Тема: Звуки [д], [д\], позначення їх буквою Д д. Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними [д],[д\] у зіставленні з [m] [m\]Мета: Ознайомити учнів із звуками [д], [д\]. Сприяти практичному засвоєнню дзвінкої вимови цих звуків у кінці слів та складів. Розвивати фонематичний слух. Формувати уміння читати склади і речення з новою буквою. Виховувати любов до рідної землі. Обладнання: два кошики для гри, листя з дуба з жолудями, фішки для звукового аналізу, складові таблиці, картки для гри. Тип уроку: формування знань. Хід уроку 1. Організаційна частина. Учитель: Всі мерщій сідайте, діти. Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руку вчасно підіймати. І, щоб не було мороки, Всі готові до уроку? Тож, гаразд, часу не гаймо І урок розпочинаймо. 2. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу. а) Гра «Голосні-приголосні» (Діти розкладають букви у два кошики: у перший – голосні, у другий-букви, що позначають приголосні звуки ). 3. Вивчення нового матеріалу. а) Повідомлення теми, мети уроку. Вчитель: Сьогодні до одного з кошиків ми маємо покласти ще одну букву. Але до якого? а) Загадка: Хто на зиму роздягається, А на літо одягається? (Дерево) б) Артикуляція звука. -Вимовте перший звук [д] в) Виділення звуків [д], [д\] з потішки: Дід Денис дарує дітям Дуже гарні дудочки. Вміє з дерева зробити, Діти ж грають залюбк.. г) Зіставлення парних дзвінкого і глухого звуків [д]- [т], [д\]-[т\]. -Повторюйте за мною склади, слова: Да-та, до-то, ду-ту, дя-тя, дю-тю, дам-там, дочка-точка, дядя-тьотя, душ-туш. д) Чистомовки: Ди-ди-ди-вийшли із води. Ді-ді-ді-хвилі на воді. Де-де-де-мабуть,дощ буде. Ду-ду-ду-граю на дуду. е) Загадка: - Про яке дерево говориться: Живе батько і тисячі синів має , Всім шапки справляє, а собі не має? (Дуб) є) Звуковий аналіз слова дуб-0-. -Як називаються плоди у дуба?(Жолуді) -Який звук чуємо у кінці слова? Викласти звукову модель цього слова -0-0=0. 4. Позначення звуків[д], [д\] буквою «де». а) Подивись – маленький дім . Буква «де»-як дах на нім. б) Показ букви, запам’ятовування її назви. в) Знаходження букви «де» в азбуці. Віконце п’яте відчини , Букву «де» впізнаєш ти. г) Гра «Голосні-приголосні». -У який кошик покладемо букву «де»? Чому? 5. Фізкультхвилинка. Будівельник дім будує, Час даремно не марнує. Дід Денис допомагає, Цеглу рівно він складає. Дуже скоро у дворі Дім збудують дітворі. 6. Робота з Букварем(ст.66). а) Утворення й читання складів за макетом віконечка. б) Читання й порівняння складів з буквами «де», «те». в) Словниково-логічні вправи . Читання слів на зіставлення звуків [д], [т]. Висновок:Звуки [д], [д\] –дзвінкі, звуки[т], [т\]-глухі. Разом вони утворюють пари: [д]- [т], [д\]- [т\]. г) Читання слів у колонках . -Чому слова в першому стовпчику написані з великої літери? -Прочитайте ім’я, яке відповідає схемі: - - 0 - - 0 – ( Дмитрик) 7. Розвиток мовлення . Скласти речення за малюнком на ст. 67. Моделювання речень у зошиті . Добірзаголовка до малюнка. 8. Закріплення вивченого матеріалу. а) Плутанка: І Д М (дім),В І Р Д(двір), С Д А (сад), Р О Д В А (дрова). б) «Добери риму» до вірша. Два городи ...... . То-то дині уродили. Ледь під руку я їх брав , І до хати ..... . 9. Підсумок уроку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2704 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Вітальна листівка до дня матері |
Правила користування громадським транспортом |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
Всього коментарів: 0 | |