Урок 226 (письмо) Тема: Описуємо предмет. Урок-інсценізаціяМета: поглиблювати знання учнів про рідну природу, про овочеві культури рідного краю, їх історію; вчити описувати предмети за кольором, формою, смаком, добирати влучні слова, вирази; удосконалювати вміння учнів виконувати звуко-буквений аналіз, складати речення за поданою схемою та опорними словами, відгадувати загадки; формувати образне, творче мислення; розвивати зв'язне мовлення, уяву, увагу, творчу думку, спостережливість, естетичні смаки, театральні здібності; виховувати почуття любові до рідної природи, працелюбність. Обладнання: аудіозапис п'єси П. Чайковського "Жовтень", костюми овочів, музичний супровід на вихід кожного героя, магнітофон; зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів - Діти, відгадайте, про яку пору року йдеться у загадках. o В білому вбранні сама, А зовуть її... (зима). o Сонцем все зігріто, Це, звичайно,... (літо). o Вітер листя зносить, Бо надходить... (осінь). - А яка зараз пора року? (Весна) - Так, настала весна. У садах, городах люди насаджують різні рослини: дерева, кущі, городину. А прийде осінь - і ми будемо мати чудовий урожай фруктів та овочів. Пропоную вам трішки помандрувати у часі та уявити, що осінь уже настала. Звучить аудіозапис п'єси П. І. Чайковського "Жовтень". - Який настрій навіяли ці звуки? (Сумний) - А чи завжди восени сумно? (Ні) III. Повідомлення теми та завдань уроку - От і ми не будемо сумувати, а пограємо у гру "Ходить гарбуз по городу", згадаємо всіх гарбузових родичів, познайомимося з гарбузовою родиною. IV. Робота над темою уроку - Голова родини - дуже шановний пан. А хто він, підкаже загадка. o Зелений кіт виліз на пліт, Сидів, сидів, аж порудів. Хвіст унизу - миші гризуть, Зліз би - та де! А як упаде? Здригнеться світ: що то за кіт? (Гарбуз) Гарбуз. Моя батьківщина - Південна Америка, виростаю я вагою близько ста кілограмів. Більших плодів за мене немає, а каротину в мені удвічі більше, ніж у моркві. Дорослі і діти дуже полюбляють лузати моє насіння. Воно дуже смачне і корисне. А ще я приготував для вас завдання з каліграфії. 1 Каліграфічна хвилинка Грбазу - Запишіть каліграфічно букви, складіть з них якомога більше нових слів. (Наприклад: гарбуз, газ, зуб, граб, раб, бар, заруб.) - Назвіть страви, які готуються з гарбуза. (Гарбузова каша, пиріжки з гарбузом, пудинг, джем, повидло, тістечка, котлети, суп-пюре, бісквіт тощо) - Який я на смак? (Солодкий, терпкий, смачний тощо) - Де ж моя дружина - жовта Диня? Звучить музика, заходить Диня. 2 Лексична робота Диня. Моя батьківщина - Іран, Афганістан та середньоазіатські країни. Таджик розрізає мене так само дбайливо, як і росіянин чи українець хлібину. Узбек бере мене у далеку дорогу. Хто має диню, той не знає ані спраги, ані голоду. Динею лікуються, використовують її як парфуми. А у країнах Південної Америки росте динне дерево. Плоди його схожі на груші, а за смаком - на мене, диню. Цей овоч смачний і корисний. У ньому багато вітаміну С, як у наших українських яблуках. А завдання моє таке. Доберіть слова, щоб описати диню. Запишіть їх через кому. (Жовта, смугаста, розкішна, велика, смачна, корисна, соковита, лікувальна, духмяна, запашна тощо) - Діти, де ж мої синочки, де ж мої доньки? 3 Складання речення за поданою схемою та словами Обізвались огірочки, Гарбузові сини й дочки: "Іще живі, ще здорові Всі родичі гарбузові". Звучить музика, з'являються хлопчик і дівчинка, одягнені у костюми огірків. Огірки. Ми - огірки, також належимо до гарбузової родини. З'явилися ми дуже давно - понад 6 тисяч років тому. Наша батьківщина - теплі райони Індії та Китаю. Ми й зараз там дуже розповсюджені. Ростемо і в Єгипті, і в інших теплих країнах. А в північних країнах нас можна побачити в теплицях та на підвіконнях у звичайнісіньких квартирах. До Європи нас привезли англійці. Нас маринують, квасять, консервують, солять, їдять сирими, роблять з нас салати, а жінки накладають на обличчя як маску для живлення вологою шкіри. А завдання наше таке. Доберіть слова, щоб описати огірки. (Зелені, з пухирцями, колючі, тонкошкірі, соковиті, корисні, смачні) - Складіть і запишіть речення про огірки за поданою схемою та словами. матуся________________________на зиму. (Моя матуся заготовляє огірки на зиму.) Фізкультхвилинка Гарбуз. У мене є сестриця, а як її звуть - дізнаєтеся, відгадавши загадку. o У зеленій сиджу коморі, А коса моя надворі. (Морква) 4 Звуко-буквений аналіз Морква. Так. Я - красна дівиця. У багатьох країнах так мене називають. Проте в Африці і Малій Азії росту я темно-фіолетова, майже чорна. В Середній Азії - жовта. Та й європейська морква була жовтою. Чому ж я почервоніла? А тому, що в мені збільшилась кількість каротину. Це вітамін А, який допомагає дітям рости, розвиватися і гарно бачити. Вперше цей вітамін знайшли в мені. А ще він є в інших червоних та жовтогарячих овочах та фруктах. В яких саме? Згадайте самі! (Абрикос, ріпа, помідор, хурма, гарбуз, перець, редька...) - Подані слова запишіть у тій послідовності, у якій представлені звукові схеми. Поставте наголос. Учитель показує картки зі звуковими схемами. = / О- о Г) ріпа V Гарбуз. Спасибі, огірочки, за цікаве завдання. А зараз до нашого столу запрошуються... Відгадайте, хто це? o Хто ховає під кущі Наші супи та борщі? (Картопля) o Під землею птиця кубло звила та яєць нанесла. (Картопля) o Без рук, без ніг, а пнеться на батіг. (Квасоля) - Так, це мої родичі - квасоля та картопля. А чи знаєте ви, що картоплю ще називають бараболею? Картопля. Завезли мене з Америки у XVI столітті. Але спочатку люди не знали, що їсти треба клубні. Вони намагалися приготувати страви із бадилля, стовбурів. Та все дарма. Ці страви були несмачні. Рослину спалили. А вранці на попелищі випадково відшукали запечені клубні. Ось де була смакота! А у Франції аптекар, який потім став агрономом, приніс королю квіти картоплі. Вони так сподобалися його величності, що той наказав всім при дворі носити ці квіти як прикраси. А називали картоплю "зеленими яблуками". Привчали селян до картоплі хитрістю. Вдень поля з картоплею охороняли вартові. Вночі варту розпускали. Селяни викопували кущі картоплі, гадаючи, що то був скарб. Так з часом всі селяни вже вживали картоплю, як смачну страву. До Росії картопля потрапила, коли правив Петро І. Він вирішив запровадити картоплю силою. Селяни називали цю рослину "чортове яблуко". А Петро І наказав всім садити, а потім їсти "чортове яблуко". І ми зараз йому вдячні за це. 5 Опис предмета Картопля. Я пропоную вам стати художниками і словесно описати овочі, з якими ми знайомі. Вправа 1. Записати речення, вставивши пропущені слова з довідки. o Гарбуз ...., а кавун ..., ... . (Жовтий, зелений, смугастий) o Огірок ..., а помідор ... . (Зелений, червоний, довгий, круглий) o Морква ..., а капуста .... (Довга, кругла, помаранчева, зелена) o Цибуля ..., а яблуко ... . (Солодке, гірка) Вправа 2. Виписати з вірша назви культурних рослин. Назвати бур'яни. Як необхідно з ними боротися? Чому їх треба знищувати? Які ще овочеві культури вам відомі? СТЕРЕЖІТЬСЯ, БУР'ЯНИ! Вийшли ми у "Колосочку" подивитись на грядки: На городі, як віночки, зеленіють бур'яни! Все зійшло: картопля, соя, редька, сонях, кавуни... Гострі сапи - наша зброя: стережіться, бур'яни! Не ховайте між рядками молочай, осот, гірчак, Лобода, будяк з голками,- не врятуєтесь однак! А внизу під лободою, хто забрався в холодок, Трав'яною бородою застелив увесь рядок! Упізнали? Це ж пирій, коренастий лиходій. Ми його як обступили та за бороду вхопили, Підрубали корінець, - пирію прийшов кінець Фізкультхвилинка Вправа 3. За поданим планом усно описати помідор. Записати одне речення про помідор у зошит. План 1) Якого він кольору? (Червоний, буває жовтий, зелений) 2) Яку має форму? (Круглий, витягнутий, довгий) 3) Який на смак? (Солодкий, соковитий, смачний, духмяний) 4) Що готують з помідорів? (!Томатний сік, пасту, пюре, оладки, салат, кладуть у борщ, піджарку, фарширують, запікають) Діти усно складають опис помідора, записують одне речення за власним вибором. Гарбуз. Молодці, впоралися із завданнями картоплі! А я хочу вас познайомити з моїм прапрадідусем. Обізвався старий біб: "Я піддержав увесь рід! Іще живі, ще здорові Всі родичі гарбузові". Старий біб. Я - найстарший у гарбузовій родині. Мене називають старим дідом, бо я маю довгі вуса. Так, я дуже давній. Мене вирощували ще первісні люди. Зараз я поширений в Англії, Нідерландах, Греції, Північній Америці, у Росії, Білорусі та в Україні на Поліссі та Волині. З мене готують багато смачних страв: бобовий суп з олією, зелені тушковані боби, готують салати. Я дуже корисний при захворюваннях печінки, кишковика, нирок. V. Підсумок уроку - Чи сподобалося вам у гостях у Гарбуза? - Які овочі ростуть на вашому городі? - Який овоч вам більше до смаку? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1517 | |
Ми вивчаємо клавіатуру |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Всього коментарів: 0 | |