Тема: Звуки [ д ], [ д’], буква «де»Мета: ознайомитися з новою буквою, вчитися читати з нею склади, слова; розвивати зв’язне мовлення, фонетичний слух, аналітичні вміння; виховувати повагу до праці, викликати інтерес , захоплення до читання. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань. 1) Що ми знаємо про звуки. - Сьогодні я принесла на урок чарівну скриньку. Вона замкнена. Щоб її відчинити, треба відповісти на 6 запитань. Я вважаю, що ви з цим впораєтесь. 1. Які бувають звуки ? (мовні і немовні ) 2. Які це, немовні звуки? ( стук, плескання в долоні та ін. ) 3. Назвіть мовні звуки. ([ а ], [ о ], [ д ], [ р ] та ін. ) 4. На які дві групи поділяються мовні звуки ? ( голосні та приголосні ) 5. Скільки в українській мові голосних звуків, назвіть їх. (6: [ а ], [ о ], [ у ], [ и ], [ і ], [ е ]) 6. Як позначаються звуки на письмі ? ( буквами ) - Нарешті скринька відчинилась. Вона пропонує нам спробувати себе в різних якостях. Спочатку ми будемо науковцями, професорами та академіками, які ведуть наукові спори, дискусії. ( Достаю із скриньки окуляри та словник). 2) Гра « Давайте сперечатися». - Я буду щось стверджувати, а ви, якщо згодні – піднімаєте зелену сигнальну картку, а якщо ні – червону. Я стверджую, що : - в слові «сіль» 4 звуки. Так чи ні? ( ні, 3 звуки ); - в слові «стіл» останній звук [ т ] ( ні, [ л ] ); - в слові «лось» є м’ який приголосний звук ( так, [ с’ ] ); - в слові «школа» 3 голосних звука ( ні, 2 –[ о ], [ а ] ); - в слові «тінь» перший звук [ т ] ( ні, [ т’] ). 3) Повторення вивчених букв. - А ось я знайшла в скриньці перо та аркуш паперу. На деякий час ми перетворимося в поетів. Але спочатку повторимо букви, які ми вже вивчили. ( Діти показують букви, а весь клас їх називає) - Отже, складаємо вірші, підбираємо риму: ЛО – ЛО – ЛО – їдемо в село, ЛА – ЛА – ЛА – молоко пила, ЛУ – ЛУ – ЛУ – купили там пилу, ЛИ – ЛИ – ЛИ – помили там поли, ЛІ –ЛІ –ЛІ – побували у селі. НА –НА – НА – бачу сірого слона, НО – НО – НО – довгий хобот у нього, НУ – НУ – НУ – яблука даю слону, НИ – НИ – НИ – люблять яблука слони, НІ – НІ – НІ – дайте яблук і мені. 4) Гра «Фотооко». - Молодці! А я повертаюся до чарівної скриньки. Вона пропонує нам спробувати професію фотографа ( дістаю зі скриньки фотоапарат ). За короткий проміжок часу треба прочитати слово, запам’ятати («сфотографувати» ) його і записати без помилок, тобто зробити «фотографію». ( На картках слова: лапа, вікно, ворота. ) ІІ. Вивчення нового матеріалу. 1) Знайомство з новою буквою. - У нас є анонімна записка із пропущеними звуками: *ощик, *ощик, постривай! *ощик, *ощик, зачекай! *ай *ійти *о *ому *і*усю старому. - Які звуки пропущені ? ( [ д ], [ д ‘] ). Давайте перевіримо – підставимо ці звуки в текст: Дощик, дощик, постривай! Дощик, дощик, зачекай! Дай дійти додому Дідусю старому. - Звуки [ д ], [ д‘] на письмі позначаються буквою «Д» ( показую букву ). Отже, наше повідомлення приймає такий вигляд: ИТІД АН ІРОМ - Як же це прочитати? Давайте спробуємо у дзеркальному відображенні, тобто навпаки, справа наліво. Вийшло: ДІТИ НА МОРІ ІІІ. Робота з «Букварем». 1) Читання складів, слів та речень ( всі разом, поодинці, ланцюжком ). 2) Опрацювання тексту «Парк на пустирі». ІV. Підсумок уроку. - Що було цікавого на уроці? - В кого перетворювала нас чарівна скринька? - Яка буква допомогла нам прочитати зашифровану фразу? - А тепер я зачиняю чарівну скриньку, щоб наступного разу вона знову вигадала для нас цікаві завдання та перетворення. Урок закінчено. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2922 | |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Всього коментарів: 0 | |