Урок 233 (читання) Тема: Загадки пригадаємо, нові прочитаємо. Урок-подорожМета: продовжувати вчити дітей відгадувати загадки, виділяючи основні ознаки предметів; ознайомити учнів з різними видами загадок; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне; тренувати спостережливість, уважність; розвивати образність мовлення учнів; виховувати любов до природи, вчити працювати спільно. Обладнання: малюнки птахів та їх гнізд, картки для парної роботи, кросворд. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Весела, а не пісня. Розумна, а не книга. Коротка, а не приказка. Народна, а не казка. Що це? - Правильно, діти, це загадка. Сьогодні ми будемо продовжувати відгадувати різні загадки, подорожуючи містом Акдагаз. На чому ж ми вирушимо у путь? Здогадайтесь. Це новий, зручний, порожній, комфортний а_______________с. (Автобус) Отже, вирушаємо! План подорожі 1) Науково-довідкова зупинка. 2) Зупинка - головна площа Відгадайка. 3) Зупинка Акровірш. 4) Зупинка Читайко. II. Робота над темою уроку Науково-довідкова зупинка 1 Уточнення знань про загадку - Що ж таке загадка? Загадка - широко поширений жанр народної творчості. Для загадок властиві образні зображення якогось предмета чи явища, або дотепне запитання з метою виявлення кмітливості того, хто відгадує. Цікавинка. Загадки відомі ще з прадавніх часів. Греки та римляни влаштовували змагання на розгадування загадок. Переможець одержував приз. У деяких легендах, казках, піснях розповідається, що іноді від правильної відповіді на загадку залежало життя людини. - Пригадайте українську народну казку "Мудра дівчина". За допомогою якої загадки пан розв'язав суперечку з приводу корови між багатим та бідним братом? У наш час загадка є одним із видів розваг. Відгадування загадок розвиває кмітливість, уміння зіставляти, порівнювати предмети чи явища і знаходити в них схожість. Зупинка - головна площа Відгадайка 2 Відгадування загадок кросворда 1) Ви бували на баштані? Дині стигнуть там духмяні! Стереже їх татків тато... Ще як нам його назвати? (Дідусь) 2) Коли він маленький - То нас зігріває, Коли підростає, То трохи лякає, Коли завеликим Він робиться дуже, Скоріше пожежника Викличи, друже! (Вогонь) 3) Кучерявий кожушок Скаче в полі: скік та скок. Має він чотири ніжки, Невеликий хвостик, ріжки. (Баранець) 4) Дозріва на гілочці, Ласують ним білочки, Люблять хлопчики й дівчатка Ті хрумкі смачні зернятка. (Горіх) 5) Півник співає - Сонечко вітає. Всі прокидаються, Вмиваються, вдягаються: День починається... Як це називається? (Ранок) - Які слова вам допомогли відгадати останню загадку? - На яке питання вони відповідають? (Що робить? Що роблять?) - Що вони означають? (Це слова - дії предметів.) - Яке слово у нас з'явилося у кросворді? - Як ви його розумієте? (Добро - це все позитивне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням, мріям. Добра, корисна справа, вчинок і т. ін.) - Яке добро зробив хлопчик в оповіданні Г. Храпача "Вишенька вродила"? 3 Виразне читання оповідання Г. Храпача "Вишенька вродила". (с. 94-95) - Які добрі справи робили ви? 4 Тренувальні вправи з розвитку навичок читання, (с. 102, завдання 1 -5) 5 Слухання загадок та співвіднесення їх з малюнками, (с. 100) 6 Робота в парах. Самостійне читання загадок Фізкультхвилинка ВПРАВИ-ІМІТАЦІЇ Щоб город перекопати, Що беруть до рук? (Лопату) Потім у глибоку грядку Висівають що? (Зернятко) Треба сонце і тепло, Щоб зернятко... (проросло). А чому рослина сходить? Бо корінчики п'ють... (воду). А щоб добрим був врожай, Ти зі мною пострибай. (Нахили тулуба вперед-назад.) (Нахили вперед, руками торкаючись підлоги.) (Нахили ліворуч-праворуч з піднятими над головою почергово то правою, то лівою рукою. Потім потягнутися всім тулубом, піднявши руки вгору.) (Присідання, руки перед собою паралельно до підлоги.) (Стрибки на місці на двох ногах.) Зупинка Акровірш 7 Читання акровірша Я. Глібова "Морква", (с. 95) 8 Уточнення розуміння дітьми терміна акровірш - Чи здогадалися ви, як утворений акровірші - Що в ньому особливого? (Вірш написаний так, що перші букви рядків, прочитані згори вниз, утворюють слово або навіть словосполучення, що є відгадкою-предметом, описаному в ньому.) - Ти, Максимку, щось притих? - Я читаю акровірш! - Що ж воно ото за штука? - Запитав дідусь онука. - Перші літери рядків Зверху вниз я разом звів, Ось і вийшло слово з них, Це, дідусю, акровірш. 9 Робота в парах. Читання акровіршів на картках їх, голок, багато в мене, Жалять, знаю достеменно, А дітей я не колю, Часом молочко в них п'ю. Осінь тільки-но, до лісу- Кину бігать, в схов залізу. М. Романенко Вплету у свій вінок веселі квіти І сонця промені, ласкаві та ясні, Небесну височінь, яскраве літо, Обійми матері і посмішку привітну, Калинове намисто і пісні... Соловейко вмостився на гілці - Попливло щебетання у світ. І душа, мов на дивній сопілці, Вирушає в чарівний політ... Сипле зранку білий сніг На дахи, дороги, поле, І кидається до ніг, Жвавий, наче срібний сміх, Огортає все довкола, Кличе за собою всіх! Бджілка в вулику жила До роботи беручка. Жало мала ядовите Осам відсіч щоб давати. Літо ціле працювала А зима прийшла - сховалась. В. Іванишин Велетень пустині, Елегантний красень. Рівних він не має, Більш цікавий дітям. Люблять і дорослі. Юрбою зустрічають, Добром проводжають. Є. Антощак Ширяє під лісом високо, У поле заверне, що обіч, Лиш тільки прицілиться оком - І зразу пірнає на здобич. Кролят, пташенят забирає, А часом і курку хапає. - Назва якої пташки зустрілася серед відгадок? (Шуліка - великий хижий птах родини яструбиних з довгими крилами і загнутим дзьобом; коршак.) - Яких птахів ви знаєте? Як вони роблять своє гніздо? Зупинка Читайко 10 Гра "Загадкове оповідання" - Спробуйте прочитати оповідання з пропущеними частинами слів. Під дах... Миколчи... ха... з...пили г...здо ласті.... І він рад... - ра-дісіньк.... Ід... ото з Та...сик... ву...цею і pan... Ми...лка: - О, мо... ла...вки по...тіли! Бач...? (Під дахом Миколчиної хати зліпили гніздо ластівки. І він радий-радісінький. Ідуть ото з Тарасиком вулицею і раптом Ми-колка: - О, мої ластівки полетіли! Бачиш?) 11 Ознайомлення з текстом "Хатка на тополі" (за В. Чухлібом) (с. 103) - Слухайте уважно та спробуйте визначити персонажів твору. - Читання оповідання дітьми. - Обговорення прочитаного. - Де зліпили гніздо ластівки? - У кого поселилися шпаки? - Як тато з сином "запросили" до свого саду шпаків? III. Підсумок уроку - Пташки показали нам дорогу додому. Завершилася наша подорож. - Що вам найбільше сподобалося? - Чого навчилися? - Що зацікавило? Здивувало? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2129 | |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
Столи бувають різні |
Це цікаво знати |
Всього коментарів: 0 | |