💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Описуємо предмет. Урок-інсценізація

Урок  226 (письмо)

Тема: Описуємо предмет. Урок-інсценізація

Мета: поглиблювати знання учнів про рідну природу, про овочеві культури рідного краю, їх історію; вчити описувати предмети за кольором, формою, смаком, добирати влучні слова, вирази; удосконалювати вміння учнів виконувати звуко-буквений аналіз, складати речення за поданою схемою та опорними словами, відгадувати загадки; формувати образне, творче мислення; розвивати зв'язне мовлення, уяву, увагу, творчу думку, спостережливість, естетичні смаки, театральні здібності; виховувати почуття любові до рідної природи, працелюбність.

Обладнання: аудіозапис п'єси П. Чайковського "Жовтень", костюми овочів, музичний супровід на вихід кожного героя, магнітофон; зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

- Діти, відгадайте, про яку пору року йдеться у загадках.

o В білому вбранні сама,

А зовуть її... (зима).

o Сонцем все зігріто,

Це, звичайно,... (літо).

o Вітер листя зносить,

Бо надходить... (осінь).

- А яка зараз пора року? (Весна)

- Так, настала весна. У садах, городах люди насаджують різні рослини: дерева, кущі, городину. А прийде осінь - і ми будемо мати чудовий урожай фруктів та овочів.

Пропоную вам трішки помандрувати у часі та уявити, що осінь уже настала.

Звучить аудіозапис п'єси П. І. Чайковського "Жовтень".

- Який настрій навіяли ці звуки? (Сумний)

- А чи завжди восени сумно? (Ні)

III. Повідомлення теми та завдань уроку

- От і ми не будемо сумувати, а пограємо у гру "Ходить гарбуз по городу", згадаємо всіх гарбузових родичів, познайомимося з гарбузовою родиною.

IV. Робота над темою уроку

- Голова родини - дуже шановний пан. А хто він, підкаже загадка.

o Зелений кіт виліз на пліт,

Сидів, сидів, аж порудів.

Хвіст унизу - миші гризуть,

Зліз би - та де! А як упаде?

Здригнеться світ: що то за кіт? (Гарбуз)

Гарбуз. Моя батьківщина - Південна Америка, виростаю я вагою близько ста кілограмів. Більших плодів за мене немає, а каротину в мені удвічі більше, ніж у моркві. Дорослі і діти дуже полюбляють лузати моє насіння. Воно дуже смачне і корисне.

А ще я приготував для вас завдання з каліграфії.

1 Каліграфічна хвилинка

Грбазу

- Запишіть каліграфічно букви, складіть з них якомога більше нових слів. (Наприклад: гарбуз, газ, зуб, граб, раб, бар, заруб.)

- Назвіть страви, які готуються з гарбуза. (Гарбузова каша, пиріжки з гарбузом, пудинг, джем, повидло, тістечка, котлети, суп-пюре, бісквіт тощо)

- Який я на смак? (Солодкий, терпкий, смачний тощо)

- Де ж моя дружина - жовта Диня?

Звучить музика, заходить Диня.

2 Лексична робота

Диня. Моя батьківщина - Іран, Афганістан та середньоазіатські країни. Таджик розрізає мене так само дбайливо, як і росіянин чи українець хлібину. Узбек бере мене у далеку дорогу. Хто має диню, той не знає ані спраги, ані голоду. Динею лікуються, використовують її як парфуми. А у країнах Південної Америки росте динне дерево. Плоди його схожі на груші, а за смаком - на мене, диню. Цей овоч смачний і корисний. У ньому багато вітаміну С, як у наших українських яблуках.

А завдання моє таке.

Доберіть слова, щоб описати диню. Запишіть їх через кому. (Жовта, смугаста, розкішна, велика, смачна, корисна, соковита, лікувальна, духмяна, запашна тощо)

- Діти, де ж мої синочки, де ж мої доньки?

3 Складання речення за поданою схемою та словами

Обізвались огірочки,

Гарбузові сини й дочки:

"Іще живі, ще здорові Всі родичі гарбузові".

Звучить музика, з'являються хлопчик і дівчинка, одягнені у костюми огірків.

Огірки. Ми - огірки, також належимо до гарбузової родини. З'явилися ми дуже давно - понад 6 тисяч років тому. Наша батьківщина - теплі райони Індії та Китаю. Ми й зараз там дуже розповсюджені. Ростемо і в Єгипті, і в інших теплих країнах. А в північних країнах нас можна побачити в теплицях та на підвіконнях у звичайнісіньких квартирах. До Європи нас привезли англійці.

Нас маринують, квасять, консервують, солять, їдять сирими, роблять з нас салати, а жінки накладають на обличчя як маску для живлення вологою шкіри.

А завдання наше таке.

Доберіть слова, щоб описати огірки. (Зелені, з пухирцями, колючі, тонкошкірі, соковиті, корисні, смачні)

- Складіть і запишіть речення про огірки за поданою схемою та словами.

 матуся________________________на зиму.

(Моя матуся заготовляє огірки на зиму.)

 Фізкультхвилинка

Гарбуз. У мене є сестриця, а як її звуть - дізнаєтеся, відгадавши загадку.

o У зеленій сиджу коморі,

А коса моя надворі. (Морква)

4 Звуко-буквений аналіз

Морква. Так. Я - красна дівиця. У багатьох країнах так мене називають. Проте в Африці і Малій Азії росту я темно-фіолетова, майже чорна. В Середній Азії - жовта. Та й європейська морква була жовтою. Чому ж я почервоніла? А тому, що в мені збільшилась кількість каротину. Це вітамін А, який допомагає дітям рости, розвиватися і гарно бачити. Вперше цей вітамін знайшли в мені. А ще він є в інших червоних та жовтогарячих овочах та фруктах.

В яких саме? Згадайте самі! (Абрикос, ріпа, помідор, хурма, гарбуз, перець, редька...)

- Подані слова запишіть у тій послідовності, у якій представлені звукові схеми. Поставте наголос.

Учитель показує картки зі звуковими схемами.

= / О- о

 Г)

ріпа V 

Гарбуз. Спасибі, огірочки, за цікаве завдання. А зараз до нашого столу запрошуються... Відгадайте, хто це?

o Хто ховає під кущі

Наші супи та борщі? (Картопля)

o Під землею птиця кубло звила та яєць нанесла. (Картопля)

o Без рук, без ніг, а пнеться на батіг. (Квасоля)

- Так, це мої родичі - квасоля та картопля. А чи знаєте ви, що картоплю ще називають бараболею?

Картопля. Завезли мене з Америки у XVI столітті. Але спочатку люди не знали, що їсти треба клубні. Вони намагалися приготувати страви із бадилля, стовбурів. Та все дарма. Ці страви були несмачні. Рослину спалили. А вранці на попелищі випадково відшукали запечені клубні. Ось де була смакота!

А у Франції аптекар, який потім став агрономом, приніс королю квіти картоплі. Вони так сподобалися його величності, що той наказав всім при дворі носити ці квіти як прикраси.

А називали картоплю "зеленими яблуками". Привчали селян до картоплі хитрістю. Вдень поля з картоплею охороняли вартові. Вночі варту розпускали. Селяни викопували кущі картоплі, гадаючи, що то був скарб. Так з часом всі селяни вже вживали картоплю, як смачну страву.

До Росії картопля потрапила, коли правив Петро І. Він вирішив запровадити картоплю силою. Селяни називали цю рослину "чортове яблуко". А Петро І наказав всім садити, а потім їсти "чортове яблуко". І ми зараз йому вдячні за це.

5 Опис предмета

Картопля. Я пропоную вам стати художниками і словесно описати овочі, з якими ми знайомі.

Вправа 1. Записати речення, вставивши пропущені слова з довідки.

o Гарбуз ...., а кавун ..., ... . (Жовтий, зелений, смугастий)

o Огірок ..., а помідор ... . (Зелений, червоний, довгий, круглий)

o Морква ..., а капуста .... (Довга, кругла, помаранчева, зелена)

o Цибуля ..., а яблуко ... . (Солодке, гірка)

Вправа 2. Виписати з вірша назви культурних рослин. Назвати бур'яни. Як необхідно з ними боротися? Чому їх треба знищувати? Які ще овочеві культури вам відомі?

СТЕРЕЖІТЬСЯ, БУР'ЯНИ!

Вийшли ми у "Колосочку" подивитись на грядки:

На городі, як віночки, зеленіють бур'яни!

Все зійшло: картопля, соя, редька, сонях, кавуни...

Гострі сапи - наша зброя: стережіться, бур'яни!

Не ховайте між рядками молочай, осот, гірчак,

Лобода, будяк з голками,- не врятуєтесь однак!

А внизу під лободою, хто забрався в холодок,

Трав'яною бородою застелив увесь рядок!

Упізнали? Це ж пирій, коренастий лиходій.

Ми його як обступили та за бороду вхопили,

Підрубали корінець, - пирію прийшов кінець

 Фізкультхвилинка

Вправа 3. За поданим планом усно описати помідор. Записати одне речення про помідор у зошит.

План

1) Якого він кольору? (Червоний, буває жовтий, зелений)

2) Яку має форму? (Круглий, витягнутий, довгий)

3) Який на смак? (Солодкий, соковитий, смачний, духмяний)

4) Що готують з помідорів? (!Томатний сік, пасту, пюре, оладки, салат, кладуть у борщ, піджарку, фарширують, запікають)

Діти усно складають опис помідора, записують одне речення за власним вибором.

Гарбуз. Молодці, впоралися із завданнями картоплі! А я хочу вас познайомити з моїм прапрадідусем.

Обізвався старий біб:

"Я піддержав увесь рід!

Іще живі, ще здорові Всі родичі гарбузові".

Старий біб. Я - найстарший у гарбузовій родині. Мене називають старим дідом, бо я маю довгі вуса. Так, я дуже давній. Мене вирощували ще первісні люди. Зараз я поширений в Англії, Нідерландах, Греції, Північній Америці, у Росії, Білорусі та в Україні на Поліссі та Волині.

З мене готують багато смачних страв: бобовий суп з олією, зелені тушковані боби, готують салати. Я дуже корисний при захворюваннях печінки, кишковика, нирок.

V. Підсумок уроку

- Чи сподобалося вам у гостях у Гарбуза?

- Які овочі ростуть на вашому городі?

- Який овоч вам більше до смаку?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 1517 | Рейтинг: 0.0/0
Ми вивчаємо клавіатуру
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"»
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]