Тема. Звуки [х], [х’], букви Х,хМета: вчити читати, здійснюючи навчання грамоти аналітико-синтетичним способом, готувати базу для успішного оволодіння читанням доступних книжок; розвивати фонематичний слух дітей, забезпечити загальний розвиток учнів; виховувати в учнів почуття доброти, працелюбства, позитивного ставлення до навчальної діяльності, любов до природи. Обладнання: картинки з зображеннями: Хрюші, грибів, білочки, тхора, хору, таблиця «Приголосні звуки», стрічка «Алфавіт» Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент. - Сьогодні у нас на уроці присутні гості, повернімося до них і привітаємо їх хитком голови. - Я чекала на урок лише Хрюшу, дуже вже йому хотілося допомагати мені вести урок, але він із собою взяв ще двох друзів. Зараз вони займуть свої місця й разом з вами почнуть працювати. (На дошці малюнки з зображеннями лисичок, підосичників, боровиків, мухоморів.) Подумайте і скажіть: як одним словом можна назвати предмети, зображені на малюнках? (Це – гриби.) - А як називається кожен гриб? ІІ. Аналіз слова «гриби». Вимовимо слово «гриби» й порахуємо кількість звуків у цьому слові. Назвіть усі звуки по порядку. Назвіть усі букви слова. Подумайте і скажіть: скільки складів у цьому слові й чому? Які звуки ми називаємо голосними? На дошці схеми: Запишіть слово «гриби» в одній із схем. А тепер приберімо голосну «и». Яке отримаємо слово? Надрукуємо його в схемі. Скільки голосних звуків у слові «гриб»? А скільки складів у цьому слові? Із завданням ви впоралися: повторили матеріал про звуки і букви, правильно обрали схеми для запису слів. Молодці! ІІІ.Тема уроку. 1. Повідомлення теми уроку. Діти, Хрюша щось хоче сказати. А-а! Він підготував для вас цікаву загадку. Послухайте, подумайте і відгадайте її. Проворная зверушка Живет в дупле-избушке. Целый день скок-поскок, Отыскала грибок, Нанизала на сучок, Заготовила впрок. (Білочка.) Молодці! Зуміли відгадати загадку. А чому це білочка так здивовано-питально поглядає на гриби? ( Вона думає: «Зривати мені ці гриби? Запасатися ними? А мухомор же рвати не можна? Він поганий, отруйний».) - Вірно, мухомор отруйний: його не їдять ні білки, ні люди. Ось послухайте вірш Олександра Підсухи про мухомор. Я мухомор, я людомор, червоний, наче помідор. Кашкет цяцькований, розлогий, а сам – стрункий і довгоногий. Серед урочища грибного не знайдеш красеня такого. - Та я отруйний, пам’ятай! Мене побачиш – обминай! 2. Словникова робота: урочище – бір – хвойний ліс. - Вимовимо всі разом слово «мухомор». - Подумайте і скажіть: про який звук у цьому слові ми ще не говорили? (Звук [х].) - А чи є цей звук у йменні Хрюша? - То ось чому до нас прийшов Хрюша й привів своїх друзів. Вони також хочуть все знати про звук [х] й букву х. Отже тема нашого уроку сьогодні й звучить так: «Звуки [х], [х’] і букви Х,х.» - Вимовимо ще раз слово «мухомор» і підрахуємо: в якому по порядку складі ми чуємо звук [х]? - Як ми вимовляємо звук [х]? - Що можна сказати про цей звук? (Він приголосний, твердий, глухий.) - Вимовимо ще раз цей звук і переконаємося, що ми правильновизначили його. - А як ми сміємося? (Хи-хи-хи.) Як вимовляємо звук [х] у цьому складі? - А як ми тихо сміємося, про себе? (Хі-хі-хі.) Як вимовляється звук [х’] у цьому складі? 3. Робота з таблицею «Приголосні звуки». -Отже, він може бути то м’яким, то твердим. Відкрийте книгу «Буквар» на стор. 94 - 95. Подивіться таблицю «Приголосні звуки» і знайдіть звуки [х] і [х’]. Переконаємося, що ми все зробили правильно. -А тепер погляньте на нашу стрічку й запам’ятайте, що у звука [х] немає пари. Фізкультхвилинка. 4. Читання слів з дошки. На дошці записані слова: хлопавка, хом’як , хоровод. Третій Хрюша теж нам приготував сюрприз. Він пропонує нам прочитати слова з буквою х, заховані у траві. Знайдіть ці три слова й назвіть їх. Прочитайте слова, слідкуючи за указкою. Молодці! Виручили мене, правильно знайшли слова. Хрюша дуже задоволений виконанням цього завдання. ІV.Первинне закріплення. Розгляньте картку. Яка це буква? Прочитайте наш «Алфавіт» і переконайтеся ще раз, що ми вірно назвали «ім’я» та «прізвище» цієї букви. Яку рослину ви бачите на малюнку? (Хміль.) (Розповідь вчителя про його зовнішній вигляд, де росте, на що він схожий.) А яке звірятко розташоване справа? (Хом’як.) Послухайте віршик і запам’ятайте слова, в яких є звук «Х». Хом’як узимку, в холод лютий Не хоче мерзнуть ні хвилини. Хитрун! У холодну пору Хропе в хоромах під землею. (В.Лунін ) ( хом’як, (не) хоче, холод, хвилини, хитрун, холодну, хропе, хоромах.) V. Словникова робота. Хороми – житлове приміщення великого розміру. VI. Закріплення вміння читати слова з буквою х. (Самостійна робота.) 1. Робота з підручником. -Відкрийте «Буквар» на с. 94 а) - Прочитайте склади. б) - Прочитайте ті слова, в яких є буква х. Скільки таких слів? 2. Робота над загадкою. - Відгадайте загадку. На нашій кухні цілий рік Дід Мороз в кутку живе. Прочитайте слово холодильник. Чому в цьому слові букв більше, ніж звуків? VII. Підсумокуроку. Хрюша хоче послухати ще раз все про букву х та звук [х]. Що ж ми дізналися? ( х – схожа на ножиці, [х] – приголосний, глухий, непарний, твердий та м'який.) У нагороду за вашу працю Хрюша підібрав для вас дуже цікаве прислів’я: «Добре того вчити, хто хоче все знати» ( запис на дошці). Прочитайте прислів’я хором. Як ви розумієте його зміст? Молодці! Ви гарно сьогодні попрацювали. Продовжимо на наступному уроці. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2603 | |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Робота з папером. Писанка |
Всього коментарів: 0 | |