Урок 223 (читання) Тема: Наші зелені друзіМета: удосконалювати читацькі навички, вчити виділяти головне з прочитаного, робити власні висновки та аргументувати їх; розвивати прагнення до розуміння краси природи; учити дітей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку планувати власні дії, самостійно контролювати результати своєї праці, розвивати словесну творчість учнів засобами художнього слова; виховувати любов до природи; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання. Обладнання: малюнки птахів, дерев, магнітофон, аудіозапис пташиного співу, індивідуальні картки для тестування. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 "Пірамідки слів" 2 Вибіркове читання дітьми оповідання "Ката-чепурушка" (за Ф. Морою) та його обговорення за питаннями (с. 74-75) - Прочитайте, якою була Ката-Чепурушка. - Знайдіть опис гарного капелюшка Кати. - Чим киця була схожа на Кату? - Які предмети використовувала дівчинка для самомилування? - З яким запитанням звертається автор до дівчаток? Чому його це цікавить? - Розкажіть, чому Кату звали чепурушкою? - Як дівчина шубовснула в діжку? 3 Міркування - Чого, на вашу думку, автор хотів нас навчити? 4 Гра "Яке слово зайве?" o Луна, лисиця, ліс, латка, лото. (Слово "ліс", бо має м'який звук [л'].) o Ліс, лісок, лис, лісний. (Слово "лис", бо має твердий звук [л].) - Що ви можете сказати про останню групу слів: ліс, лісок, лісний? (Споріднені слова) - Аргументуйте свою відповідь. - Чому до них не можна додати слово лисі 5 Гра "Впіймай звук" - Коли діти чують слово, у якому зустрічаються звуки [л], [л ], то плескають у долоні. У літак сідає лис, З міста він летить у ліс. А лисиця й лисенята Виглядати будуть тата. Т. Коломієць - Що цікавого можна побачити у лісі? III. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні ми помандруємо до лісу. Дізнаємося про життя пташок у лісі та про те, як у ньому не заблукати. Визначимо, чому ліси називають народним багатством. IV. Робота над матеріалом уроку 1 Самостійне читання тексту "Ліси - народне багатство" (с. 76) 2 Обговорення прочитаного - Про що ви дізналися з розповіді? - Як ви розумієте назву оповідання? - Що можна було б ще додати до цієї розповіді? - Як слід ставитися до лісів, і взагалі до природи? - Що ви робите, щоб зберегти ліси? 3 Робота в парах. Читання вірша В. Ткаленко "Дуб у лісі ріс немарно" (с. 76) 4 Виразне читання вірша 5 Граматичні приклади "Назви дерев" Пилосос - пило + наука - ука = ... (сосна). Диня - иня + голуб - гол = ... (дуб). Берег - г + коза - ко = ... (береза). Лялька - л - ь - ка + Марина - мар = ... (ялина). 6 Цікавинка - Чи знаєте ви, що ліс, у якому ростуть сосни, ялини, ялиці, називають хвойним. Дуб, липа, верба, ясен складають листяний ліс. А от листяні та хвойні дерева утворюють мішаний ліс. 7 Гра "Складіть прислів'я" - Спробуйте пояснити, чому так говорять. -@^ ©^ 1©-,©- день соловей починає, Ластівка кінчає. (Ластівка день починає, а соловей кінчає) 8 Читання вчителем оповідання "Як Соловейко скочив у біду" (за Ю. Ярмишем) (с. 78) - Яка біда трапилася у Соловейка? 9 Словникова робота. Вправи з швидкого та вибіркового читання - Прочитайте споріднені слова. - Зачитайте назви птахів. (Розглядання на малюнках.) - У якому стовпчику записані слова, що називають дію предмета? Зачитайте їх. Поясніть їх значення. соловей по-своєму дрізд залилося соловейко по-солов'їному славка промайнуло солов'їха по-дроздиному зяблик підкорити солов'ятко жовтогруда вівсянка майнув солов'їний чорноголовка вівчарик утне Промайнути - показатись і швидко зникнути. Фізкультхвилинка ПТАШКИ Крильця пташки розправляють, (Руки розвести в різні сторони.) їх до сонця підіймають. Потім можна політати І комашок поганяти. На галявину злетілись, Там зернят вони наїлись. Потім знову полетіли, На гніздечко хутко сіли. (Руки вгору, потягнутись.) (Покрутитися, рухи руками вгору та вниз.) (Нахили голови назад-вперед.) (Присісти.) 10 Читання дітьми оповідання 11 Обговорення прочитаного - Який талант мало маленьке солов'ятко? - У яких турботах пройшло у пташеняти літо? - Що сталося на прощальному концерті? - Чи оволодів маленький соловей своїм - солов'їним мистецтвом? - Чому співакові стало соромно? - Яке прислів'я передає головну думку твору? o Майстер на всі руки. o Пташку пізнають по пісні. o Згаяного часу і конем не доженеш. 12 Слухання аудіозапису співу птахів Погляньте-но краще в калину рясну: Ото соловейко стрічає весну. Щебече, витьохкує, срібно сміється. Такий же маленький, а як він співа! Немовби до нас вимовляє слова. М. Познанська 13 Цікавинка - Деякі птахи мають хист до передачі навколишніх звуків і навіть людської мови. Найталановитіші з них - папуги, сороки, ворони. 14 Аудіювання Слухання тексту "Прогулянка" (с. 79). Перевірка засвоєння і розуміння змісту тексту. Тестування 1) У прочитаному оповіданні "Прогулянка" мова йшла про: а) прогулянку по полю; б) прогулянку до лісу. 2) Зупинка тролейбуса називалася: а) Лісова; б) Школа. 3) Хто навчив хлопчика орієнтуватися в лісі? а) Батько; б) бабуся. 4) Кого побачили діти у лісі? а) Зайченят; б) птахів. 5) Після прогулянки хлопчаки натомилися так, що: а) навіть говорити не було сил; б) ледь-ледь дійшли додому. Діти заповнюють табличку для тестування. Рахують квіточки і визначають свою оцінку. А Б 1 * ® 5 ® - Розумничок! 2 * ® 4 ® - Молодчинка! 3 ® * 3 ® - Молодець! 4 * ® 2 ® - Добре! 5 ® * 1 ® - Будь уважнішим! V. Підсумок уроку - Що цікавого дізналися на уроці? - Чого навчило нас оповідання "Як соловейко скочив у біду"? - Чи потрібно берегти ліс? Як ви це можете зробити? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1707 | |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Приголосні мають різний характер |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Всього коментарів: 0 | |