунками, а в мене стовбур білий, нудний, зовсім нецікавий.

Замислився Вітер, як цій біді зарадити. Можна було б її стовбур різнокольоровими фарбами розфарбувати. Тільки де чарівницю Веселку шукати? Небо хмарами затягло, сонечко далеко сховалося, а без сонечка Веселку не побачити.

Підлетів до Вітру Дощик.

— Про що замислився, братику Вітре?

— Та ось не знаю, як Берізці допомогти.

— Ну це дуже просто! — вигукнув братик Дощик.— Малювати можна не тільки фарбами. Прикрасьмо Берізку аплікацією!

— Аплікацією? Ніколи не чув. Що це таке, братику Дощику?

— Слово це означає «прикласти», а що і до чого прикладати — це вже нам вирішувати. Можна використовувати кольоровий папір, соломку, засушене листя, билинки й квіточки, клаптики тканини, шматочки шкіри або хутра — тобто усе, що підкаже фантазія.

Замислився Вітер.

— Здається, я знаю, як біді Берізки зарадити! Ти, Дощику, стовбур Берізки змочиш водою, а я до нього поприкладаю билинки і грудочки землі. Вони до мокрого стовбура приклеються, і вийдуть дуже ошатні смужечки на білому фоні.

Так вони і зробили.

Подивилася Берізка на своє віддзеркалення в калюжці і зраділа. Такою вона красунею стала — очей не відвести! Стовбур у неї білий з темними

смужечками, віти-коси жовтими листочками-бантиками прикрашені. Стоїть Берізка на узліссі — здалеку її видно, немов свічка палає на темному тлі.

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

(Учитель демонструє репродукції картин, що зображують берези.) Бесіда

 ♦ Де побували художники, щоб намалювати ці картини?

 ♦ Як ви гадаєте, який період осені зобразили художники?

 ♦ Які фарби використовували художники? Яких фарб більше?

 ♦ Які настрої викликають ці картини?

 ♦ Як би ви назвали кожну з картин?

творче завдання. Бесіда

Учитель. На попередньому уроці ми з вами ознайомилися з лінією, контуром і силуетом.

 ♦ Згадаймо, які вони і чим різняться між собою?

Лінія і контур допомогли нам намалювати родину їжаків. А сьогодні ми покличемо на допомогу силует.

Силует — це зображення, зафарбоване одним кольором. його легко виконати з кольорового паперу.

 ♦ Скажіть, які матеріали й інструменти знадобляться нам для роботи з кольоровим папером? (Простий олівець, гумка, кольоровий папір, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці)

Ви, звісно, маєте рацію, але в нас немає ножиць! Що ж робити? Виявляється, наші руки цілком можуть їх замінити. Пропоную виконати портрет красуні-Берізки. Сьогодні ми будемо робити аплікацію з рваного паперу.

 ♦ розгляньте уважно рвані аплікації маленьких художників. З яких елементів складається зображення?

 ♦ Ми підготували для аплікації не білий аркуш, а кольоровий. Як ви гадаєте, чому? (Стовбур берези білий, на білому папері його не буде видно.)

V. Актуалізація вивченого матеріалу

слово вчителя

Під час роботи з аплікацією нам необхідно пам’ятати найголовніше правило: спочатку потрібно приклеїти ті частини зображення, що знаходяться найдалі від нас, а потім накладати елемент за елементом, поступово просуваючись уперед. Оберімо колір паперу, з яким ми працюватимемо. Із білого паперу ми зробимо стовбур і гілочки берізки. З оранжевого, світло- і темно-жовтого — листя. Для лісу, на узліссі якого стоїть наша берізка, ми оберемо темно-зелений папір, а для трави — світло-зелений. Спочатку намалюйте майбутню картинку олівцем. Для лісу і трави відірвіть невеличкі клаптики паперу потрібних кольорів і прикладіть їх до своєї картинки. Якщо результат вам подобається — можна приклеювати. Тепер відірвемо смужечки білого паперу для стовбура і гілочок. Смужечки повинні бути ширшими з одного кінця і вужчими — з іншого. Прикладіть їх до картинки і приклейте спочатку стовбур, потім — віти. Відірвіть зовсім маленькі шматочки чорного паперу і приклейте їх подекуди до стовбура берізки. Дерево на узліссі в нас уже є. Нам слід прикрасити його листям. Нарвемо багато дрібних клаптиків оранжевого, світло- і темно-жовтого паперу. Приклеїмо їх до гілочок, накладаючи один на одний, як на справжньому дереві. Декілька листиків приклеїмо внизу під деревом, начебто вони вже облетіли. Дуже дрібні деталі важко відривати — їх можна намалювати фломастером.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

VI. Підбиття підсумків

(Відбувається обговорення учнівських робіт.)

Учитель. Сьогодні ми з вами ознайомилися з поняттям «аплікація», з техніками паперових аплікацій, навчилися робити аплікацію з рваного паперу.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2123 | Рейтинг: 0.0/0
Школа ввічливості. Гостини
Охорона водойм
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та...
У царстві тварин
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]