💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Що робить? Розвиток зв'язного мовлення

Урок  234 (письмо)

Тема: Що робить? Розвиток зв'язного мовлення

Мета: ознайомити учнів зі словами, що означають дію предметів і відповідають на питання що робити?; вчити знаходити ці слова у реченнях, ставити до них питання, описувати предмет за кольором, формою, складати речення за поданими схемами, використовуючи слова, що означають дії; удосконалювати навички каліграфічного письма; розширювати лексичний запас учнів словами, що називають дії предметів; розвивати увагу, спостережливість, образне, творче мислення, уміння описувати предмети, творчі здібності, мовне чуття, культуру мовлення, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання; виховувати бажання працювати у парах змінного складу, самостійно, колективно; сприяти формуванню дружніх стосунків серед учнів класу.

Обладнання: малюнки, схеми-таблиці з розвитку зв'язного мовлення; матеріал для роботи у парах змінного складу; зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Каліграфічна хвилинка

1) Запишіть слова парасолька, посередині, подруга.

2) За поданим описом вгадайте літери і запишіть їх.

2 Відгадування загадки

Сам вусатий, і у нього Довгі вуха, довгі ноги,

Дім його завжди на волі:

Під кущем, у лісі, в полі,

Навіть пень його страхає,

Хто лякливого вгадає? (Заєць)

- Запишіть слово-відгадку.

- Давайте поглянемо, який він.

Учитель демонструє картинку із зображенням зайчика.

3 Розвиток зв'язного мовлення. Опис зайчика

- А що зайчик зараз робить? (Варіанти відповідей учнів: бігає по лісу, сидить під кущем, гризе кору дерева, моркву, лист капусти...)

- Які слова розповідають про його дії, що він робить?

- Що зайчик робив зранку? (Прокинувся, потягнувся, зробив зарядку, умився, поснідав, побіг гуляти.)

- А що буде робити ввечері? (Повечеряє, відпочине, ляже спати.)

- На які питання відповідають слова, що описують дії зайчика? (Що робив? (зранку, у минулому); що робить? (зараз); що буде робити? (увечері, у майбутньому).)

- Що означають ці слова? (Дію предмета)

Висновок. Слова, що відповідають на питання що робити?, означають дію предмета.

III. Повідомлення теми та завдань уроку

IV. Розвиток зв'язного мовлення

1 За схемами складіть і запишіть речення. Підкресліть слова, що означають дію предмета

Яке?  Що робить? Де?

Яке? § Що робить? На чому?

2 За поданою схемою скласти і записати речення

Де? живе Хто? Що?

 стрибає

 співає

 дзюрчить

 стукає

 спить

 Фізкультхвилинка

V. Робота над темою уроку

1 Колективна вправа

- Прочитайте. Випишіть слова, що означають дію. Усно поставте до них питання.

Сиза чаєчка в'ється, над водою кружляє,

то води доторкнеться, то у небо злітає.

І черкне, мов весельцем, злегка крилами воду, в небі сонце всміхнеться на хорошу погоду.

Г. Гриненко

2 Робота у парах змінного складу

- З кожного рядка поданих слів випишіть тільки слова, що позначають дію.

Варіант, 1

Вода, водяний, водичка, підводник, наводнення, приводнитися, водянка.

Варіант 2

Хитрий, хитрун, хитрувати, хитрощі, хитринка.

Варіант З

Риба, риб'ячий, рибалка, рибний, рибалити, рибальство, рибина.

Варіант 4

Колос, колоситися, колосистий, колосок, колосся.

Варіант 5

Камінь, камінний, закам'яніти, кам'янистий, каменяр, каменюка.

Варіант 6

Жарт, жартівник, жартівливий, жартувати, жартун.

3 Творча вправа

- Утворіть від поданих слів слова, що означають дію.

Радість - ...

Фарба - ...

Сміх - ...

Дружба - ...

VI. Узагальнення вивченого на уроці

- Прочитайте текст, вставляючи пропущені слова із довідки.

... злюща мачуха. Вона страшенно ... нерідних дітей. Наприкінці зими ... сиріт з дому. ... бідні сирітки, ... на вітрі, ... свою гірку долю. Аж гульк - з-за обрію ... ніжна красуня Весна, а за нею променисте Сонечко. ..., ... вони сиріт материнською ласкою. А ті ... чарівними весняними квітами. З того часу щовесни ... жовтенькі квіточки мати-й-мачухи.

Довідка. Жила, пригріли, мерзнуть, вигнала, не любила, розквітли, стоять, оплакують, вийшла, приголубили, з'являються.

- На які питання відповідають вставлені слова?

- Що вони означають?

VII. Підсумок уроку

- З якими словами ви ознайомилися на уроці?

- На які питання відповідають слова - дії предметів?

- Наведіть приклади слів, що означають дію предмета.

- Закінчіть речення словами, що означають дію.

o Лікар - це той, хто...

o Маляр - це той, хто...

o Учитель - це той, хто...

o Копач - це той, хто...

o Художник - це той, хто...

o Кухар - це той, хто...



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 1550 | Рейтинг: 0.0/0
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Закріплення навичок роботи з мишею
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни...
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]