💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Виражальні можливості ліній. Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви. Їжачок-хитрячок

Тема. Виражальні можливості ліній. Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви. Їжачок-хитрячок

Мета: освітня – повторювати види ліній та їх виражальні можливості; звертати увагу на те, що лінії можуть бути різної товщини; познайомити з технікою графічного малювання та його особливостями; закріплювати поняття «лінія як засіб виразності», навички розміщення зображення на аркуші паперу, виконання лінійного малюнка; розвивальна – продовжувати формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси лінійних форм; розвивати естетичний смак, вміння визначати форму предмета, підбирати лінії для малювання; стимулювати розвиток допитливості; виховна – виховувати в дітей художньо-естетичний смак, інтерес до художньої творчості.

Обладнання: Образотворче мистецтво. 1 клас: Альбом-посібник/ С. К. Трач,

М. І. Резніченко. – К.: Богдан, 2012. – 40-41 с. Усі уроки образотворчого мистецтва. 1 клас: Плани-конспекти уроків/ Н.А. Горошко. – Х.: Основа, 2012. – 151-158 с. Образотворче мистецтво. 1 клас: Конспекти уроків/

Л. В. Фесенко, З. О. Черниш. – Х.: Ранок, 2012. – 136-141 с. Кошик, іграшка їжак, наочність.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1. Привітання.

- Добрий день!

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

II. Мотивація навчальної діяльності.

- Послухайте віршик і дайте відповіді на запитання.

Лінія по аркушу гуляє,

Слід по собі залишає:

Природа, гори і поля –

Це моя рідна земля.

- Про що йдеться у віршику?

- Із якими лініями ви познайомились на попередніх уроках?

- А як ви думаєте, які лінії бувають за настроєм?

- Які емоції передають ламані лінії? Які предмети можна зобразити цими лініями?

- Які емоції передають хвилясті лінії?

- Діти, скажіть хто на цих малюнках добрий, а хто злий?

III. Оголошення теми та мети уроку.

- На сьогоднішній урок до нас прийшов незвичайний лісовий гість, який допоможе нам дізнатися ще багато цікавого про види ліній та їх виражальні можливості.

- Давайте спробуємо впізнати цю тваринку.

В ліс ми з друзями пішли,

Диво дивне там знайшли.

Як клубочок, ця тваринка,

Вся в колючках в неї спинка.

Хай собі затямить всяк,

Зветься дивний звір ... (Їжак)

IV. Пояснення нового матеріалу.

1. Бесіда.

- Їжачок-хитрячок приніс до нас багато цікавих завдань. Сьогодні ми створимо художній образ за допомогою одного з виражальних засобів графіки – лінії. Давайте розглянемо світлини та твори митців.

- За допомогою яких виражальних засобів вони створені? (Відповіді дітей: «Ці твори митці створювали за допомогою ліній: вертикальних, горизонтальних, похилих, ламаних. Лінію ми спостерігаємо і в природних об’єктах: віти дерев в інеї, слід від літака на небосхилі тощо»).

2. Виконання практичних вправ.

- Ось перше завдання Їжачка. Він пропонує нам згадати і намалювати на аркуші лінії різного накреслення.

- Я буду називати лінії, а ви повинні накреслити їх на аркуші. (Пряму, вертикальну, горизонтальну, похилу, хвилясту, ламану).

-А тепер за допомогою цих ліній швиденько намалюйте предмет, який ви собі уявляєте. (Сонце, хмарки, дерево, квітка, паркан тощо).

V. Практична робота.

Наш Їжачок-хитрячок

Вдів кожух із голочок.

Грибочки та яблучка збирає

Та в скриньку на зиму ховає

1. Бесіда.

- Про кого йде мова у віршику? (Правильно, про нашого Їжачка).

- А що ви про нього знаєте?

- Який Їжачок на вигляд?

- Де він живе?

- Де можна його побачити?

- Чим полюбляє ласувати Їжачок?

- Що зробить Їжачок, якщо ми його торкнемось?

- Чому в народі кажуть, що в Їжачка сто голочок?

2. Робота в альбомах.

- Відкрийте свої альбоми на сторінці 41 і подивіться чого бракує нашому Їжачку?

- Давайте допоможемо йому одягнути шубку, але перш ніж це зробити, давайте згадаємо, які лінії нам допоможуть зобразити голки Їжачка? (Короткі, похилі або ламані).

- Молодці, подивіться як зраділи ваші Їжачки на малюнку.

- А як ви думаєте чому вони зраділи? Навіщо Їжачкам колючки? (Щоб допомагати своїм діткам збирати горішки та грибочки, та захищати від ворогів свою родину).

3. Фізкультхвилинка.

- А зараз давайте трохи відпочинемо. Підведіться будь ласка.

Лінія до моря завітала

І хвилькою ніжною заграла.

Та раптом вітер все змінив

Й велику хвилю утворив.

4. Робота в альбомах.

- Погляньте, друзі, які чудові образи Їжачка створили митці і щоб наш Їжачок не сумував нам потрібно намалювати йому друга.

- Як ви думаєте, якою лінією ми зобразимо мордочку, носик, животик Їжачка? (Хвилястою, прямою). Отже, взялися за роботу.

VI. Підсумок уроку.

1. Презентація учнівських робіт.

- Наш Їжачок-хитрячок дуже задоволений, що у нього з’явилося багато друзів.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (29.12.2013)
Переглядів: 5294 | Рейтинг: 2.0/1
Незвичайний стадіон
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]