Урок 4. Матеріали та інструменти: акварельні та гуашеві фарби. Творче завдання. танок повітряних кульокМета: ознайомлювати учнів із поняттям «колір як засіб виразності»; продовжувати ознайомлювати з акварельними і гуашевими фарбами; надавати початкові навички роботи з матеріалами; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати можливості різних видів фарб; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати почуття прекрасного. Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; різнокольорові кульки. Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Бесіда ♦ Які інструменти необхідні під час малювання фарбами? ♦ Як потрібно працювати пензлями? Розкажіть про послідовність дій. III. Мотивація навчальної діяльності IV. Викладення нового навчального матеріалу Слово вчителя (Учитель демонструє коробку з акварельними фарбами.) Подивіться: невеличкі ємності наповнені фарбами — це акварель. Їх ще називають водяними фарбами, тому що їх розводять водою. «Аква» в перекладі з латини означає «вода». Ви вже, мабуть, чули цю частину слів акваріум та аквапарк. Для того щоб виготовити акварельні фарби, кольоровий порошок змішують із клеєм, що легко розчиняється у воді. А ще додають мед і глицерин. Мабуть, хтось із вас має фарби з написом «медяні». Основна властивість акварелі — у тому, що вона прозора. Чим більше ми додамо до фарби води, тим світлішим вийде колір. Організація сприйняття творів мистецтва Учитель демонструє репродукції картин, які виконано акварельними фарбами. Бесіда ♦ Для яких зображень художники обирають акварельні фарби? ♦ Що можна сказати про малюнки, що виконані акварельними фарбами? (Вони прозорі, в них багато повітря.) ♦ Складіть невеличку розповідь за картиною, яку виконано акварельними фарбами. (Розповіді учнів.) Учитель (демонструє учням гуашеві фарби). На відміну від акварелі, коли виготовляють гуаш, до кольорового порошку додають не тільки клей, але й білило (тобто білу фарбу). Тому гуаш непрозора. Вона лягає на папір щільним, рівним шаром. Такою фарбою дуже зручно розфарбовувати великі поверхні. Художники використовують гуаш для яскравих декоративних малюнків. Працювати гуашшю дуже зручно. Якщо колір не дуже сподобався, завжди можно покласти зверху шар іншого кольору та виправити помилку. Для того щоб зробити колір світлішим, до гуашевих фарб додають білило. (Учитель демонструє репродукції картин, що виконано гуашевими фарбами.) Бесіда ♦ Для яких зображень художники обирають гуашеві фарби? ♦ Що можна сказати про малюнки, що виконані гуашевими фарбами? Складіть невеличку розповідь за картиною, яку виконано акварельними фарбами. (Розповіді учнів.) V. Актуалізація вивченого матеріалу Учитель (пропонує учням відгадати загадку): За хмари, в сонечну блакить Я легко, вільно, швидко Отак би й полетіла вмить, Якби не клята нитка! (Повітряна кулька) Робота над формуванням умінь і навичок Навчальні вправи (Учитель пропонує учням намалювати різнокольорові повітряні кульки на білому папері акварельними фарбами, а на кольоровому папері — гуаше-вими; пояснює послідовність виконання завдання.) Учитель. Спочатку намалюємо повітряні кульки простим олівцем на білому та кольоровому папері. Повітряні кульки можуть мати різну форму. (Учитель демонструє справжні повітряні кульки.) Спочатку намалюємо два великих кола, потім домалюємо мотузочки. (На дошці намальований вертикальний прямокутник. Учитель показує, як скомпонувати загальну форму малюнка, щоб на аркуші не залишалося порожнього простору, потім виконує роботу на дошці, завершуючи форму крок за кроком. Учитель показує, як виконати роботу спочатку олівцем, а потім — акварельними фарбами.) Промиємо пензлик і знімемо зайву краплю об край баночки з водою. Змочимо папір усередині контура нашої кульки. Наберемо на пензлик фарбу і коловим рухом нанесемо її на змочену поверхню. З одного боку залишилося більше води, з іншого — малюємо майже сухим пензлем. (Кульки і мають бути різнокольоровими за бажанням учнів.) Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу. VI. Підбиття підсумків Учитель пропонує дітям уважно розглянути готові малюнки та визначити, чим схожі зображення, створені за допомогою різних видів фарб, а чим — відрізняються. Коментар На уроці учні мають засвоїти різницю між акварельними та гуашевими фарбами; набути первинних навичок роботи з різними матеріалами. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3310 | |
У царстві тварин |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Школа ввічливості. Гостини |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
Всього коментарів: 0 | |