Збільшення та зменшення чисел на кілька одиниць. Розв’язування задач
Тема: Збільшення та зменшення чисел на кілька одиниць. Розв’язування задач. Мета: розкрити зміст понять на 1 більше, на 1 менше; формувати вміння та навички складати і розв'язувати задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць; удосконалювати навички розв'язання прикладів; розвивати логічне мислення, уважність, зацікавленість в отриманні нових знань. Обладнання: демонстраційний матеріал, індивідуальний лічильний матеріал, набір чисел, малюнки. Тип уроку: урок-подорож ХІД УРОКУ I. Організаційний момент – Сьогодні у нас не звичайний урок математики, а урок-подорож до лісової школи. Запросив нас туди поважний вчитель Кар-Карич. Але просив розв’язати його завдання. II. Усна лічба 1. Відгадати загадки-вірші. • Три сороки прилетіли, Стрекотіли, стрекотіли... Глянь! Он дві іще летять, Стрекотух вже стало... (п'ять). • Пташка мала пташенят, П'ять сіресеньких малят. Раптом трапилась біда: Випало одне з гнізда. Скільки пташенят тоді Залишилось у гнізді? (5 – 1) • Сидів хлопчик біля річки, Він піймав аж три плотвички. Кошенятко одну вкрало. Скільки рибок в хлопця стало? (3 – 1) Каже мати Квочка: В мене три синочка, На дві більше дочки. Скільки дочок в квочки? (5) Такі задачі ми ще не розв'язували. В нашій сьогоднішній подорожі ми вперше зустрінемося з подібними задачами і навчимося їх розв'язувати. 2. Розв'язання прикладів. – Кар-Карич хоче познайомити нас зі своїм другом Лосяшем і просить допомогти йому справитися з шишками. – Найкраще із лісових друзів математику знає хрюшка Нюшка, вона приготувала завдання і для вас. (Приготувати лічильний матеріал.) III. Вивчення нового матеріалу 1. Робота з демонстраційним матеріалом Веселий їжачок дає завдання. • Виклали 5 яблук. Груш стільки ж та ще 1. - Чого більше? - На скільки? - Як полічити груші? Висновок: якщо стільки ж та ще 1, то стане більше, отже, виконуємо дію додавання. • Яблук 5. Грибів – стільки ж, без 1. – Чого менше? – На скільки? – Як полічити гриби? – Висновок. Якщо стільки ж, але без 1, то стає менше, отже, виконуємо віднімання. – На сторінці підручника ми зустрінемося ще з одним другом лісової школи ведмедиком Копатичем. 2. Робота з підручником. – На малюнку вгорі скільки всього капусти? – Що зробив зайчик? – Скільки залишилось? – Стало менше чи більше? – Який приклад склали? 4 - 1 = 3 (Учень записує на дошці) – На малюнку знизу скільки капусти? – Скільки зайчик привіз? – Стало більше чи менше? – На скільки? – Скільки стало всього? 3 + 2 = 5 (Учень записує на дошці) Висновок. Якщо зменшуємо, то виконуємо дію віднімання, збільшуємо — додавання. – Навчається у лісовій школі кролик Крош. Йому найбільше подобаються фізкультхвилинки на уроках. Пропоную показати Крошу, як це робимо ми. Фізкульхвилинка Треба дружно всім нам встати, Фізкультпаузу почати: Раз, два — руки вгору, Три, чотири — руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, Руки в боки, А тоді ще три прискоки, 1,2,3- Присідаєм нараз більше. 1,2,3,4- Тихо всі за парти сіли. IV. Закріплення матеріалу 1. Робота над задачею Кар-Карич просить вас допомогти перевірити, чи правильно Пін склав задачу. - На березі сиділи 2 жабки, а в очереті — на 1 більше. - Це задача? (Ні) Чому? (Не вистачає питання.) - А що сказала жабка? (Умову) - Скільки жабок в очереті? (Питання) - На скільки більше? (На 1) - Яку дію будемо виконувати? (Додавання) - Як розв'язати? (2 + 1=3) - Чому додавали? (Тому, що в очереті їх було більше.) 2. Робота в зошиті. – Каліграфічна хвилина. Записують – числа від 10 до 0, зменшуючи на 1; – від 0 до 10 – збільшуючи на 1. – Геометричний матеріал. Порівнюють круг, трикутник і квадрат. Малюють на 2 більше. – Робота над задачею. В одному акваріумі було 4 рибки, а в другому – на 2 рибки більше. Скільки риб плаває в другому акваріумі? - Що відомо про рибок у другому акваріумі? - Яку дію необхідно виконати? - Запишемо розв'язання у зошиті (один учень – біля дошки). Перевіряємо запис на дошці. Перевіряємо свій. Хто правильно записав – поплескайте у долоні. 4 + 2 = 6 Відповідь: 6 рибок у другому акваріумі. Полічимо гриби, що нам принесла білочка у кошику. Відомо, що їх на 1 менше, ніж 9. Самостійно записуємо розв'язання. 9+1 = 8 (грибів у кошику). Учні перевіряють, аплодують, якщо приклад розв'язаний правильно. V. Підсумок уроку - Пригадайте, яке відкриття ми зробили під час подорожі до лісової школи. - Діти відповідають: - Якщо збільшувати кількість на якесь число, то необхідно додавати, якщо зменшувати — віднімати. - Давайте подякуємо Кар-Каричу за цікаву подорож та перевіримо наші здобутки. • У Катрусі є 5 копійок, у Данилка – на 2 копійки більше. Скільки копійок у Данилка? (7) • Печиво коштує 10 копійок, цукерка – на 1 копійку дешевша. Скільки коштує цукерка? (9) | |
| |
Переглядів: 1550 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Водойми України |
Всього коментарів: 0 | |