Тема: Кількісна та порядкова лічба. Порівняння предметів за висотою. Поняття кожний, решта. Підготовчі вправидо написання цифрМета: ознайомити учнів з порядковою лічбою предметів, з відношеннями кожний, решта; вправляти учнів в кількісній та порядковій лічбі; продовжувати підготовку до написання цифр; розвивати гнучкість мислення, увагу, пам’ять; формувати позитивне ставлення до предмета, дбайливе ставлення до своїх речей. Обладнання: лічильний матеріал (різні за розміром геометричні фігури, фігури тварин), ндивідуальний лічильний матеріал (палички), математичні віяльця; екран, комп’ютер, мультімедійна презентація. Хід уроку І. Організація класу 1.Дзвінко пролунав дзвінок – Всім пора нам на урок. Все у нас уже на місці, Залишилось тільки сісти. -Кому дозволимо першими сісти? (Дівчаткам.) - Так, спочатку краса … (Сідають дівчатка.) - А потім – сила … (Сідають хлопці.) - А тепер … Сядьте, діти, всі гарненько, Руки покладіть рівненько, Голову вище підніміть, Свої плечі розведіть. Мені, діти, усміхніться Веселіше подивіться! 2. Логічна розминка. Гра «Запитую – швидко відповідай». - Яка пора року настала? (Осінь.) Який зараз місяць? (Вересень.) Який сьогодні день тижня? (Четвер.) Який вчора був день тижня? (Середа.) 3. Повідомлення завдань уроку. Діти! Саме вчора, в середу трапилася незвичайна казкова подія. Сідайте рівненько і уважно слухайте. -На спортивному майданчику великої школи учні гралися … Відгадайте, чим? Круглий, гарний і легенький, Високо літає. Йому діти дуже раді, Бо ним кожен грає. (М’яч.) (Слайд1.) Сьогодні на уроці, діти, вибудете разом з м’ячем виконувати різні завдання, які допоможуть вам засвоїти новий матеріал. ІІ. Контроль, корекція й закріплення знань 1. Робота з лічильним матеріалом. - Пролунав дзвінок, і учні швиденько побігли на урок. А м’яч так і залишився на спортивному майданчику. Лежав, лежав та раптом ожив і покотився до лісу. (Слайд 2.) Поки м’ячик котиться, давайте попрацюємо з лічильним матеріалом На набірному полотні геометричні фігури: - Скільки трикутників? Покажіть цифру. - Яких кружечків більше? - Викладіть стільки паличок, скільки маленьких кружечків. ІІІ. Опрацювання нового матеріалу Котився, котився наш м’ячик і на лісовій галявині опинився.(Слайд3.) Стомився і біля пенька зупинився відпочити. - Поки м’ячик відпочиває ми з вами попрацюємо . 1. Робота з лічильним матеріалом. На наборному полотні -фігури тварин з набору лічильного матеріалу. Уточнюється засвоєння понять про розміщення предметів у просторі. - Яке місце займає ведмедик? (Перший у верхньому ряду.) - А зайчик? (Другий у верхньому ряду.) -Отже личити можна не тільки так: один, два, три і далі, а ще і так: перший, другий, третій. Коли запитують, який за порядком предмет, то відповідають саме так. -Давайте навчимося лічити за порядком. А м’ячик наш, хай ще трохи відпочине. 2. Ознайомлення з порядковою лічбою. -Послухайте вірш. - Порядкова лічба до 10 Щоб напитися водиці, Йшли звірята до криниці. (Слайд 4.) Самий перший був там лось.(Слайд 5.) Він напився перший, ось! Потім він покликав друга – Їжачка, і той був другий. Прискакала білка Бетя, Напилась водиці третя Потім черепаха Берта, (Слайд 6.) Приплелась вона четверта. Далі вовчик довгоп’ятий, Він прибіг уже аж п’ятий. А зайчисько куцохвостий Пів водицю вже аж шостий. (Слайд 7.) Лиска пізно вийшла з дому І тому була аж сьома. Козенятко приплелося, Вже аж восьме напилося. А ведмедик волохатий Пив водицю аж дев’ятий. (Слайд 8.) Тут прибігли поросята.(Слайд 9.) Всі їм кажуть: Ви десяті! (Читаючи, робимо невеличкі паузи перед виділеними словами, діти допомагають закінчити фразу.) 3..Виконання завдання 1 на с. 6 підручника. - Побачила м’ячик сорока (Слайд10.) і полетіла всім розповідати про незвичайного гостя. Поки сорока літає ми з вами попрацюємо з підручником. Знайшли завдання1 на с. 6 підручника. - Чи всі фігури зверху однакові за формою і за розміром? А за кольором? - Як називається кожна з них? - А знизу всі фігури однакові за формою? - Назвіть кожну з них зліва направо. А тепер – справа наліво. - Скільки рожевих фігур у нижньому ряду? - А решта якого кольору? - Чи однакові за кольором фігури в першому стовпчику зліва? - А справа? 4..Робота над завданням 2, 3 на с. 6 підручника. - Назліталося птахів! Прибіглиі звірятка. Назвіть птахів.(Завдання 2.) - Порахуйте птахів зліва направо. На якому місці ластівка? - А зараз порахуйте птахів справа наліво. - На якому місці зараз ластівка? - Закрийте другу пташку. Назвіть решту. - Назвіть звіряток. (Завдання 3.) - Скільки звіряток? Покажіть цифру. Назвіть їх від найнижчого до найвищого. Між ким стоїть мишеня? - Хто крайній справа? ІІІ. Розвиток і закріплення математичних знань 1. Кожна пташка хоче з м’ячиком познайомитися, розповісти про себе. Але ж птахи не вміють говорити. Поки вони намагаються зрозуміти один одного ми з вами виконаємо віршоване завдання. Кілька гномів стали в ряд. Другий зліва – гном Кіндрат. А як справа рахувати, Будеш третім ти, Кіндрате! Скільки було гномів? (Чотири.) Покажіть Кіндрата. (На наборному полотні – 4 гномики.) 2. Фізкультхвилинка -Ой, дивіться, наш м’ячик заснув. Це вже дійсно стомився. Давайте і ми перепочинемо. 3. Фізкультхвилинка Дружно разом піднялись, Вліво, вправо подивились. Потім хутко подивились. Всім навколо посміхнулись. Поплескали у долоні І побігали. як поні. Хай лунає всюди сміх, Ми ж бо кращі від усіх! 4.Робота над завданням 1, 2, 3 на с. 4 зошита. - Прокинувся наш мандрівник і зрозумів, що заблукав. Почав плакати, та так голосно, що позбігалися звірята. Вони пообіцяли допомогти йому. а) Знайшли завдання 1 на с. 4 зошита. Ось вони де. Де зайчик? А де котик? Хто між ними? Хто посередині? Скільки всього звіряток? Розмалюйте четверту тваринку зліва. б) Завдання 2 на с. 4 зошита Продовжимо. Синім олівцем розмалюйте найдовший предмет, а сірим -найкоротший предмет. Порівняйте довжину залишівшихся предметів. в) Завдання 3 на с. 4 підручника З’єднайте лініями однакові фігури. Розмалюйте потрібну кількість фігур. 5.- Поки тваринки виводять мандрівника з лісу, ми з вамивиконаємо в зошитах4 завдання. Будемо писати похили палички. Сіли рівненько. Згадали наш віршик. ( Діти кажуть: «Зошит свій я відкриваю, Навскоси його кладу. Ручку я ось так тримаю, Сяду рівно не зігнусь. До роботи я берусь.») ( Діти пишуть похили палички, після пояснення вчителя.) ІV. Підсумок уроку. - Діти! М’ячик дуже вам вдячний за допомогу. - А чому ця історія трапилась з м’ячем? - Як ви поводитесь зі своїми речами? - Що вам сподобалось на уроці? (Вправа «Мікрофон») | |
| |
Переглядів: 4538 | |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Всього коментарів: 0 | |