Тема уроку: Звуки [с], [с'], позначення їх буквою «ес». Закріплення аналітикосинтетичних умінь. Читання складів, слів. Словниково-логічні вправиМета уроку: ознайомити учнів з буквою с («ес»), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, працювати з анаграмами, вдосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи. Обладнання: букви, які вже вивчили, осіннє дерево з листочками-буквами, зображення нової букви, фішки для позначення приголосних (твердих та м’яких), зошит з читання, макет квітки, макет будинків-складів. Хід уроку І. Організація класу до уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань, здобутих на попередніх уроках. 1. Фронтальне опитування: Скільки букв ми вже вивчили? Назвіть серед них голосні. Назвіть приголосні. 2. Гра «Листопад» (На дошці записані слова, в яких пропущено букви. Діти, зриваючи з дерева потрібний листочок-букву, підставляють у слово Всі слова прочитують ще раз. Чому деякі слова написані з великої букви? Коли ми ще пишемо велику букву? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1. Відгадування загадки. Що воно за дивна птиця – Світла денного боїться. Дзьоб гачком, великі очі, І не спиться їй щоночі. Ху – ху – ху! – кричить вона. Відгадали? Це … (сова). 2. Звуко – складовий аналіз слова-відгадки. ІV. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні ми з вами познайомимось з новими звуками, навчимося складати прямі та зворотні склади з ними, читати слова. А зараз ми пограємо в гру «Впіймай новий звук». Спить старий сердий сом, Сниться йому сьомий сон, Сонце пестить поплавок, Сом сопе на весь ставок. (О. Кононенко) V. Ознайомлення з новим звуком. 1. Виділення звуків [с], [с']. Сіло сонце на сосну, Сонно мовило: «Засну!» Сосни сонечко гойдали. Сосни сонечко благали: - Сонце, сонечко, не треба, Стане темно нам без тебе! 2. Артикуляція звуків [с], [с'], віднесення їх до приголосних звуків, позначення фішками. 3. Аналітико-синтетичні вправи. 1). Гра «Утвори склад». (Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади.) 2). Гра «Впізнай звук у слові». (Дітям пропонуються слова, в яких вони повинні впізнати новий звук, визначити позицію цього звука у слові.) Соловей, сорока, лисиця, вовк, собака, пес, тигр, слон, лось. 3). Гра «Мікрофон по колу» Передаючи мікрофон, учні називають слова, в яких є звуки [с], [с']. 4). Робота в парах. Серед предметів, зображених на малюнках, виберіть тільки ті, в назвах яких ми чуємо звуки [с], [с'] і побудуйте звукову модель. Фізкультхвилинка уси-лебеді летіли І на землю тихо сіли. Поклювали, походили, Знялися і полетіли. А внизу трава низенька-низенька, Дерева високі-високі. Вітер дерева колише, гойдає, То вперед, то назад їх прогинає. Пави тут поважно походжають, І на папуг поглядають. А гуси летять – відлітають, А діти тихенько за парти сідають. VІ. Ознайомлення з буквою «С» (ес). 1. Розгляд та аналіз форми букви. На дошку вивішується табличка з друкованими буквами Сс. Діти аналізують форму та розмір. На хвості сорока звістку принесла: «Невідома буква у Буквар прийшла!» Засміялось сонце з висоти небес: «Дивна незнайомка – це є буква «С». - Що вам нагадує буква «ес»? (Діти знаходять предмети, які схожі на букву «С»). 2. Розучування вірша. Буква «ес» - як місяць в небі, Як маленький серпик в полі, Як окраєць хліба теплий, Кавуна шматок солодкий. 3. Друкування букви Сс в зошиті та штрихування малюнка місяця. Фізкультхвилинка Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потягнулись, За промінчики взялись. Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти: Встали – сіли, встали – сіли. Бачте, як розвеселили. Сонце стало танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі Потанцюймо по росі. VІІ. Робота за букварем (с. 44-45) 1. Читання складів з буквою «ес». 2. Розгляд малюнків. Звуко-буквений аналіз поданих слів. VІІІ. Підсумки уроку. Рефлексія. - З якими новими звуками ви ознайомилися на уроці? - Дайте характеристику цим звукам. - Назвіть букву, якою вони позначаються. - Яке завдання вам найбільше сподобалося? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3596 | |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |