Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками. Кругові приклади
Тема. Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками. Кругові приклади.
Мета: вчити складати приклади на додавання і віднімання за малюнками, ознайомити з поняттям «кругові приклади», формувати вміння обчислювати кругові приклади, знаходити невідомий доданок. Закріплювати знання про склад числа 10. Виробляти усвідомлені і міцні обчислювальні навички, навички читання різними способами рівностей, що містять дії додавання і віднімання, письма вивчених цифр і знаків. Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, інтерес до пiзнання навколишнього світу, ціннісне ставлення до природи. Формувати математичну, соціальну компетентності. Виховувати дисциплінованість, сумлінність, здатність до подолання труднощів, працелюбство, почуття взаємодопомоги, любов до рідного краю, бажання захищати і примножувати багатства природи; викликати почуття відповідальності, радості за виконану роботу. Основні завдання психосоціального розвитку: розвивати логічне мислення, довготривалу образну пам’ять, увагу, спостережливість, розумові здібності, самостійні пошукові дії, інтерес до пiзнання навколишнього світу, ціннісне ставлення до природи. Передбачувані результати: Знати: поняття «кругові приклади». Вміти: складати приклади на додавання і віднімання за малюнками, обчислювати їх, читати приклади на додавання і віднімання різними способами, розв’язувати кругові приклади, працювати групою, в парі. Цінувати: час, природу рідного краю. Організація навчальної діяльності: 1.Загальні методи навчання: демонстративний, діалогічний, евристичний, інтерактивні 2. Методи викладання: стимулюючий, спонукаючий, пояснювальний. 3. Методи виявлення знань учнів: усний, письмовий. 4. Форми організації навчального процесу: фронтальна, групова, індивідуальна, парна. 5. Методи роботи учнів: виконавський, частково-пошуковий. 6. Етапи виявлення знань: фронтальний, індивідуальний, груповий. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання: мультимедійне обладнання, малюнки риб, конверт із геометричними фігурами. Хід уроку Слайд 1 (Тема уроку) І Етап орієнтації – День у нас сьогодні незвичайний. А чому? Бо гості до нас завітали. То ж привітайте, діти, гостей: – Добрий день! Раді вітати вас в нашій оселі. Зичимо щастя, здоров’я, добра. – Сядьте, діти, рівненько, Руки покладіть гарненько, Вище голову підніміть, Свої плечі розверніть, Посміхніться всі до мене Веселіше подивіться. Очі дивляться – (діти) та все бачать. Вуха слухають – (діти) та все чують. Голова – (діти) думає. Яким буде урок (діти) – цікавим! Які у мене діти? – (діти) найкращі! Нехай мої та ваші надії здійсняться. ІІ Етап представлення теми та очікування навчальних результатів – Погляньте на екран. (Слайд із картинкою забрудненої річки) (Показ картини супроводжується словесним описом). Сохне річка вiд безводдя. Стала зовсiм заболочена й мiлка. Тiльки жаби хороводять, де рогiз i осока. А там, де у спеку купались, Вода ж була, як шовк м’яка. Нинi ж – захiмiзувалась І вiд рiчки все втiка. Вправа «Мікрофон» – Який настрiй викликала у вас ця картина? – Як називаються рiчки, що протiкають у нашій місцевості. (Слайд річки Охтирка та Ворскла). – Які вони? – Чи завжди вони мають такий привабливий вигляд? – Так, на жаль,ні. Ріки потребують людської допомоги. – Так що, діти, допоможемо їм? Щоб рiчку врятувати i повернути її мешканцiв, сьогоднi на уроцi: ( Слайд Малюнковий план) Ми будемо мiркувати, А також рахувати, Приклади складати, Красиво писати, Свiй розум розвивати. Ми продовжимо вчитися складати та обчислювати приклади на додавання i віднімання за малюнками, дізнаємося, які приклади називаються круговими, навчимося їх розв’язувати . Своїми знаннями очистимо від забруднення річку. ІІІ Етап надання необхідної інформації – Починаємо свою роботу. Погляньте на слайд Діставати бруд із річки будемо за числами, зазначеними на предметах, що забруднили річку. – Назвіть числа у порядку зростання. – А зараз у порядку спадання. – Яке з цих чисел найбільше? Яке найменше? – Який ряд утворюють числа від 1 до10? (Числа утворюють натуральний ряд чисел) Вправа «Незакінчене речення» : – Продовжіть незакінчене речення… – Мені подобається число…, його сусіди … і… – Перше завдання під якою цифрою? Так, це 1. – Увага! Зараз у нас цікава хвилинка – математична розминка. Якщо ми правильно виконаємо всі завдання, то зможемо дістати пляшку з-під напою «Живчик». – Математичну розминку почнемо з гри «Назвати відповіді» – Уважно слухайте, швидко лічіть і відповідайте. 1) На лугу пасуться гуси. Їх пасе мала Ганнуся Шість гусей ще біля броду, Троє вже ввійшло у воду. Ми попросимо дітей Полічити всіх гусей. (Гусей 9) – Який приклад ми склали,щоб знайти відповідь. Чому склали приклад на додавання? – Як називається запис 6 + 3= 9 – Як називаються числа при додаванні? – Яке з чисел на додавання найбільше? – Прочитайте приклад різними способами. 2.) Зловив Василь наш 7 риб, 2 з них у воду зразу – стриб! Вiдповiдайте, рибок скiльки Тепер зосталось у Василька? (5) – Назвіть приклад. Чому склали приклад на віднімання? – Назвіть як називаються числа при відніманні. Яке з чисел при відніманні найбільше. Чому? – Продовжуємо математичну розминку грою «Математичний струмочок» та пригадаємо склад числа 10. (У дітей на партах лежать картки з цифрами. Діти виходять з ними до дошки. Кожний із учнів повинен знайти свою пару, щоб сума чисел склала 10) – А зараз погляньте на слайд давайте допоможемо нашим улюбленим героям Плюс Плюсовичу та Мінус Міносовичу розв’яжемо алгоритм (ланцюжок) прикладів. – Починаємо…. – Ми вдало провели математичну розминку і очистили річку від пляшки, працюємо далі. Наступне наше випробування під яким номером? (2) Якщо ми виконаємо його, то дістанемо з річки що? Так – черевик. – Це завдання, яке по порядку?(Друге) – Чим позначаємо число 2 під час письма? ( Число 2 позначаємо цифрою2) – Пригадуємо, що цифра 2 складається з трьох елементів: верхнього правого заокруглення, довгої прямої похилої лінії та горизонтальної хвилястої лінії. Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у довгу пряму похилу лінію, яку ведемо вниз, не відриваючи руки, до середини нижньої сторони квадрата. Від неї ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до нижнього кута квадрата. Погляньте на слайд Розпочинаємо каліграфічну хвилинку Зошит навскіс кладемо, В руки ручки беремо, Сіли рівно всі на диво, Дітки, пишемо красиво! Кожну цифру, кожен штрих – Клас працює, клас притих. – Напишіть каліграфічно цифру 2 за зразком. – Визначте цифру-красуню. Погляньте зник черевик – Але ще залишилась пара черевиків. А що означає пара? – А щоб вона зникла розгляньте підручник на с.5,2– 52 і давайте виконаємо завдання під №1 – складемо приклади на віднімання за малюнками. – Скільки було сніговиків? – Скільки сніговиків розтануло? – Якщо сніговики розтанули, їх більше чи менше число стало? – Якою дією шукаємо менше число? – Складіть приклад на віднімання. (6-2=4) – Отже, скільки сніговиків залишилося? (Залишилося 4 сніговика) – Запишіть приклад на дошці та у зошиті. – Складіть приклад на віднімання за малюнком, що справа. – Скільки літаків на злітній смузі було спочатку? – Скільки їх злетіло? – Який приклад ми складемо, щоб дізнатися скільки літаків залишилося? (5-2=3) – Чому на віднімання? – Запишіть приклад 5-2=3 на дошці і в зошиті. Пам’ятаємо як треба покласти зошити, як правильно сидіти під час письма, як тримати ручку. Запишіть приклади та підкресліть цифру2. Якщо ви її написали правильно, то зробіть її королевою. – Скажіть як називається число 2 у цих прикладах? (Число 2 називається від’ємником) – Ви вміло виконали це завдання і тому очистили річку від взуття. Фізкультхвилинка Всі ми гарно працювали, Всі чудово рахували, А тепер відпочиваємо Разом із сонечком співаємо ІІІ. Етап вивчення нового матеріалу. Інтерактивна вправа – Зараз нам потрібно виконати завдання під № 4, очистити річку від консервних банок-бляшанок та повернути рибок у водоймище. Попрацюємо у друкованому зошиті і виконаємо завдання №1. Перед нами незвичайний ланцюжок. А чому він незвичайний ви мені скажете, коли ми виконаємо дії над числами у ланцюжку. Починаємо виконувати завдання з коментуванням. Читаємо приклади і вставляємо результат у зошити. – Що ви помітили? Погляньте уважно на слайд – Отже, можна сказати, що результат попереднього прикладу є початком наступного. Такі приклади називаються круговими і позначаються певним значком. Зверніть увагу на лівий кутик слайду. Це символ кругових прикладів . – Погляньте у підручник на завдання 3. Що ви бачите біля номера? Про що говорить нам цей символ? (він нам говорить, що приклади кругові). На якій квіточці сиділа бджілка? (4+6) – Чому вона перелетіла на квітку 10-2? – Як далі треба летіти бджілці, щоб розв’язати кругові приклади? Погляньте на слайд. Будемо обчислювати кругові приклади і записувати їх на дошку і в зошит. 4+6=10 9–3=6 10-2=8 6–3=3 8–3=5 3+4=7 5+4=9 7+3=10 – Звернніть увагу ще раз на приклади, що ми записали і переконайитеся в тому, що вони кругові, адже результат попереднього прикладу є початком наступного. – Зверніть увагу на слайд. Консервна банка №4 зникла. Продовжуємо рятувати нашу річку – Працювати будемо групами. – Погляньте на рибки, які у вас є на парті. Назвіть їх. Вони всі водяться у чистих річках. Рибки допоможуть вам об’єднатися у групи . У групах ви повинні на великих рибках вставити у прикладах пропущені числа і вказати їх назву. – Діти підніміть великі рибки. Давайте об’єднаємося в групи відповідно до великої рибки.В кого рибка карась об’єднуються до великої рибки карась, (і так далі)… – У нас утворилися такі групи: Група «Карасі» Група «Окуні» Група «Щуки» Група «Йоржики» ¬ Не забудьте вибрати доповідача. – Розпочинаємо презентацію груп. Доповідач доповідає, а діти порівнюють з відповіддю на слайді Презентація роботи в групах. – Доповідач групи «Карасики» повідомляє – Слово надається лідеру групи «Окуні» – Доповідає представник групи «Щуки» – Повідомляє група « Йоржики». – Я вашою роботою задоволена. Ми дістали з водойми консервні бляшанки №5,6. Фізкультхвилинка для очей Оченята роблять вправи: Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз Оченятами дивись. – Працюємо далі. Потрiбно очистити річку від нафтових плям. – Щоб зникли плями нам треба виконати завдання №2 у друкованому зошиті. Погляньте на нього. Треба скласти два приклади на віднімання до прикладу на додавання. Завдання будемо виконувати на вибір. Зверніть увагу на приклади. Зліва малюнок із ляльками: треба скласти приклади, але в них є підказка – деякі числа вказані, а до малюнка з автомобілями – справа – такої підказки немає, тому завдання трішки складніше. Тому зробіть свій вибір правильно. Хто вважає, що зможе скласти приклади до малюнка з ляльками, виконує ці приклади, а кому під силу приклади до малюнка справа, будь ласка, виконуємо. – Погляньте на слайд, перевірте правильність виконання прикладів. Хто складав приклади до малюнка з ляльками підніміть руку. Хто не зробив помилок – погладьте себе по голівці . ( Так само з автомобілями) 4+3=7 6+3=9 7–4=3 9–6=3 7–3=4. 9–3=6 ) Нафтові плями зникли – А тепер за планом порятунку завдання під №9. Давайте очистимо річку від поліетиленового пакету. Попрацюймо з геометричним матеріалом. Необхідно з поданих у конверті геометричних фігур скласти макет «Люд6ни», яка буде охороняти природу. Робота в парі – Попрацюйте в парі. (Працюють за партами та одна пара біля дошки) – Які геометричні фігури ви використали і в якій кількості? – Порівняйте свого геометричного чоловічка зі складеним на дошці. Яких фігур у вас не вистачає і скільки? – Поліетиленовий пакет зник, спасаємо від сітки жабку і повертаємо всіх мешканців річки у чисте водоймище. ІV Етап підведення підсумку уроку – Настав час пiдвести пiдсумок уроку. Граємо гру «Так чи ні?» 1) Я вважаю, що доданок, доданок, сума – це компоненти дiї додавання. 2) Я вважаю, що 9–3 =7 З) Я вважаю, що приклади, в яких результат попереднього прикладу є початком наступного – це кругові приклади. 4) Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони, 3 вершини. 5) Я вважаю, що 10 більше 0. Діти, всі завдання розв’язали, Перешкоди подолали Тож мерщій, часу не гайте, Що робили – пригадайте. – Що було цікавим? – Що корисного для себе ви дізналися на цьому уроці? – Дiти, чи допомогли нашi знаная з математики врятувати рiчку? – Згадайте, якою була річка на початку , а якою стала тепер. – Діти, яким був наш урок? – Як ви думаєте, чи можна вважати наш урок вдалим? – Потисніть один одному руки за нашу гарну роботу. І на згадку про наш урок отримайте сюрприз, який завжди вам підказуватиме, що саме такими чудовими повинні бути наші Охтирські краєвиди. | |
| |
Переглядів: 1389 | |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Народні традиції і здоров'я |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Всього коментарів: 0 | |