💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20

Тема.  Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання  в межах 10. Нумерація чисел у межах 20

Мета. Закріплювати вміння й навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10; вдосконалювати навички лічби в межах 20;
розвивати та коригувати обчислювальні навички учнів, логічне мислення, пам‘ять, просторові уявлення, зоро¬ве сприйняття, увагу;
виховувати дружнє ставлення до товаришів, бажання допомагати іншим.
Обладнання: картки з цифрами; геометричні фігури для аплікацій; карта з маршрутом; Барвінок (малюнок); конверти з завданнями-сюрпризами; таблиці з числами; будиночки з числами; таблиця «Дні тижня»; картки з рядами цифр; таб¬лиця з морськими тваринками; квітка з завданням; картки з прикладами.
Хід уроку
 І. Організаційний момент.
- Зараз у нас урок математики. Я бачу — всі приготува¬лися до уроку. Давайте з вами привітаємося. (Діти підхо¬дять до вчителя, стають у коло, беруться за руки, всі ра¬зом співають „Вітальну пісеньку").
В школі ми вчимося радо,
Щоб було усе до ладу!
Привітаю друга я –
Всі ми тут – одна сім'я.
- Давайте на уроці ми будемо працювати дружно, допо¬магаючи один одному.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
 Робота в колі.  Усний рахунок.
1.Лічба від 1 до 20 в прямому та оберненому порядку.
2.Назвіть числа від 9 до 14; від 10 до 16; від 15 до 20.
3.Гра „Число".
  За допомогою цифр діти викладають числа.
 - Викладіть число, яке складається з 1 дес. 2од., 1 дес. 6 од., 1дес. 1 од.,
  сусідів числа 9, 16, 19.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
- Щоб дізнатися, яким буде наш сьогоднішній урок ма¬тематики, давайте виконаємо вправу „Зроби так”. (Дітям роздаються геометричні фігури різного кольору та розміру).
-  Візьміть у руки прямокутник, покладіть його внизу на парті. Візьміть квадрат – прикладіть його спра¬ва до прямокутника, ще один квадрат прикладіть зліва до прямокутника. Візьміть трикутник і покладіть його над прямокутником. Маленькі круги покладіть на середину прямокутника.
- Що ми побудували? Так, це кораблики. Ми відправи¬мося у подорож морем Математики, кожен на своєму кораблі. А очолюватиме нашу регату Барвінок – капітан корабля КАЗКА. Він хоче вчитися, а ми будемо йому допомагати в цьому. Наш клас побуває на острові Числяндія, острові Квітів, острові Гео-метрія. На нашому шляху зустрічатимуться різні перешкоди, але ми їх дружно подолаємо й потрапимо в Замок Знань на острові Мрія. Хто першим припливе до Замку Знань, отри¬має ось такі завдання-сюрпризи. (Вчитель демонструє завдання-сюрпризи в конвертах).
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
- Вирушаймо в путь! Ми припливли на острів Числян¬дія. Він називається так, тому що тут живуть числа. Барві¬нок уже познайомився з ними, але деяких він прочитати не може. Допоможіть йому.
(На карті намальований ліс, серед дерев - числа, діти повинні зосередити свою увагу на ма¬люнку, щоб відшукати числа, які заховані).
1.    Вправа на розвиток логічного мислення.
Розгляньте таблицю і дайте відповіді на запитання.
•    Яке число зайве в першому ряді?
•    Скільки десятків та одиниць  у числі 12? 10? 18?
•    Яке найменше число? Назвіть найбільше число.
•    Продовжте четвертий ряд чисел.
2.    Усні обчислення.
 Робота з картками. Повторення складу чисел у межах 10.
 - Уявіть, що числа живуть у двоквартирних будиноч¬ках. Одні з них ми бачимо, інші - невидимі, їх сума позна¬чена на дахах. Допоможіть Барвінку знайти невідомий доданок, коли відомі сума і один із доданків. За допомогою якої дії ми це зробимо? (Робота з картками, на яких зображені будиночки з числами).
3. Графічний диктант.
Наш Барвінок – вправний капітан. Він уміє вести кора¬бель по лінії курсу. Для цього потрібно уміти зображати лі¬нії різних напрямків. Давайте зараз намалюємо наш марш¬рут: 3 клітинки вниз, 2 кл. вправо, 1 кл. вгору, 1 кл. вправо, 1 кл. вгору, 1 кл. вліво, 1 кл. вгору, 3 кл. вправо – все повто¬рюємо спочатку.
4. Вправи на розвиток уваги.
- Для того, щоб вирушити з цього острова, нам потрібно виконати ще одне завдання.
Гра „Знайди число".
(Дітям пропонується таблиця з числами).
а) у першому ряді знайди число 17;
б) у другому – число, яке складається з 1 дес. 3 од.
в) у третьому – число на 1 більше, ніж 14; на 1 менше, ніж 20.
5. Вправа на розвиток зорового сприйняття.
-   Тепер ми відправляємося на острів Квітів, але дивіться, що там у морі? На нашому шляху різні тваринки: медузи, рибки, морські коники.
 (Перед дітьми 6 малюнків з тваринками, які розташовані по-різному, але деякі малюнки однакові - треба їх знайти).
6. Виконання завдань із підручника - с. 97.
 - Ми припливли на острів Квітів. Як багато квітів на цьому острові!
На одній з них завдання: «Попрацюй з підручником».
а) Складання й розв‘язування прикладів № 4 за малюнком (колективно).
б) Розв‘язування задачі.
Барвінок був у подорожі один тиждень і три дні. Скільки всього днів подорожував Барвінок?
7+3=10 (дн.)
Повторення назв днів тижня.
в) Самостійна робота.
 Розв‘язування прикладів № 3 (за варіантами: 1 рядок- I варіант;
 2 рядок- II варіант).
7. Завдання на острові «Геометрія».
Креслення відрізків.
I-         1дм 4 см
II-    на 4 см коротший, ніж I
III-    на 5 см коротший, ніж II
   Пояснення слова «коротший».
 - Яким словом можна його замінити?
V. Розвиток  знань.
- Ось ми й допливли до острова Мрія і потрапили в За¬мок Знань. Виберіть собі завдання- сюрприз і виконайте його самос¬тійно.
Гра «Шифрувальник».
-Розв‘яжіть приклади, відгадайте зашифроване слово.
VII. Підсумок уроку.
- Барвінок дякує вам за те, що допомагали йому під час подорожі.
- Прочитайте слово, яке вийшло при виконанні завдання- сюрприза («молодець»).
- Ви були молодці, добре справлялися із завданнями.
Категорія: Математика | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 4261 | Рейтинг: 0.0/0
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева»
Вітальна листівка до Дня перемоги
Твоя країна — Україна. Символи держави
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи
Українська народна казка «Колосок»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]