Тема. Що я знаю про букви голосних і приголосних звуківМета. Закріпити та систематизувати знання учнів про букви голосних і приголосних звуків; формувати й розвивати мовленнєві уміння i навички. Розвивати навички правильного, свідомого читання, кмітливість. Виховувати доброту, вміння товаришувати, цінувати дружбу. Обладнання. Ворота у місто Звукобукв, розрізні букви, напис правила, роздатковий матеріал (ребуси, криптограми), телевізор, відео програвач, магнітола, запис мультфільму та пісні про дружбу, кросворд, малюнки, схеми. Тип уроку. Урок розв’язування навчально-практичних задач і моделювання. Хід уроку 1. Організація навчальної діяльності учнів (1 хв). Продзвенів уже дзвінок, Починаємо урок, Сіли, діти, всі рівненько, Усміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли, Працювати почали. 2. Створення ситуації успіху (3 хв). - Закривайте оченята. Уявіть ми з вами летимо у світ рідної української мови та приземляємось перед воротами міста Звукобукв. Але щоб їх відчинити нам потрібно пригадати всі букви, які ми вивчили. Називаючи їх буде відкриватись певне віконечко і коли всі відкриються, ворота відчиняться. Не забуваємо працюємо за знаком «Я». 3. Постановка навчальної задачі (37 хв). 3.1. Проблемна ситуація (2 хв). - Ось ми й потрапили в наше місто. Але поки ми летіли, в місті сталася біда злий чарівник Звукомор викрав букву і зачинив її в підземеллі. - Діти, якщо ви хочете її врятувати, покажіть знак згоди. - Отже, вирушаємо на допомогу! 3.2. Гра «Розшифруй» (2 хв). - Без знання головного правила міста Звукобукв, ми не зможемо рушити далі, розшифруйте цей напис і дізнайтесь правило: язнаюзвукиібуквизвукиячуюбуквияпишу - Хто його може прочитати покажіть знак «Я»? Що воно означає? 3.3. Визначення «роботи» голосних звуків (3 хв). - Зупиняємось у першому найголоснішому і найспівочішому районі. Здогадались, як він називається, всі разом? (Район голосних звуків). - Вірно, це район голосних – наше завдання показати роботу букв та правильно назвати їх. (1 – називають голосний звук, 2 – керують твердістю-м’якістю попередніх приголосних). - Пригадаймо, як називаються вулиці в цьому районі? (Вулиця твердих командирів – о а у и е, вулиця м’яких командирів – я ю є і) - Молодці! Рушаймо далі! 3.5. Гра «Подружи звуки» (3 хв). - Наступне завдання – це гра «Подружи звуки». Як ви вважаєте, що потрібно тут зробити? Які приголосні звуки найбільше дружать і чому? Д – Т З – С Б – П Ґ – К Г – Х Ж – Ш Фізхвилинка (пісня про дружбу) (2 хв). Танцюємо в колі. - А тепер встаньте навколо середнього ряду і візьміться за руки як наші звуки-друзі. Та уважно дивіться нам мене і повторюйте рухи. 3.6. Робота з підручником «Промінець». Читання тексту «Дивовижна дружба» (10 хв). 3.6.1. Читання тексту вчителем. Дивовижна дружба Кажуть: кішка з собакою не дружать. А я із цим по¬годитися не можу. Жив у мене песик Дружок. Якось вийшов я з дому. Див¬люся — аж Дружок заліз у будку, а з його миски хтось їсть. Та це ж кошеня! Брудне, голодне... Звідки воно взялося? Через деякий час кошеня зникло. Може, то Дружок його прогнав? — подумав я. Коли це вилазить із будки Дружка кошеня — чисте, вмите. Так і живуть поруч песик Дружок і кошеня Женька. І ніколи не сваряться. 3.6.2. Бесіда-аналіз на тему тексту. - Хто головні герої? - Що сталося з котиком? - Що зробив песик? - Подумайте, як би ви вчинили на місці песика? 3.6.3. Читання естафетою з песиком. - Читаємо естафетою, слідкуйте уважно. Естафету передаватиме песик, який сідатиме до найвихованішого учня. 3.6.4. Корегування речення. - Песик і котик написали нам речення, але в школі вони не вчаться і грамотно писати не вміють. Допоможемо їм і виправимо помилки: песик дружок і кошеня женька ні коли несваряться 3.6.5. Гра «Розвідники». - Пограємось у розвідників я читаю початок речення - ви знаходите його закінчення. 3.7. Перегляд та обговорення мультфільму про дружбу кота (5 хв). Біля ліжка кіт сидить І тихенько воркотить. Він маляток колихає, Їхні сни охороняє, Щоб Марійку і Оксанку Не будив ніхто до ранку. - Що робив кіт? Чи відповідальна в нього справа? - А з ким він товаришував? А чи буває так в житті? - А хто був уважним і запам’ятав, як звати дітей? - Отже, ми з вами повинні товаришувати з усіма і цінувати дружбу. Допомагати один одному в біді. Що для вас означає бути хорошим другом? 4. Рефлексія (4 хв). - Молодці! Двері відчиняються і що ж це за буква? Для чого вона? - Прослухайте вірш, який допоможе краще запам’ятати роботу Ь: Загадковий, хитрий знак! Не читається ніяк І сам не вимовляється, Хоч часто зустрічається, А потрапивши до слова, Він пом’якшує вимову, Може слово геть змінити. Отже, треба з ним дружити! - Привітаємо нашого м’якого знака і пригадаємо слова, які закінчуються м’яким знаком. - Намалюйте вивчену букву, яка вам найбільше сподобалась, можете написати слова або намалювати назви-предметів, які починаються на цю букву. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2015 | |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Правила поведінки за столом |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Тварини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |