Тема: Число і цифра 3. Порівняння чисел у межах 3. Написання цифри 3. Порівняння довжини і товщини предметівМета: Розкрити зміст поняття число і цифра 3;ознайомити учнів з утворенням числа 3, учити писати цифру 3, порівнювати числа в межах трьох; порівнювати предмети затовщиною, користуючись словами: «товстий», «тонкий», «товщий», «тонший», «однакові». Закріплювати вміння порівнювати предмети за довжиною. Розвивати увагу, пам'ять, мислення, творчі здібності учнів. Виховувати самостійність, допитливість. Обладнання: Таблиці, предметні малюнки, ілюстративний матеріал, повітряні кульки, віяла. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент 1. Добрий день, мої любі діти! Я щаслива зустріти вас. Хай вам радісно сонечко світить Й будем вчитися… В добрий час! - Завжди радісно зустріти поруч друга. Правда, діти? Діти. Так. - Дуже корисно уміти все робити. Правда, діти? Діти. Так. - Як важливо розуміти все на світі. Правда, діти? Діти. Так. Тож до справ беремось – Навчимось і розберемось, А усіх, що є в гостині, Привітаємо ми нині. Любі діти, у наш клас Завітали люди щирі. Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром. Діти. Ми вам раді, добрі люди, І вітаєм щиро вас, Та запрошуєм ласкаво На урок у перший клас. Учень. Ми вам хочемо сказати, Що ми діточки завзяті. Учень. Мрієм знати все довкола, І тому прийшли у школу. Учень. Ну, а тут не до забави: Цифри, віршики і вправи. Вчитель. (До гостей). – Ось так, шановні гості! - Дітки, який у вас настрій? Сядьте зручно. Усміхніться. Заплющіть оченята. Тихо промовте: Я вчуся. Я хочу вчитися. Я працюю. Я готовий до праці. - Знову день почався, діти. Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішати – Кличе в подорож дзвінок. А урок наш незвичайний, «Грою» всі його зовуть. Щоб урок цей був цікавим, Ти активним мусиш буть. ІІ. Повторення і закріплення вивченого 1.Усний рахунок. -Я знаю, що ви любите грати, і зараз ми пограємо в ігри, а в які – ви виберете самі, діставши листочок з назвою гри з повітряної кульки. А) Гра «Лічба ланцюжком у прямому і зворотному напрямі». (Один учень починає називати числа підряд від одного, але за командою вчителя «Стоп!» зупиняється і продовжує інший ). Б)Гра «Оплески». ( В долоні плещуть стільки разів, скільки я покажу предметів). В)Гра «Весела лічба». Віршовані задачі з логічним навантаженням. А) Ось листок та ще листок. Заховався між квіток. Вам просте завдання, діти: Ці листочки полічити. (2) На горбочку біля річки Випурхнули із травички Два метелики біленькі, Потім ще один жовтенький… Ви їх, дітки, не ловіть, А швиденько полічіть. (3) Дві синички, дві сестрички, У зеленому гаю, Там і ніжний соловейко Веде пісеньку свою. Лине звідти дзвінкий сміх Порахуйте, скільки всіх?(3) Сестричка з’їла 3 яблучка, братик – 4 яблучка. Скільки яблучок з’їла бабуся? Г) Вправа на співвідношення цифри з кількістю предметів. ( На набірному полотні групи предметів з одного, двох і трьох предметів). - Покажіть цифрами, скільки предметів у кожній групі. Д) Читання записів: 2=2, 1<2, 2>1. ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Повідомлення вчителя. - Є чимало країн на світі, великих і малих; далеких і близьких. Та є серед них кілька казкових, чарівних, незвичайних. Одна із таких країн – Математика. Знаходиться вона так далеко, що не доїдеш до неї автобусом, не домчиш поїздом, на допливеш кораблем, на долетиш літаком. Лише думкою та розумом можеш побувати там. Живуть у цій країні числа, цифри, знаки, геометричні фігури та геометричні тіла. І живуть вони дружно, без сварок, бо дотримуються давно встановлених математичних законів та правил. Розміщена країна Математика на рівній місцевості, яка поділена синіми лініями на клітинки так само, як учнівський зошит. Є у країні місто нулів, місто одиниць, місто двійок, місто трійок, місто четвірок, місто п’ятірок, місто шісток, місто сімок, місто вісімок, місто дев’яток, місто десяток.. І у кожному містечку відбуваються свої події, свої історії… 2. Пояснення нового матеріалу. ( На дошці виставлені групи предметів, по 3 однакові в кожній групі: 3 білочки, 3 яблучка, 3 чебурашки. - Скільки білочок? Скільки яблучок? Скільки чебурашок? - То яке число сьогодні будемо вивчати? Фізкультхвилинка Рученьки всі розвели, підвели їх догори. Кулачками потрусили, руки знову опустили. Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини. Головою покрутили вліво - вправо, повторили. А тепер часу не гаймо і до казки поспішаймо. 3. Робота з підручником. а) Бесіда за малюнками в підручнику. - Розгляньте малюнки крокодилів. Скільки крокодилів зліва? Скільки справа? Скільки їх всього? Розгляньте друковану цифру 3. б) Бесіда за вправою 1 (с. 12). - Розглянемо, як можна утворити число 3. На малюнку зліва 2 бусинки. Справа – до двох бусинок додали ще одну. Скільки стало бусинок на нитці справа? Як утворили число 3? в) Порівняння чисел 3 і 2, 3 і 1,, за вправою 3. 4. Показ написання цифри 3. Робота у зошиті, с. 10. а)- Послухайте віршик і скажіть, що рахували поросята? Якось троє поросят рахували все підряд: Три дубочки у гайку, три горішки на пеньку. У Наф-Нафа – три хустинки, У Нуф-Нуфа – три кофтинки. Тут Ніф-Ніф заговорив: «Всіх нас разом також три!» «От так диво! – всі регочуть, - Всюди трійка лізе в очі!» б) Визначення по три предмети на малюнку у зошиті, с. 10. в) Показ написання цифри 3. г) Написання цифри 3 учнями. 5. Казка про трійку. - Трійка дуже пишається тим, що схожа на велику букву «зе» або на два місяці, які з’єдналися ріжками. Верхній менший, півовал завжди катається на нижньому, більшому. І погукує: «Тр-тр-тр!» Якось третього дня тижня пішла трійка до лісу по гриби. Недовго блукала лісовими стежками – а кошик уже повний. Лежать у ньому три боровики, три лисички, три опеньки, три сироїжки. Бачила трійка три мухомори та брати не стала, бо знала, що вони отруйні. Але для деяких лісових мешканців мухомори – звичайна їжа. (Виховний момент про ліс) 6. Продовження роботи в зошиті. а) Написання цифри 3. б) Написання цифр 1, 2, 3. в) Малювання світлофорчиків. г) Малювання в пустому кружечку. Фізкультхвилинка ІV. Закріплення нового матеріалу 1. Хвилинка – цікавинка. - Число 3 завжди вважалося числом казковим, чарівним. У багатьох казках ви знайдете розповіді про трьох багатирів, про три бажання, про трьох ведмедів. А ще у нашому державному символі – Гербі – у Тризубі відображено триєдність життя. Це – Батько, Мати, Дитя, які символізують собою Силу, Мудрість, Любов. 2. Називання предметів, кількість яких три є у класі. ( Три квітки на підвіконні, три державні символи, три дошки, три квітки над дошкою, три лисички на столику, три малюнки з цифрами і т. д.). 3. Гра «Де сховалась цифра?» а) Розфарбовка малюнка. VІ. Підсумок уроку 1. Гра «Мікрофон». -Яке нове число і яку нову цифру вивчили на уроці? -Як утворити число 3? 2. Гра «Угадай цифру». (За малюнками) 3. Робота у парах. - Яка група швидше викладе цифру 3 із стрічки? 4. Вивчення лічилки. Приступаємо до гри: М’яч один, а нас аж три. Грався сам. І грались вдвох. А тепер пограєм втрьох. Раз, два, три – Приступаємо до гри. - Молодці, діти, сьогодні ви продемонстрували хороші знання, які необхідні вам у подальшому житті. Ми старалися сьогодні всі справи як слід робити, правда, діти? Діти. Так. - Щось вдалося, не вдалося, чогось ще встигнемо навчитися, правда, діти? Діти. Так. -А тепер пора прощатись, Раді з вами зустрічатись. Діти. До побачення! | |
| |
Переглядів: 8130 | |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Бджілка мала, та й та працює |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Всього коментарів: 0 | |