Урок 234 (письмо) Тема: Що робить? Розвиток зв'язного мовленняМета: ознайомити учнів зі словами, що означають дію предметів і відповідають на питання що робити?; вчити знаходити ці слова у реченнях, ставити до них питання, описувати предмет за кольором, формою, складати речення за поданими схемами, використовуючи слова, що означають дії; удосконалювати навички каліграфічного письма; розширювати лексичний запас учнів словами, що називають дії предметів; розвивати увагу, спостережливість, образне, творче мислення, уміння описувати предмети, творчі здібності, мовне чуття, культуру мовлення, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання; виховувати бажання працювати у парах змінного складу, самостійно, колективно; сприяти формуванню дружніх стосунків серед учнів класу. Обладнання: малюнки, схеми-таблиці з розвитку зв'язного мовлення; матеріал для роботи у парах змінного складу; зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Каліграфічна хвилинка 1) Запишіть слова парасолька, посередині, подруга. 2) За поданим описом вгадайте літери і запишіть їх. 2 Відгадування загадки Сам вусатий, і у нього Довгі вуха, довгі ноги, Дім його завжди на волі: Під кущем, у лісі, в полі, Навіть пень його страхає, Хто лякливого вгадає? (Заєць) - Запишіть слово-відгадку. - Давайте поглянемо, який він. Учитель демонструє картинку із зображенням зайчика. 3 Розвиток зв'язного мовлення. Опис зайчика - А що зайчик зараз робить? (Варіанти відповідей учнів: бігає по лісу, сидить під кущем, гризе кору дерева, моркву, лист капусти...) - Які слова розповідають про його дії, що він робить? - Що зайчик робив зранку? (Прокинувся, потягнувся, зробив зарядку, умився, поснідав, побіг гуляти.) - А що буде робити ввечері? (Повечеряє, відпочине, ляже спати.) - На які питання відповідають слова, що описують дії зайчика? (Що робив? (зранку, у минулому); що робить? (зараз); що буде робити? (увечері, у майбутньому).) - Що означають ці слова? (Дію предмета) Висновок. Слова, що відповідають на питання що робити?, означають дію предмета. III. Повідомлення теми та завдань уроку IV. Розвиток зв'язного мовлення 1 За схемами складіть і запишіть речення. Підкресліть слова, що означають дію предмета Яке? Що робить? Де? Яке? § Що робить? На чому? 2 За поданою схемою скласти і записати речення Де? живе Хто? Що? стрибає співає дзюрчить стукає спить Фізкультхвилинка V. Робота над темою уроку 1 Колективна вправа - Прочитайте. Випишіть слова, що означають дію. Усно поставте до них питання. Сиза чаєчка в'ється, над водою кружляє, то води доторкнеться, то у небо злітає. І черкне, мов весельцем, злегка крилами воду, в небі сонце всміхнеться на хорошу погоду. Г. Гриненко 2 Робота у парах змінного складу - З кожного рядка поданих слів випишіть тільки слова, що позначають дію. Варіант, 1 Вода, водяний, водичка, підводник, наводнення, приводнитися, водянка. Варіант 2 Хитрий, хитрун, хитрувати, хитрощі, хитринка. Варіант З Риба, риб'ячий, рибалка, рибний, рибалити, рибальство, рибина. Варіант 4 Колос, колоситися, колосистий, колосок, колосся. Варіант 5 Камінь, камінний, закам'яніти, кам'янистий, каменяр, каменюка. Варіант 6 Жарт, жартівник, жартівливий, жартувати, жартун. 3 Творча вправа - Утворіть від поданих слів слова, що означають дію. Радість - ... Фарба - ... Сміх - ... Дружба - ... VI. Узагальнення вивченого на уроці - Прочитайте текст, вставляючи пропущені слова із довідки. ... злюща мачуха. Вона страшенно ... нерідних дітей. Наприкінці зими ... сиріт з дому. ... бідні сирітки, ... на вітрі, ... свою гірку долю. Аж гульк - з-за обрію ... ніжна красуня Весна, а за нею променисте Сонечко. ..., ... вони сиріт материнською ласкою. А ті ... чарівними весняними квітами. З того часу щовесни ... жовтенькі квіточки мати-й-мачухи. Довідка. Жила, пригріли, мерзнуть, вигнала, не любила, розквітли, стоять, оплакують, вийшла, приголубили, з'являються. - На які питання відповідають вставлені слова? - Що вони означають? VII. Підсумок уроку - З якими словами ви ознайомилися на уроці? - На які питання відповідають слова - дії предметів? - Наведіть приклади слів, що означають дію предмета. - Закінчіть речення словами, що означають дію. o Лікар - це той, хто... o Маляр - це той, хто... o Учитель - це той, хто... o Копач - це той, хто... o Художник - це той, хто... o Кухар - це той, хто... Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1550 | |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Закріплення навичок роботи з мишею |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
Всього коментарів: 0 | |