Урок 6. Абетка малюнка: загадки ліній. Творче завдання. родина тихих їжачківМета: розкривати поняття «лінія як засіб виразності»; ознайомлювати учнів із поняттями «штрихування» і «силует»; надавати початкові навички роботи з лінією; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси лінійних форм; розвивати дрібну моторику руки; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості. Оснащення: Зоровий ряд: моток дроту; товстий шпагат; дерев’яна рейка. Обладнання: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників; навчальні роботи з методичного фонду; олівці: графітні, прості (тверді та м’які), воскові (пастельні), вугільні. Тип уроку: комбінований. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Бесіда Учитель. Ми вже ознайомилися з матеріалами та інструментами для малювання фарбами. Згадаймо їх! ♦ Назвіть матеріали та інструменти, які допоможуть намалювати малюнок, що складається з ліній. ♦ Як ви вважаєте, чим малювання олівцем відрізняється від малювання фарбами? ♦ Чим вам легше малювати — фарбами чи олівцями? Чому? III. Мотивація навчальної діяльності VI. Викладення нового навчального матеріалу Робота над формуванням умінь і навичок. Слово вчителя (Учитель розповідає про те, якими бувають олівці (на кожному олівці є маркування, що свідчить про тип грифеля; показує учням малюнки, намальовані різними олівцями. Пропонує відгадати, які малюнки якими олівцями виконані; демонструє різні типи ліній, утворені за допомогою дроту (хвилясті тверді та зиґзаґоподібні), товстого шпагату (хвилясті м'які та петлеподібні), рейки (прямі та ламані) і пропонує розглянути ілюстрації.) Зображення, створене за допомогою ліній, може бути штриховим, контурним і силуетним. Штриховий малюнок повністю або частково заповнюється лініями. Контурний малюнок складається тільки з ліній, що проходять по межі зображення. Силуетний малюнок заливається повністю всередині контура. Бесіда ♦ Уважно розгляньте малюнки. Які лінії використали художники? ♦ Поясніть, як характер ліній пов’язаний із зображенням. V. Актуалізація вивченого матеріалу Творче завдання Учитель Прочитаєм казку так — Тихо, тихо, тихо... Жив на світі пан Їжак й пані Їжачиха. Тихо вся сім’я жила, Без журби та лиха: В тихих їжаків була І дитина тиха. Ось родина вся іде Ввечері гуляти: Пан Їжак синка веде, Ну а поруч — мати. Край стежинки слуха дуб Тихе-тихе «туп-туп-туп». За С. Маршаком Подивіться, яка чудова родина завітала до нас у гості! Намалюймо їжака-тата, їжачиху-маму і маленьке їжаченя. (На дошці намальований горизонтальний прямокутник. Учитель показує, як скомпонувати загальну форму малюнка, щоб не залишалося порожнього місця, потім виконує роботу на дошці, завершуючи форму крок за кроком. Слід звернути увагу учнів на зміну характеру ліній: плавні — на черевцях та носиках їжаків; прямі, уривчасті — на голках, хвилеподібні — на квітках і травиці. За бажанням можна додати листочки — див. урок 3.) Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу. VI. Підбиття підсумків Для перевірки ступеня засвоєння матеріалу учнями вчитель може використати такі форми роботи (на власний розсуд). ним із них родину їжаків.) Варіант 2. Запитання • Скажіть, які лінії ми використовували, під час малювання їжачків? (Учні мають обґрунтувати свій вибір типів ліній для колючок, травички, листочків.) • Як ви вважаєте, чи можуть художники, які малюють фарбами, обійтися без олівців? Варіант 3. Навчальна гра «Я — олівець!» Учні класу об’єднуються у групи по 4—5 осіб. Учитель дає кожній групі по одному кольоровому олівцю. Учні мають уявити, що чарівник перетворив їх на олівець того кольору, який отримала їх група. Група разом вигадує, в який спосіб олівець слугуватиме людям і що для них намалює. Зобразити це потрібно без слів, тільки за допомогою міміки та жестів. Решта учнів мають відгадати, що намалював олівець. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2513 | |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ... |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Всього коментарів: 0 | |