Тема: Звук [ц], [ц’] та буква Цц. Вживання м’якого знаку в іменниках чоловічого роду одниниМета: уточнити правильної вимови [ц][ц’]; розвивати фонематичний слух, сприймання; вдосконалювати навички звуко-буквеного-складового аналізу та синтезу слів; збагачувати лексичний склад мови; вдосконалювати читання; закріпити знання з програмного матеріалу; виховувати любов до рідної мови, країни; розвивати мислення, увагу, пам’ять, самоконтроль, самостійність праці. Наочність: індивідуальні дзеркала, профіль артикуляції [ц][ц’], таблиці букв, цифр, дошка, кольорові фломастери для дошки, м’яч, таблиці зі словами та складами, картинки та буква Цц (друкована та прописна). Хід заняття І Організаційний момент ІІ Основна частина Повідомлення нової теми Сьогодні будемо вивчати звук та букву …, а який (яку) здогадайтеся самі. Назвіть картинки, які ви бачите на дошці. Який звук вимовляємо та чуємо у кожному слові? [Ц][ц’] – твердий чи м’який? [Ц] як чуємо, так і пишемо (показ на дошці друкованої та прописної букви). Прочитаємо ці слова у таблиці (складова таблиця). Яка буква написана і читається у кожному слові? (буква Це, як в абетці). Яку тему ми будемо вивчати? Звук [ц], [ц’] та букву Цц Спочатку потаємо по складах число і тему, а потім запишемо. В якому слові є буква Ц? (двадцять). Звуковимова і характеристика звука. 1.1. Перед індивідуальними дзеркалами вимовляємо [ц], [ц’], співвідносимо з профілем артикуляції 1.2. Даю установку на промовляння: Губи у посмішці; Спинка язика стискається з альвеолами верхніх зубів; Кінчик язика за нижніми зубами; На кінчик язика йде холодне повітря (перевіряємо долонею); Чуємо свист при промовлянні. (Вимовляємо гуртом та індивідуально. Показ на профілі артикуляції. Увага на профільне промовляння звуку кожним учнем) Характеристика. Чи є перешкода, то він? (приголосний) Чи є свист? (свистячий); Чи є напруга на горлі і м’язах обличчя, то він? (глухий) Твердий (може бути і м’який) Парний - [дз] Співвідношення звуку до букви. Як вимовляємо [ц], [ц’]? (коротко, відривно) Як читаємо букву Ц? (як у абетці – Це). (повітря йде вниз і «хвостик» у букви Це теж пишемо вниз) Читання складів і їх запис у зошитах (написані на дошці). Розвиток фонематичного слуху. У словах, названих мною, визначити [ц], [ц’] буквою. Всі слова запам’ятати. (Оцінювання роботи учнів) Як назвати ці слова одним словом? На яке питання відповідають? До якої частини мови вони належать? Які нації, народи ви ще знаєте? В однині чи множині я назвала слова? Запишіть слова зі [ц’] з дошки (слова записані на дошці без м’якого знаку) Прочитайте і знайдіть помилку (кожен учень на дошці дописує «ь» і прочитує слово. Списування цих слів з дошки у стовпчик) Зараз зашифруйте ці слова Чому ці іменники пишемо з «ь» в кінці слова? Букву «Ц» з «Ь» підкреслити. (оцінка виконання шифру) Аналіз слів. Пальчикова гімнастика. Визначити на пальцях [ц], [ц’] у словах. На якому місці у словах при лічбі стоїть [ц], [ц’], показати число пальцями. Для цього відправляємось у подорож. Називаю слова: (оцінка правильності виконання завдання) Де мандрували? Хто згадає ще назви країн, проговоріть по складах. Виправте помилки. Яке правило? Запишіть без помилок. Навпроти слова «Греція» запищіть транскрипцію та схему ІІІ Підсумок уроку Над яким звуком працювали? Буквою? По яких країнах ми мандрували? Аналіз якого слова робили? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1997 | |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Ми вивчаємо клавіатуру |
Що може комп’ютер |
Київ — столиця України |
Всього коментарів: 0 | |