💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20

Тема.  Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання  в межах 10. Нумерація чисел у межах 20

Мета. Закріплювати вміння й навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10; вдосконалювати навички лічби в межах 20;
розвивати та коригувати обчислювальні навички учнів, логічне мислення, пам‘ять, просторові уявлення, зоро¬ве сприйняття, увагу;
виховувати дружнє ставлення до товаришів, бажання допомагати іншим.
Обладнання: картки з цифрами; геометричні фігури для аплікацій; карта з маршрутом; Барвінок (малюнок); конверти з завданнями-сюрпризами; таблиці з числами; будиночки з числами; таблиця «Дні тижня»; картки з рядами цифр; таб¬лиця з морськими тваринками; квітка з завданням; картки з прикладами.
Хід уроку
 І. Організаційний момент.
- Зараз у нас урок математики. Я бачу — всі приготува¬лися до уроку. Давайте з вами привітаємося. (Діти підхо¬дять до вчителя, стають у коло, беруться за руки, всі ра¬зом співають „Вітальну пісеньку").
В школі ми вчимося радо,
Щоб було усе до ладу!
Привітаю друга я –
Всі ми тут – одна сім'я.
- Давайте на уроці ми будемо працювати дружно, допо¬магаючи один одному.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
 Робота в колі.  Усний рахунок.
1.Лічба від 1 до 20 в прямому та оберненому порядку.
2.Назвіть числа від 9 до 14; від 10 до 16; від 15 до 20.
3.Гра „Число".
  За допомогою цифр діти викладають числа.
 - Викладіть число, яке складається з 1 дес. 2од., 1 дес. 6 од., 1дес. 1 од.,
  сусідів числа 9, 16, 19.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
- Щоб дізнатися, яким буде наш сьогоднішній урок ма¬тематики, давайте виконаємо вправу „Зроби так”. (Дітям роздаються геометричні фігури різного кольору та розміру).
-  Візьміть у руки прямокутник, покладіть його внизу на парті. Візьміть квадрат – прикладіть його спра¬ва до прямокутника, ще один квадрат прикладіть зліва до прямокутника. Візьміть трикутник і покладіть його над прямокутником. Маленькі круги покладіть на середину прямокутника.
- Що ми побудували? Так, це кораблики. Ми відправи¬мося у подорож морем Математики, кожен на своєму кораблі. А очолюватиме нашу регату Барвінок – капітан корабля КАЗКА. Він хоче вчитися, а ми будемо йому допомагати в цьому. Наш клас побуває на острові Числяндія, острові Квітів, острові Гео-метрія. На нашому шляху зустрічатимуться різні перешкоди, але ми їх дружно подолаємо й потрапимо в Замок Знань на острові Мрія. Хто першим припливе до Замку Знань, отри¬має ось такі завдання-сюрпризи. (Вчитель демонструє завдання-сюрпризи в конвертах).
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
- Вирушаймо в путь! Ми припливли на острів Числян¬дія. Він називається так, тому що тут живуть числа. Барві¬нок уже познайомився з ними, але деяких він прочитати не може. Допоможіть йому.
(На карті намальований ліс, серед дерев - числа, діти повинні зосередити свою увагу на ма¬люнку, щоб відшукати числа, які заховані).
1.    Вправа на розвиток логічного мислення.
Розгляньте таблицю і дайте відповіді на запитання.
•    Яке число зайве в першому ряді?
•    Скільки десятків та одиниць  у числі 12? 10? 18?
•    Яке найменше число? Назвіть найбільше число.
•    Продовжте четвертий ряд чисел.
2.    Усні обчислення.
 Робота з картками. Повторення складу чисел у межах 10.
 - Уявіть, що числа живуть у двоквартирних будиноч¬ках. Одні з них ми бачимо, інші - невидимі, їх сума позна¬чена на дахах. Допоможіть Барвінку знайти невідомий доданок, коли відомі сума і один із доданків. За допомогою якої дії ми це зробимо? (Робота з картками, на яких зображені будиночки з числами).
3. Графічний диктант.
Наш Барвінок – вправний капітан. Він уміє вести кора¬бель по лінії курсу. Для цього потрібно уміти зображати лі¬нії різних напрямків. Давайте зараз намалюємо наш марш¬рут: 3 клітинки вниз, 2 кл. вправо, 1 кл. вгору, 1 кл. вправо, 1 кл. вгору, 1 кл. вліво, 1 кл. вгору, 3 кл. вправо – все повто¬рюємо спочатку.
4. Вправи на розвиток уваги.
- Для того, щоб вирушити з цього острова, нам потрібно виконати ще одне завдання.
Гра „Знайди число".
(Дітям пропонується таблиця з числами).
а) у першому ряді знайди число 17;
б) у другому – число, яке складається з 1 дес. 3 од.
в) у третьому – число на 1 більше, ніж 14; на 1 менше, ніж 20.
5. Вправа на розвиток зорового сприйняття.
-   Тепер ми відправляємося на острів Квітів, але дивіться, що там у морі? На нашому шляху різні тваринки: медузи, рибки, морські коники.
 (Перед дітьми 6 малюнків з тваринками, які розташовані по-різному, але деякі малюнки однакові - треба їх знайти).
6. Виконання завдань із підручника - с. 97.
 - Ми припливли на острів Квітів. Як багато квітів на цьому острові!
На одній з них завдання: «Попрацюй з підручником».
а) Складання й розв‘язування прикладів № 4 за малюнком (колективно).
б) Розв‘язування задачі.
Барвінок був у подорожі один тиждень і три дні. Скільки всього днів подорожував Барвінок?
7+3=10 (дн.)
Повторення назв днів тижня.
в) Самостійна робота.
 Розв‘язування прикладів № 3 (за варіантами: 1 рядок- I варіант;
 2 рядок- II варіант).
7. Завдання на острові «Геометрія».
Креслення відрізків.
I-         1дм 4 см
II-    на 4 см коротший, ніж I
III-    на 5 см коротший, ніж II
   Пояснення слова «коротший».
 - Яким словом можна його замінити?
V. Розвиток  знань.
- Ось ми й допливли до острова Мрія і потрапили в За¬мок Знань. Виберіть собі завдання- сюрприз і виконайте його самос¬тійно.
Гра «Шифрувальник».
-Розв‘яжіть приклади, відгадайте зашифроване слово.
VII. Підсумок уроку.
- Барвінок дякує вам за те, що допомагали йому під час подорожі.
- Прочитайте слово, яке вийшло при виконанні завдання- сюрприза («молодець»).
- Ви були молодці, добре справлялися із завданнями.
Категорія: Математика | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 4270 | Рейтинг: 0.0/0
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]