Бикович наталія Миколаївна,вччитель початкових класів Урок № 153 Тема. Буква Щ щ, звукові сполучення [шч]. Звуко-буквенний аналіз слів. Читання складів, слів. Робота з дитячою книгою Мета. Закріпити артикуляцію звуків [ч], [ш], [ч′]; ознайомити учнів із буквою Щ щ та звукосполученнями, які позначає ця літера; вправляти дітей у звуко-буквеному аналізі слів; формувати навички читання складів та слів із новою буквою, виховувати любов до рідного краю. Обладнання: ППЗ, укр..мова, малюнки ляща, щуки, картки для роботи в парі, портрет Г.Тютюнника. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку І. Організаційний момент. Пролунав дзвінок. Починається урок! Працюватимемо старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти – просто молодці! 1. Емоційна хвилинка. - Дітки, у кожного на парті лежать букви. Вам потрібно вибрати одну із букв і придумати з нею слово, яке б означало: «Яким я хочу бути на уроці?» П – пильним, працьовитим, переконливим. А – активним, артистичним. У – уважним, успішним, умілим. С – старанним, спостережливим, спокійним, слухняним. Р – розумним, розсудливим, рішучим. Н – надійним, наполегливим. 2. Що я очікую від сьогоднішнього уроку? (технологія «Мікрофон») ІІ. Повторення вивченого матеріалу. 1. Мовна зарядка. Повторення скоромовки -Для чого ми їх вивчаємо? (Пригадування вивчених раніше скоромовок). Єнот в дуплі ховається, Єхидна поруч грається. 2. Читання слів, написаних на дошці. Цирк сонце стрибунець Цукор місяць гребінець Цукерка серце олівець Цукровий капці палець ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми вивчатимемо ще одну літеру нашої азбуки. У чому її особливість, ви з'ясуєте протягом уроку, навчитеся вимовляти і читати слова та речення з цією літерою. ІУ. Вивчення нового матеріалу 1. ППЗ, крок 2, 3 • Слухання вірша. • Відгадування загадки. 2.ППЗ, крок 4. • Звуко-буквенний аналіз слова «щастя». • Заучування фрази: "Буква "ща" на письмі позначає два твердих приголосних звуки: [ш] і [ч]" 3. Читання віршика В. Крищенка про ляща (буквар, с. 160). Звуко-буквений аналіз слів лящ, лящі. Виділення звукових сполучень [шч], [шч′]. Діти з допомогою вчителя виконують аналіз заданого слова, складаючи відповідні схеми. Педагог звертає увагу учнів на наявність у слові лящ звукового сполучення [шч]. Діти знаходять схему заданого слова в підручнику (буквар, с. 160). - Як ми назвемо багато рибок, кожна із яких — лящ? (Лящі.) Учитель допомагає дітям побудувати звукову та звуко-буквену схеми слова лящі. Лящі — [=о | – = о], [л′а | шч′і́]. Учні роблять висновок, що у слові лящі є звукове сполучення[шч′], у складі якого [ч′] — м’який звук. 4. Ознайомлення учнів із буквою Щ щ. Учитель вивішує перед класом демонстраційну картку з великою та малою літерами Щ, щ, повідомляє дітям назву відповідної букви і пояснює, які звукові сполучення позначає ця буква. Заучування фрази: "Буква "ща" на письмі позначає два твердих приголосних звуки: [ш] і [ч]" 5.Розгляд графічної будови букви Щ щ. Висновок: вона зовні схожа на літеру Ш ш, тільки має внизу праворуч маленький хвостик. 6. Робота з букварем (с. 160–161). 1) Розгляд та пояснення звукової і звуко-буквеної схем слова хаща. Виділення звукового сполучення [шч], визначення позиції букви Щ щ у слові. 2) Побудова та читання прямих і обернених складів та трибуквених сполучень із літерою Щ щ за променевими схемами. 3) Утворення та читання трибуквених слів за стрілкою: дощ, щит, так, кущ. 7. ППЗ, крок 5-читання слів на картках: Щеня Щебет Щедрик Щедрість Батьківщина - Підкресліть слова, в яких букви позначають два звуки: Щука У нашому озері живе щука. В неї гострі зуби. Того й бояться її карасі та лящі. Але й на щуку є ловець. Чи не Юрасик – молодець? (перевірка ППЗ, крок 6) Фізхвилинка. 8. Читання складів та поділених на склади слів із буквою Щ щ. Побудова слів із початковим складом що- за променевими схемами. 9. Розгляд предметних малюнків у підручнику. (Кого бачив лящ, визираючи з річки?) Добір слів із буквою Щ щ: хрущ, ліщина, щиголь, щавель, ящірка. - Чи підходить до якогось із цих слів звукова схема, вміщена під малюнками? Заучування фрази: "Буква "ща" на письмі позначає два твердих приголосних звуки: [ш] і [ч]" У. Закрілення матеріалу. 1. Опрацювання тексту (за Гр. Тютюнником, буквар, с. 161). • Читання з допомогою вчителя. • Запитання за текстом o Чи сподобалася вам ця історія? o Назвіть і прочитайте слова тексту, в яких нам зустрілася літера Щ щ. (Щось, щука.) o Чому письменник назвав щуку ненажерою? o Як поводилися рибки? 2. Читання потішки про щуку. Виконання завдання внизу с. 161 букваря. 3. Робота з дитячою книгою. Григір Тютюнник «Степова казка». Розповідь вчителя про письменника. Читання вчителем оповідання. Розгляд малюнків. ІV. Підсумок уроку Запитання та завдання до учнів • Яку нову літеру ми вивчили на уроці? • Які звукові сполучення позначаються на письмі буквою Щ щ? • Які прочитані слова з буквою Щ щ вам запам’яталися? • Які рибки допомогли нам познайомитися з буквою Щ щ? Повторення правила: "Буква "ща" на письмі позначає два твердих приголосних звуки: [ш] і [ч]" | |
| |
Переглядів: 31871 | |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
З Елзіком по планеті |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Жива і нежива природа. Що належить до природи |
Всього коментарів: 0 | |