💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звуки [ д ], [ д’], буква «де»

Тема: Звуки [ д ], [ д’], буква «де»

Мета:  ознайомитися з новою буквою, вчитися читати з нею склади, слова;   розвивати звязне мовлення, фонетичний слух, аналітичні вміння;     виховувати повагу до праці, викликати інтерес , захоплення до читання.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

1) Що ми знаємо про звуки.

     - Сьогодні я принесла на урок чарівну скриньку. Вона замкнена. Щоб її відчинити, треба відповісти на 6 запитань. Я вважаю, що ви з цим впораєтесь.

1.  Які бувають звуки ? (мовні і немовні )

2.  Які це, немовні звуки? ( стук, плескання в долоні та ін. )

3.  Назвіть мовні звуки. ([ а ], [ о ], [ д ], [ р ] та ін. )

4.  На які дві групи поділяються мовні звуки ? ( голосні та приголосні )

5.  Скільки в українській мові голосних звуків, назвіть їх. (6: [ а ], [ о ], [ у ], [ и ], [ і ], [ е ])

6.  Як позначаються звуки на письмі ? ( буквами )

     - Нарешті скринька відчинилась. Вона пропонує нам спробувати себе в різних якостях. Спочатку ми будемо науковцями, професорами та академіками, які ведуть наукові спори, дискусії. ( Достаю із скриньки окуляри та словник).

2) Гра « Давайте сперечатися».

     - Я буду щось стверджувати, а ви, якщо згодні – піднімаєте зелену сигнальну картку, а якщо ні – червону.

   Я стверджую, що :

-  в слові «сіль» 4 звуки. Так чи ні? ( ні, 3 звуки );

-  в слові «стіл» останній звук [ т ] ( ні, [ л ] );

-  в слові «лось» є м який приголосний звук ( так, [ с’ ] );

-  в слові «школа» 3 голосних звука ( ні, 2 –[ о ], [ а ] );

-  в слові «тінь» перший звук  [ т ]  ( ні, [ т’] ).

3) Повторення вивчених букв.

     - А ось я знайшла в скриньці перо та аркуш паперу. На деякий час ми перетворимося в поетів. Але спочатку повторимо букви, які ми вже вивчили.

( Діти показують букви, а весь клас їх називає)

     -  Отже, складаємо вірші, підбираємо риму:

ЛО – ЛО – ЛО – їдемо в село,

ЛА – ЛА – ЛА – молоко пила,

ЛУ – ЛУ – ЛУ – купили там пилу,

ЛИ – ЛИ – ЛИ – помили там поли,

ЛІ –ЛІ –ЛІ – побували у селі.

НА –НА – НА – бачу сірого слона,

НО – НО – НО – довгий хобот у нього,

НУ – НУ – НУ – яблука даю слону,

НИ – НИ – НИ – люблять яблука слони,

НІ – НІ – НІ – дайте яблук і мені.

4) Гра  «Фотооко».

     - Молодці! А я повертаюся до чарівної скриньки. Вона пропонує нам спробувати професію фотографа ( дістаю зі скриньки фотоапарат ). За короткий проміжок часу треба прочитати слово, запамятати («сфотографувати» ) його і записати без помилок, тобто зробити «фотографію». ( На картках слова: лапа, вікно, ворота. )

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1) Знайомство з новою буквою.

     -  У нас є анонімна записка із пропущеними звуками:

*ощик, *ощик, постривай!

*ощик, *ощик, зачекай!

*ай  *ійти  *о *ому

*і*усю старому.

- Які звуки пропущені ? ( [ д ], [ д ‘] ). Давайте перевіримо – підставимо ці звуки в текст:

Дощик, дощик, постривай!

Дощик, дощик, зачекай!

Дай дійти додому

Дідусю старому.

     - Звуки [ д ], [ д‘] на письмі позначаються буквою «Д» ( показую букву ). Отже, наше повідомлення приймає такий вигляд:

                           ИТІД АН ІРОМ

     -  Як же це прочитати? Давайте спробуємо у дзеркальному відображенні, тобто навпаки, справа наліво. Вийшло:

                     ДІТИ НА МОРІ

ІІІ. Робота з «Букварем».

1) Читання складів, слів та речень ( всі разом, поодинці, ланцюжком ).

2) Опрацювання тексту «Парк на пустирі».

ІV. Підсумок уроку.

     - Що було цікавого на уроці?

     - В кого перетворювала нас чарівна скринька?

     - Яка буква допомогла нам прочитати зашифровану фразу?

     - А тепер я зачиняю чарівну скриньку, щоб наступного разу вона знову вигадала для нас цікаві завдання та перетворення.

 Урок закінчено.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (29.12.2013)
Переглядів: 2922 | Рейтинг: 0.0/0
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]