Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20Мета. Закріплювати вміння й навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10; вдосконалювати навички лічби в межах 20;розвивати та коригувати обчислювальні навички учнів, логічне мислення, пам‘ять, просторові уявлення, зоро¬ве сприйняття, увагу; виховувати дружнє ставлення до товаришів, бажання допомагати іншим. Обладнання: картки з цифрами; геометричні фігури для аплікацій; карта з маршрутом; Барвінок (малюнок); конверти з завданнями-сюрпризами; таблиці з числами; будиночки з числами; таблиця «Дні тижня»; картки з рядами цифр; таб¬лиця з морськими тваринками; квітка з завданням; картки з прикладами. Хід уроку І. Організаційний момент.- Зараз у нас урок математики. Я бачу — всі приготува¬лися до уроку. Давайте з вами привітаємося. (Діти підхо¬дять до вчителя, стають у коло, беруться за руки, всі ра¬зом співають „Вітальну пісеньку"). В школі ми вчимося радо, Щоб було усе до ладу! Привітаю друга я – Всі ми тут – одна сім'я. - Давайте на уроці ми будемо працювати дружно, допо¬магаючи один одному. ІІ. Актуалізація опорних знань. Робота в колі. Усний рахунок. 1.Лічба від 1 до 20 в прямому та оберненому порядку. 2.Назвіть числа від 9 до 14; від 10 до 16; від 15 до 20. 3.Гра „Число". За допомогою цифр діти викладають числа. - Викладіть число, яке складається з 1 дес. 2од., 1 дес. 6 од., 1дес. 1 од., сусідів числа 9, 16, 19. III. Повідомлення теми і мети уроку. - Щоб дізнатися, яким буде наш сьогоднішній урок ма¬тематики, давайте виконаємо вправу „Зроби так”. (Дітям роздаються геометричні фігури різного кольору та розміру). - Візьміть у руки прямокутник, покладіть його внизу на парті. Візьміть квадрат – прикладіть його спра¬ва до прямокутника, ще один квадрат прикладіть зліва до прямокутника. Візьміть трикутник і покладіть його над прямокутником. Маленькі круги покладіть на середину прямокутника. - Що ми побудували? Так, це кораблики. Ми відправи¬мося у подорож морем Математики, кожен на своєму кораблі. А очолюватиме нашу регату Барвінок – капітан корабля КАЗКА. Він хоче вчитися, а ми будемо йому допомагати в цьому. Наш клас побуває на острові Числяндія, острові Квітів, острові Гео-метрія. На нашому шляху зустрічатимуться різні перешкоди, але ми їх дружно подолаємо й потрапимо в Замок Знань на острові Мрія. Хто першим припливе до Замку Знань, отри¬має ось такі завдання-сюрпризи. (Вчитель демонструє завдання-сюрпризи в конвертах). IV. Закріплення вивченого матеріалу. - Вирушаймо в путь! Ми припливли на острів Числян¬дія. Він називається так, тому що тут живуть числа. Барві¬нок уже познайомився з ними, але деяких він прочитати не може. Допоможіть йому. (На карті намальований ліс, серед дерев - числа, діти повинні зосередити свою увагу на ма¬люнку, щоб відшукати числа, які заховані). 1. Вправа на розвиток логічного мислення. Розгляньте таблицю і дайте відповіді на запитання. • Яке число зайве в першому ряді? • Скільки десятків та одиниць у числі 12? 10? 18? • Яке найменше число? Назвіть найбільше число. • Продовжте четвертий ряд чисел. 2. Усні обчислення. Робота з картками. Повторення складу чисел у межах 10. - Уявіть, що числа живуть у двоквартирних будиноч¬ках. Одні з них ми бачимо, інші - невидимі, їх сума позна¬чена на дахах. Допоможіть Барвінку знайти невідомий доданок, коли відомі сума і один із доданків. За допомогою якої дії ми це зробимо? (Робота з картками, на яких зображені будиночки з числами). 3. Графічний диктант. Наш Барвінок – вправний капітан. Він уміє вести кора¬бель по лінії курсу. Для цього потрібно уміти зображати лі¬нії різних напрямків. Давайте зараз намалюємо наш марш¬рут: 3 клітинки вниз, 2 кл. вправо, 1 кл. вгору, 1 кл. вправо, 1 кл. вгору, 1 кл. вліво, 1 кл. вгору, 3 кл. вправо – все повто¬рюємо спочатку. 4. Вправи на розвиток уваги. - Для того, щоб вирушити з цього острова, нам потрібно виконати ще одне завдання. Гра „Знайди число". (Дітям пропонується таблиця з числами). а) у першому ряді знайди число 17; б) у другому – число, яке складається з 1 дес. 3 од. в) у третьому – число на 1 більше, ніж 14; на 1 менше, ніж 20. 5. Вправа на розвиток зорового сприйняття. - Тепер ми відправляємося на острів Квітів, але дивіться, що там у морі? На нашому шляху різні тваринки: медузи, рибки, морські коники. (Перед дітьми 6 малюнків з тваринками, які розташовані по-різному, але деякі малюнки однакові - треба їх знайти). 6. Виконання завдань із підручника - с. 97. - Ми припливли на острів Квітів. Як багато квітів на цьому острові! На одній з них завдання: «Попрацюй з підручником». а) Складання й розв‘язування прикладів № 4 за малюнком (колективно). б) Розв‘язування задачі. Барвінок був у подорожі один тиждень і три дні. Скільки всього днів подорожував Барвінок? 7+3=10 (дн.) Повторення назв днів тижня. в) Самостійна робота. Розв‘язування прикладів № 3 (за варіантами: 1 рядок- I варіант; 2 рядок- II варіант). 7. Завдання на острові «Геометрія». Креслення відрізків. I- 1дм 4 см II- на 4 см коротший, ніж I III- на 5 см коротший, ніж II Пояснення слова «коротший». - Яким словом можна його замінити? V. Розвиток знань. - Ось ми й допливли до острова Мрія і потрапили в За¬мок Знань. Виберіть собі завдання- сюрприз і виконайте його самос¬тійно. Гра «Шифрувальник». -Розв‘яжіть приклади, відгадайте зашифроване слово. VII. Підсумок уроку. - Барвінок дякує вам за те, що допомагали йому під час подорожі. - Прочитайте слово, яке вийшло при виконанні завдання- сюрприза («молодець»). - Ви були молодці, добре справлялися із завданнями. | |
| |
Переглядів: 4261 | |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Українська народна казка «Колосок» |
Всього коментарів: 0 | |