Урок 227 (читання) Тема: Персонаж твору. Робота з дитячою книжкою. Казка "Як мишеня зупиняло час"Мета: дати учням поняття про персонаж твору, вчити виділяти головні та другорядні персонажі у прочитаному творі; проводити роботу над виразністю мовлення при читанні та інсценуванні діалогів; розвивати мовлення, формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, учити дітей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку до планування власних дій; виховувати бережливе ставлення до часу, формувати вміння планувати свій вільний час. Обладнання: ілюстрації до казок чи відомих дітям оповідань, малюнки овочів, годинник, картки для індивідуальної роботи. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Активізація знань 1 Гра "Слова у клітинках" - Знайдіть у кожному рядку по 3 слова. К Н и г А р Б У 3 0 К Книга, гарбиз. бизок. Л 0 oш* ЛІ к А п У с т А В 0 К Ложка, капуста, ставок. М У X 0 м 0 р к в А С 0 л я Мухомор, морква, квасоля. - Назвіть назви овочів серед знайдених слів. - Де ростуть овочі? 2 Виразне читання дітьми вірша 0. Журливої "На зеленому городі" та відповіді на запитання за змістом (с. 80-81) - Де заблукали Петрусь з хлопчиком? - Хто їх там знайшов? - Які овочі вони там побачили? - Знайдіть та зачитайте опис моркви. - Як автор описав цибулю? - Згадайте загадку про капусту, яку використала у своєму віршику О. Журлива. 3 Опис помідора, гарбуза, огірка за запитаннями підручника (с. 81) 4 Робота в парах - За малюнками знайдіть назви овочів. м 0 к а Р т 0 к р р к в я л п О о Д к а о г і р Ц і а п У б У р и м а т с ч к я б 0 п ь к а с н У п е Ц а б а и л я Р е ч 0 к к - Назва якого овоча в перекладі з латини означає "голова"? - Чи можна сказати, що часник - родич пахучій лілії? Доведіть. - Який овоч називають "золотим яблуком" та "синьйором"? - Чим корисні капуста, морква? 5 Читання "буксирчиком" оповідання "Нашому організмові потрібні вітаміни" (с. 83) - У яких стравах використовують моркву, капусту? 6 Гра "Обід кота" - Визначте перші звуки у назвах малюнків. Пригадайте, якими буквами вони позначаються. Ці слова означають назви страв. Саме цим хоче пообідати котик Мурчик. (.Борщ,) (Часник) (Пампушка) 7 Проблемна ситуація - Чи описувалися в останньому оповіданні якісь події? (Ні, в оповіданні поданий опис корисних властивостей капусти і моркви.) - Як ви гадаєте, чи є дійові особи в цьому оповіданні? (Ні) 8 Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні ми прочитаємо цікаве оповідання та казку за дійовими особами, з'ясуємо значення поняття "персонаж твору". Поміркуємо, чи потрібно берегти час і як це зробити. III. Робота над матеріалом уроку 1 Слухання оповідання М. Герасименка "Хоробрий Степанко" (с. 84) - Хто є дійовими особами оповідання? (Степанко і Ганнуся) 2 Читання оповідання сильними учнями - Які події відбувалися в оповіданні? 3 Самостійне читання учнями твору 4 Обговорення прочитаного - Назвіть персонажів твору. Уточнення поняття персонаж твору (с. 84 "Скарбничка слів та понять"). - Кого боявся Степанко? - З яких слів ви про це довідались? - Чи був Степанко справді хоробрим? - Чому ж автор так назвав своє оповідання? - Яке прислів'я можна використати замість заголовка? o У страху очі великі. o Вовків боятися - в ліс не ходити. 5 Робота в парах - Розіграйте діалог. Промовляйте слова Ганнусі здивовано, слова Степанка - злякано. 6 Заслуховування декількох пар Фізкультхвилинка Нумо із-за парти встанем, У віконечко заглянем. В небі хмароньки біленькі. Ось поставим руки в боки Й пострибаємо навскоки. Вліво, вправо нахиліться І навшпиньки підніміться, Руки вгору, руки вниз, Кругом себе повернись. Крок вперед зроби швиденько І за парту сядь тихенько. (Діти імітують описані рухи.) IV. Робота з дитячою книжкою. Казка "Як мишеня зупиняло час" 1 Гра "Годинник" Учитель називає час, діти, дивлячись на годинник, визначають букву. - Якщо ви правильно будете визначати час за годинником, то зможете прочитати ім'я персонажа казки, яку ми сьогодні читатимемо. o Полудень (М) o Друга година (И) o Четверта година (Ш) o Шоста година (Е) o Восьма година (Н) o Десята година (Я) (Мишеня) 2 Читання вчителем та сильними учнями казки "Як мишеня зупиняло час" (за І. Полагутою) (с. 86-87) - Чи вдалося мишеняті зупинити час? 3 Розглядування книжки (обкладинка, назва, автор, ілюстрації) 4 Тренувальна вправа з читання слів ' , неподалік промайнула задоволене на осонні аніруш попеляста поглянула досхочу бракувало ніколи Пояснення незрозумілих слів. o Осоння - місце, добре освітлене сонцем. o Досхочу - скільки забажається. o Аніруш - не рухається. o Бракувало - не вистачало. o Промайнуло - швидко пройшло; пролетіло. 5 Читання казки учнями 6 Обговорення прочитаного - Чому Мишенятко вирішило зупинити час? - Як воно це зробило? - Як йому мама пояснила, в чому різниця між годинником і часом? - Прочитайте останній абзац казки і спробуйте визначити головну думку твору. (Час ніхто й ніколи зупинити не може.) 7 Бесіда про бережливе ставлення до часу, раціональне планування своїх вільних годин 8 Робота над прислів'ями (Згаяного часу і на коні (Час на часі не стоїть.) не доженеш.) V. Підсумок уроку - Кого називають персонажем твору? - Що б ви порадили маленькому Мишеняті? - Як слід берегти час? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2954 | |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
Екскурсія в природу |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Будівельний конструктор |
Народні іграшки з глини |
Всього коментарів: 0 | |